lasten hoito ja työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työ ja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työ ja tyttö

Vieras
hei, haluaisn kysellä , miten olette järjestäneet lapsenne hoidon kun käytte töissä? varsinkin te yh:t. ? mulla tilanne että elokuussa alkaa työ jossa työaika on 7-15.30 ja poika on 3vee, hänellä paikka pph:lla. mutta tyttö menee tokalle ja hänellä adhd. koulupäivät hänellä alkaa vasta klo 9. en voi häntä jättää aamuisin kotiin kun ei osaa lähteä kouluun vaikka hälle soittaiskin ett nyt pitää mennä.koulupäivän jälkeen käy ilttiksessä. vielä tokallakin. ekaluokan aikana jouduin jättämään työt kesken juurikin tytön vuoksi. ajattelin vaan otanko tarjotun työn vastaan kun näin hankala tilanne. olen yh. neuvoja, apuja kaipaisin. kiitos.

Olisko lapsi mahdollista laittaa perhepäivähoitajalle aamuiksi ja iltapäiviksi? Mistä sait rahaa kun lopetit työt. Meillä poika sairastaa paljon ja olen jo miettinyt töistä pois jäämistä, mutta millä ihmeellä sitten eläisimme?

Ota osittainen hoitovapaa niin että aloitat työt 9. Viet tytön aamulla kouluun ja siitä töihin. Mun äiti oli yh ja jätti mut aamuisin viereisen leikkipuiston pihaan odottamaan sen aukeamista. kauaa ei tarvinnut oottaa ja ne lähetti mut sieltä sitten kouluun.

sain työttömyyspäivärahaa tai työmarkkina tukea, mikä nyt onkaan , kela maksaa. ja sitten sain soskulta loppuosan kun olin työtön. mutta nyt HALUAN töihin. tuntuu vaan että tässä yhteiskunnassa lapset ja työ on mahdoton yhdistelmä yh:lla. perhepäivähoitaja ei ota tyttöä, olen asiasta jo kysynyt. hällä on oma lapsi ja hoitolapset ja luku täynnä :/

oisko tytölle parempi aamupäiväkerho? pärjäisikö iltapäivällä hetken jo yksikseen? MLL lastenhoitaja aamuihin? tai joku tuttu huolehtimaan että tyttö pääsee aamulla kouluun?

Olisiko tytön luokalla joku luokkakaveri, jonka äiti tai isä olisi aamulla kotona? Voisit maksaa hänelle pienen vaivanpalkan siitä, että ottaisi tytön aamulla luokseen just ennen seitsemää ja antaisi aamupalan yhdessä oman lapsensa kanssa?

Ei ole kyllä ihan helppo, kun oma työsi alkaa noinkin aikaisin + työmatka...

Alkuperäinen kirjoittaja työ ja tyttö;26533720:
saako 8 vuotiaalle osittaista hoitovapaata??

Pitäisi olla oikeus osittaiseen hoitovapaseen niin pitkään, kunnes lapsi pääse toiselta luokalta. Ja onhan sulla se pienempikin ;)

Tosin, sitä osittaista hoitorahaa (n. 70e-verot/kk) saa muistaakseni ainoastaan silloin, kun nuorin on alle 3v.

Olen pph ja mulla lapsiryhmä oli viime vuoden täynnä. Silti mun ekaluokkalaisen tytön kaveri tuli meille aamuisin seiskan aikaan, söi meillä aamupalan ja tytöt lähti sit yhessä kouluun. Ei sitä lasta lasketa osaksi lapsiryhmää, ainakaan tässä meidän tapauksessa kun hän on koululaisen tyttäreni kaveri.

Enkä suostunut ottamaan korvausta siitä, että tyttären kaveri tuli meille aamuisin. Meillä kaverit saa käydä leikkimässä mihin aikaan vaan (kunn ollaan valveilla...).

Juttele uudestaan pph:n kanssa ja ehdota jotain sopivaa korvausta. Ei luulisi olevan iso vaiva pph:lle katsoa tyttöäsi se puoltoista tuntia ja lähettää kouluun...

Yhteistyössä