Lasten huoltajuus/pahoinpitely ym sotkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miiru"

Vieras
Ex aviomieheni pahoinpiteli meidän yhteisen pojan. Muuta en tiedä kuin että joutui korvauksia maksamaan pojallemme. Rahat käytti pojan tilillä josta otti tositteet ja tämän jälkeen siirsi rahat takaisin itselleen,voinko pyytää siitä tutkintaa?
Olen tehnyt hänestä lastensuojelu ilmoituksen lasten pyynnöstä. Johtuen siitä ,ettei tule toimeen, on kiristänyt lapsia heidän halutessa muuttaa luokseni ym. Kaikesta on todisteet mustaavalkoisella tarvittaessa.
Soppaa hämmentää ex uusi puoliso joka pitää itseään oikeana äitinä heille, on tullut lastenvalvoja tapamisiin mukaan ex kanssa (valehdelleet että asuvat yhdessä).

Ja sen verran raotan ettei ole ongelmia,syitä miksi lapset ei alunperin muuttaneet luokseni. Heidän toiveitaan kuunneltiin. Ja kanssani asuu kyllä meidän yhteisiä lapsia.

Tehtäväni on kuunnella lapsiani ja sen tein ja vein eteenpäin. Ja mustavalko asioita on ainakin 2v ajalta tuekseni.

Eli kaipaisin neuvoa pojan korvausrahan suhteen, onko se huijaus ja kenen muun kuuluu tietää kuin lastensuojelun (jolle kertonu).

Miten näissä tilanteissa on yleensä käyny itse kullakin? (henkinen uhkailu, nyrkin iskut pöytään ym ovat jatkuneet koko ajan)

Uusi nainen on kerran heittänyt yhden lapsen kengät ulos kun toinen vei matkatavaroita sisälle.

Ovat neljästä viikonlopusta kolme koko ajan hoidossa jossain ja lapset valittaa kun eivät koskaan saa asettua kouluviikon jälkeen kotona.

Tiettyjä ruokia ei saa syödä naisen ollessa talossa mikä on ristiriitaista sillä että olivat kiinalaisessa käyneet ja lasten tehdessä nuudeleita oli mennyt ulos osoittaa mieltä ja tuli nuudeli kielto.

Lisää ois vaikka ja mitä. Ois vaan kiva tietää mitä voin tehdä lisää kun lapsilla on paha olla.

Sosiaalitoimi paikkakunnalla ei nähnyt tarvetta muuttamiseen tai perheen seuraamiseen. Sanottiin vaan että eiköhän se ala sujumaan. Mun sanomisia ei kuunneltu ja lapset itse ei uskalla puhua isänsä vuoksi. Nyt vaan mitta tullut niin mulla kuin lapsilla täyteen. Tein oman sosiaalitoimen kautta ilmoituksen ja he sitten ex miehen paikkakunnalle selvityspyynnön. Nyt täytyy vaan odotella.

Vanhin tyttäreni joka asuu kanssani itki pari viikkoa sitten ja kysyi,miten oma isä voi olla noin kusi*** kun ex puolelta oli taas mitä oli. En osannu sanoa mitään.

Yleensä, jos lapsi määrätään saamaan korvauksia, varsinkin vanhemmiltaan, määrätään lapselle erillinen tili, jota hallitsee lapsen edunvalvoja. Näin varmistetaan se, että vanhempi, joka tietysti hallinnoi alaikäisen lapsen raha-asioita, ei hallinnoisi maksamia rahoja itselleen takaisin.. Erikoista, jos tässä tapauksessa on toimittu toisin..

Mutta sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä ls-ilmoituksia jatkuvasti ja olla yhteydessä lastenvalvojaan myös. Jos on pahoinpiteilyä yms. pitää se saada katkeamaan tavalla tai toisella. Pahoinpitelystä voit tietysti myös ilmoittaa polisillekin.

Edunvalvoja tapauksessa tietää tästä raha asiasta ja ainoa mitä sanoi joskus että auttaa minua jos tarvis :o Ja ihan on vaan käytetty rahoja tilillä ja siiretty kuitin jälkeen takaisin omalleen. Ex oli siihen todennut pojalle että hän on saanu kaikkea tarpeeksi ( mopon osia).

