?
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Okei valitan siis turhasta ja haudon pahan mielen itekseni ja lopetan valituksen :x
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Okei valitan siis turhasta ja haudon pahan mielen itekseni ja lopetan valituksen :x
Et sä turhasta valita, sillä monet harrastukset on kalliita. Pitää sitten vaan perheen sisällä miettiä, saadaanko ne lapsen harrastusrahat kasaan vai pitäisikö lapsen vaihtaa johonkin edullisempaan harrastukseen. Eipä siinä oikein muutakaan voi tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Okei valitan siis turhasta ja haudon pahan mielen itekseni ja lopetan valituksen :x
Niinku eihän se kuulu tapoihin et joku vois purkaa tänne pahaa mieltään ja saada vaikka vähän piristystä tai ymmärrystä :wave:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Okei valitan siis turhasta ja haudon pahan mielen itekseni ja lopetan valituksen :x
Kyllä mä ihan hyvin ymmärrän :hug: Meillä ei ole lapset voineet harrastaa mitään sellaista, mihin tarvittaisiin äitiä autokuskiksi. Kun mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan. Tosin mun muksut ovat kyllä aina ymmärtäneet, että eivät voi harrastaa kaikkia samoja asioita kuin kaverit, koska meidän perheessä se vaan ei onnistu.Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Niinku eihän se kuulu tapoihin et joku vois purkaa tänne pahaa mieltään ja saada vaikka vähän piristystä tai ymmärrystä :wave:
Kiitos :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kyllä mä ihan hyvin ymmärrän :hug: Meillä ei ole lapset voineet harrastaa mitään sellaista, mihin tarvittaisiin äitiä autokuskiksi. Kun mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan. Tosin mun muksut ovat kyllä aina ymmärtäneet, että eivät voi harrastaa kaikkia samoja asioita kuin kaverit, koska meidän perheessä se vaan ei onnistu.Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:Niinku eihän se kuulu tapoihin et joku vois purkaa tänne pahaa mieltään ja saada vaikka vähän piristystä tai ymmärrystä :wave:
Siinäpä syy, miksi en aikoinaan antanut junnua siskonlikalle kilpatanssipariksi, vaikka systeri pyysi ja suurinpiirtein polvillaan rukoili. Olin nimittäin nähnyt siskon pojasta, mitä se laji vaatii. Pikkuipanat tietty harrastaa vain kerran viikossa. Aluksi. Mutta jo yläasteella harrastus vie suurimman osan vapaa-ajasta, joskus koulupäiviäkin. Jos siis haluaa menestyä lajissa tai se pari haluaa.Alkuperäinen kirjoittaja eräs:Sääliksi käy lapsia jotka joutuvat koulun lisäksi joka ilta harkkoihin ja viikonloput menee kilpaillessa...
meillä pikkupojat käyvät harkoissa 1-2 krta viikossa, Ei vie kohtuuttomasti aikaa. kismatkoja on sit vuodessa epäsäännölisesti, mutta niitä on vuodesa useampia, eri-ikäryhmille tarkoitettuja. josei käy harkoissa ei taas voi sada parempaa vyöltä, minkä moni nuori judoka haluaa ( jotkut haluavat olympialaisiin) sm tasolekaan ei pääse ihan helposti. mustan vyn sa vain jos on oikeasti kiinnostunut eli käy harkoissa sännöllisesti ja on apuvetäjänä ja kilpailee. käytänösäs mustan vyän voi saada vasta vähän reilut 20-vuotiaana, ku yleensä pitää ola harrastanut ainakin 10 vuotta judoa ennkuin sen voi saada.Alkuperäinen kirjoittaja eräs;10829473:vanhemmat sanovat juuta ja eitä lasten harrastuksille. Minä olen kieltänyt ratsastuksen juuri tämän hinnakkuuden takia. Suomessa on niin paljon harrastusmahdollisuuksia että kyllä sieltä pitää löytyä muutakin kuin vain se yksi mahdollisuus.
Toinen asia mikä on tärkeää myös, harrastusta EI SAA OLLA montaa kertaa viikossa. Niin kauan kuin lapsi on koulussa on se koulu tärkeämpää kuin harrastaminen. Eli koulun käyntiä ei saa häiritä yksikään harrastus.
Jos lapsi ei tiedä mitä hän haluaisi harrastaa on hyvä käydä syksyisin kokeilemassa eri vaihtoehtoja. Jos lapsi jostain innostuu niin sitten sitä vaan harrastamaan. Ja jos innostus lopahtaa kesken kaiken kauden lapselle pitää kuitenkin opettaa että se minkä on aloittanut täytyy viedä loppuun asti.
Mutta siis 1x viikossa riittää hyvin lapselle harrastamiseen.
Sääliksi käy lapsia jotka joutuvat koulun lisäksi joka ilta harkkoihin ja viikonloput menee kilpaillessa...