Lasten hiuksia ei todellakaan tarvitse pestä shampoolla!

• Viestiketjun aloittaja aliisa hill
  • Ensimmäinen viesti
aliisa hill
Ihmettelen miksi ihmiset tunkee pieniin lapsiiin jo kemikaaleja!

Kaikki normaali lika ja jopa voi, ruoka, puuro, muta jne lähtevät tukasta ilman shampoota tai muita kemikaaleja.

Lasten tukkaa voi alkaa pesemään shampoolla sitten kun he tulevat murrosikään ja talineritys lisääntyy päänahassa. Siihen asti se o paitsi turhaa myös haitallista (kemikaalikuorma).

just
Voi luoja... kemikaaleja! Et sit vissiin pese käsiäkään saippualla? Hiuksista suoraan ei edes imeydy mitään elimistöön, päänahan kautta hiukan. Suurimmat kemikalimäärät ja muut myrkyt taidetaan saada syömällä.

juu
Meillä ei vauvan hiuksista lähde maito ja muu ryönä ilman shampoota,onnea sulle jos sun lapselta lähtee. Mä ainakin haluan mun lapsen olevan puhdas. Ikävä on haista paskalle vaan sen takia kun äiti pelkää elämää.

Rukoilijasirkka
Juu, ei TARTTE, mut voi ihan hyvin välillä pestä. Ei lapsen hiuksia tartte joka päivä olla pesemässä, mutta mä laitan lapselle shamppoota ja hoitoainetta, niin sen tuka on paljon paremman näköinen ja sen saa kammattua.

Tietty voisin myös kasvattaa sille semmoset kivat rastat, sit en käyttäs mitään shamppoita enkä muitakaan vaarallisia kemikaaleja.

joopa
Meillä käytetään lapsille ainoastaan lapsille tarkoitettuja shamppoita ihan senkin takia että mun lapset ovat puhataita eikä haise sonnalle. mun mihen lapsista taas näkee jo kilomertin päähän että niitä ei pestä kun ovat kotonaan. mustia kuin murjaanit päästä varpaisiin ja hiukset ihan limaset aina kun tulevat. ja heidän äitikin väittää että lapset on muka pesty. eli totuus ilmeisesti että lapset on huuhdeltu vedellä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Meillä käytetään lapsille ainoastaan lapsille tarkoitettuja shamppoita ihan senkin takia että mun lapset ovat puhataita eikä haise sonnalle. mun mihen lapsista taas näkee jo kilomertin päähän että niitä ei pestä kun ovat kotonaan. mustia kuin murjaanit päästä varpaisiin ja hiukset ihan limaset aina kun tulevat. ja heidän äitikin väittää että lapset on muka pesty. eli totuus ilmeisesti että lapset on huuhdeltu vedellä.
Tai viety vaan saunan löylyyn ja lopuksi viskattu vettä päälle ämpärillä ja avot, valmis. B)

voi
Voi herranen, minkä näköinen lapseni olisi ilman shampoota ja kylpynestettä. Pitkät hiukset olisivat risukasa, eikä niistä kampaa menisi läpi millään. Ihosta ei hiki lähde pelkällä vedellä, ei lapsella eikä aikuisella.
Nuorimmaisemme tanssii, ja hänen hentoihin hiuksiin joudun laittamaan aika-ajoin jopa hiuslakkaa.. että kauhistelkaapa siinä. Mutta kun hiukset eivät tanssiessa saa silmille valahdella, ja täytyy pysyä koko tunnin ajan siistinä, myös harjoituksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tietty voisin myös kasvattaa sille semmoset kivat rastat, sit en käyttäs mitään shamppoita enkä muitakaan vaarallisia kemikaaleja.
Niinpä, se se vasta näyttäis kauniilta. Ja lapset kirkuu kun yrittää harjata tukkaa.. Mutta jos olis rastat niin ei tarttis tietty kammata! :D Mutta juu, edelleen meidän lasten hiukset pestään lasten shampoolla, haluan opettaa lapsille mitä on hyvä hygienia. Omakaan tukkani ei tosiaan tule puhtaaksi ilman shampoota.

Meillä on käytössä apteekista ostettava ACOn lasten shampoo, joka sisältää vain elintarvikkeiksi lueteltuja ainesosia eli ei niitä KEMIKAALEJA. Kyllä sillä vaan lika lähtee ja päänahka on puhdas, hiuket tuoksuu ja näyttää puhtaille jne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä on käytössä apteekista ostettava ACOn lasten shampoo, joka sisältää vain elintarvikkeiksi lueteltuja ainesosia eli ei niitä KEMIKAALEJA. Kyllä sillä vaan lika lähtee ja päänahka on puhdas, hiuket tuoksuu ja näyttää puhtaille jne.
Tämäkö?
http://www.aconordic.fi/products/category/3780/21094/20100/19230/aco_baby_mousse_shampoo.aspx

gg
sä oot varmaan mun tyttären luokkakaverin äiti, juu tytöllä 7v on kun voipurkki olis päähän hierottu , oikein pahaa tekee miksei lapsen hiukset likastu yhtälailla kun aikuisen. mä pesen 3 lapseni hiukset joka toinen päivä shampoolla ja tytöille laitan myös hoitoainetta

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Ihosta ei hiki lähde pelkällä vedellä, ei lapsella eikä aikuisella.
Ihan varmasti lähtee. En itsekään käytä saippuaa vartalon pesuun, eikä haise hiki suihkun jälkeen.
hyi olis muute aika likanen olo jos huuhtelis vaan vedellä ihon ja kainalot

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Ihosta ei hiki lähde pelkällä vedellä, ei lapsella eikä aikuisella.
Ihan varmasti lähtee. En itsekään käytä saippuaa vartalon pesuun, eikä haise hiki suihkun jälkeen.
Et kai hiuksiakaan pese samppoolla?
Hiukset tietysti (omani siis), koska ne rasvoittuvat. Lasten hiuksia todella harvoin.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kyl sen huomaa kuka lapsi on pesty aineella edes joskus ja kuka ei. Omastakin jo haistaa jos koskaan ei ainetta käytä. Tukka+iho haisevat tunkkaselle.
Niinpä niin, jos ei haise shampoon ja suihkusaippuan hajusteille, niin haisee heti tunkkaiselle....

Yhteistyössä