Ja ilmoituksen olen siis tehnyt,lastenvalvojia tavoittelen täällä kaupungissa melkein päivittäin onnistumatta (jätän soittopyynnöt ja jopa textarit).

Fyysistä väkivaltaa ei ole tuon tapauksen jälkeen ollut , mutta henkistä väkivaltaa uhkailun merkeissä kun haluttu muuttaa pois, minun mustamaalausta ym . Esim isällä asuva tytär totesi ettei hän jaksa kun isänsä aloittaa tuon rumban jos muuton mainitsee.
Pojan kohdalla asia on paljon laajemmin nähtävissä (koulussa,kotona,valvonnan puute, tuttavien kertomukset ja pojan omat).

Miksi mua nyt hieman epäilyttää tuo aloittajan tarina; isä on pahoinpidellyt ja lapset inhoaa, mutta lapset ei kuitenkaan saa asua äidillään? Sori, ei nyt kyllä uppoa millään. Jotain täytyy olla äidin taustalla sellaista, mistä ei nyt kerro, siksi hankala alkaa tähän kommentoida yhtään enempää.

Valitettavasti en nyt asiakirjoja voi nettiin laitella. Ja jos tarinani epäilyttää ok. Ero kuitenkin tapahtui normaalisti, lapsia kuunneltiin ja kaksi muutti mukanani.

Pahoinpitely on tapahtunut ja lastensuojelu on toiminut sielä siten ettei muuttamiseen äidin luo ole nähty tarvetta, että pahoinpitely oli "yksi kerta" tapahtuma. Mitäpä muuta oisin voinu tehdä kuin oman selvityspyynnön miksi mua tai lasta ei kuunnella ?

No jotenkin haisee. Jos mopon osia ostellaan niin kyseessä jo 15v ja sen ikäistä jo kuunnellaan asuinpaikan suhteen. Neljästä viikonlopusta kolme ovat hoidossa jossain siis teinikin ja miten voi olla mahdollista etteivät ole sinun luonasi enempää?

Poika oli tapahtuma hetkellä 12v,nyt 13v. Laittaa pojalleen omaa vanhaa mopoaan. Juu kuulen kyllä miten ajelee ilman kypärää ym ja olen tästäkin infonnut niin sinne sosiaalitoimeen kuin tänne. Isä ja poika eivät tule toimeen millään tavalla, ja aina kun soitan se on toisaalla menossa eikä isä välitä. Kaikesta olen sanonut. Ja vuoroviikonloppuisin käyvät luonani,koska lapsia on useampi. En saa luokseni asumaan koska isä ei suostu ja toimi ei näe tarvetta. Ja koska lapsilla on riittävästi ikää,vaikuttaa myös että ovat joskus viikonloppuisin myös kavereilla tai muuta menoa.
Niin edelleen kysyn,mitä teen sitten väärin? Olen ilmoitukset tehnyt kaikesta jota nyt tutkitaan koska on todisteet esittää lasten puheista kun isä ei suostunut kuuntelee ja sen paikan sosiaalitoimi lyttäsi minut.
En tosiaan ala kaappailee lasta/lapsiani vaan menen virallista tietä kuten paras tässä tilanteessa on.
Ja ihan mielenkiinosta kysyisin miksi valehtelisin täällä jos pyydän neuvoja mitä muuta voisin tehdä jotta esim asia nopeutuisi sosiaalitoimessa.
En käytä alkoholia juuri koskaan, olen työtän kylläkin,asun tyttärieni kanssa. Rahat tiukilla on suurin huoleni lasteni lisäksi.
Ja se että isänsä luona asuvat joutuvat toisaalle kun uusi nainen tulee ei tarkoita sitä että mun pitäisi automaattisesti ottaa heidät joka viikonloppu vaikka kuin olisin huolissani. Se on väärin heitä kohtaan etteivät voi kotonaan olla vaan ovat ylimääräisiä henkilöinä.

Ja vaikka poika sanoo haluavansa tänne isä ei suostu ja sosiaalitoimi hokee et ei tee hyvää lähteä kun koulu ja kaverit täällä niin mitä ihmettä mä oikeasti olen tehnyt väärin. Pojan koulukäynti on ollut heikkoa ja perjantaina sain pyynnöstäni virallisen kirjeen luokanvalvojalta itselleni sosiaalitoimeen.

Yhteistyössä