Lasten hautajaispukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiiu

Vieras
Tarviiko lapsilla olla mustat tai tummat vaatteet vai riittääkö hillitty juhlapukeutuminen? Ja voiko mennä normaaleilla toppavaatteilla vai pitääkö hommata hautajaisiin paremmin sopivat ulkovaatteet, esim. villakangastakit? Meillä siis kolme lasta, joten ihan rahallinenkin kysymys, jos pitää kaikille ostaa uudet asut.....

No ei musta nyt ainakaan ulkovaatetta tarvi alkaa yhden tilaisuuden takia uusimaan... Kyllä lapsi voi olla vaikka kirkaanvihreässä toppapuvussa, en usko että ketään haittaa. Sisävaatteeiksi neutraalit värit sitte. Itse laittaisin vähän juhlavampaa kuin esim college-housut mutten kattois kieroon vaikka mun sukulaisen hautajaisissa jonkun lapsella oliski ne colleget.

Minusta on kunnioittavaa pukeutua tummansiniseen, mustaan, harmaaseen ja valkoiseen. Ja kyllä hautajaisiin (oma mielipide) mennään jossain muussa vaatteessa kuin verkkareissa tai collegehousuissa.

Täällä pojalle tummia housuja ja musta kaunis mekko tytölle (riippuen koosta). http://www.juuliajajoonatan.fi

Ulkovaatteita en itsekään ehkä lähtisi ostamaan, mutta jos itse omistaa neonvärisiä vaatteita, niin ehkä voisi esim. lainata. Ja nyt kyllä löytää vielä alestakin yksiväristä takkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Tarviiko lapsilla olla mustat tai tummat vaatteet vai riittääkö hillitty juhlapukeutuminen? Ja voiko mennä normaaleilla toppavaatteilla vai pitääkö hommata hautajaisiin paremmin sopivat ulkovaatteet, esim. villakangastakit? Meillä siis kolme lasta, joten ihan rahallinenkin kysymys, jos pitää kaikille ostaa uudet asut.....

En ulkovaatteita lähtis kyl uusimaan, kaikki varmaan ymmärtää et lapset on puettu näillä pakkasilla kunnolla. Vaikka sit punaisiin haalareihin. Sisälle en laittaisi collareita enkä farkkuja lapsille.

On nimittäin sen verran kylmä, että lapsethan paleltuu siellä haudalla joissain villakangastakeissa. Eli kunnon toppapuvut vaan, ja riippuen paljon pakkasta niin alle myös joku kerrasto. Ihan hirveän kylmä tulee kun siellä vaan seisotaan.

Ja minun lapsellani on ollut hautajaisissa vaatteiden väreinä 3kk ikäisenä valkoista ja tummansinistä, 4-vuotiaana ruskea paita ja hame, 5-vuotiaana hennon vaaleanpunainen paita ja beige/ruskea hame, jossa hitunen hennon vaaleanpunaista.

No siis ei missään collegehousuissa olla menossakaan. Kaikille löytyy kyllä hillityt juhlavaatteet, väreinä sinistä, harmaata yms. Mutta ei siis mustia vaatteita. Isoimmalta löytyy musta toppatakkikin, mutta pienemmillä toppavaatteet ovat kyllä punasävyisiä. Mutta kaippa nämä siis ovat ihan ok.

Ulkovaatteita en lähtisi uusimaan, mennään niillä mitä on ja missä kestää olla pakkasessa. Sisävaatteiksi laittaisin valkoista, tummansinistä, harmaata, mustaa tai liilaata.

Meidän läheinen nukkui pois ja nyt ei ole edes tummia vaatteita mitä teen ??

ja se on vissi että kukaan ei voi valitta jos pukeutuisit vaikka pradaan... mut kuhan olis mustaa

Yhteistyössä