H
herkkuhiirikö
Vieras
Onkohan kellään vastaavaa tilannetta ja kuinka olette toimineet? Meillä kaksi pientä lasta, 1v ja 3v. Mulla on laaja kaveripiiri ja kyläilemme päivisin paljon, ja meillä käy vieraita paljon. Olen siis hoitovapaalla nyt. Vieraiden aikaan toki meillä keitellään kahvia ja meille keitellään kylässä kahvia ja lapset saavat mehua (1v sa maitoa eikä hän saa muutoinkaan vielä kuin korkeintaan pikkusia murusia maistella herkkuja). Kahvipöydässä sitten 3-vuotiaani saa toki ottaa esim. pullaa ja vaikka keksin, pari. Nyt mua on alkanut mietityttää että kun elämämme on niin sosiaalista, niin lapsenihan saa aika tavalla herkkuja - melkein joka päivä. Annokset ei nyt niin isoja ole, esim. jäätelöauton pieni jäätelö, pulla, pari keksiä tms. Mutta mietin vaan, että tuleeko lapselle silti liikaa herkkuja. Kotiolossa saa toki joskus esim. jäätelöä saunan jälkeen tms, mutta muutoin pyrin pitämään ruokavalion kasvisvoittoisena ja terveellisenä välipaloja myöten. Mites te muut vastaavassa tilanteessa toimitte, toimisitte? Minusta toisaalta turhaa tiukkistelua sekin olisi, ettei lapset saisi kahvipöydästä ottaa... Hyvin on kasvanut, ei ole ylipainoa, liikutaan paljon ulkona kun koko perhe liikunnallinen jne eli tällaiset perusasiat on kunnossa.