Lasten halvat aurinkolasit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maikku"

Vieras
Täytyis hankkia molemmille tytöille aurinkolasit. Olen hbuomannut , että suurinosa ostaa oikeein optikolta. Meillä ei oikein ole varaa ostaa, niin hinnakkaita laseja. En ole edes itselle raaskinut koskaan ostaa mitään arvokkaita laseja. Onko ne lasit mitä ihan tavallisissa marketeissa myydään niin hyviä?? Houkuttelisi vaan enemmän hinnan takia. Ja tosiaankin, kun täytyy vielä kahdet ostaa...

Meillä on ihan perus aurinkolasit S-marketista. Käsittääkseni ne on ihan ok ja toisekseen itse en raaskisi ostaa optikolta, koska meillä mukula yrittää purra ja puristella niitä. Nyt ei hirveästi haittaisi jos 8e lasit sattuisi menemään rikki, mutta jos niin tapahtuisi kalliille optikon laseille niin itku pääsisi! :)

Meillä lapsi sai kahdet markettilasit rikki ihan normaalikäytöllä, joten halvemmaksi alkoi tuntua ostaa kunnon lasit, kuin kolmannet halpikset. Vastikään luin artikkelin (oisko ollut juurikin Kaksplussassa) jossa oli vertailtu lasten aurinkolaseja ja monetkaan markettien laseista ei täyttäneet edes aurinkolasien perusvaatimuksia, saati että olisivat muuten hyviä. Laseista pitää löytyä sekä UVA että UVB merkinnät. Se 100 UV- suoja löytyy ihan ikkunalasiltakin, eikä se todellakaan ole riittävä merkintä.

Mä olen kyllä ostanut ihan markettilaseja... Toinen lapsi ei suostu laseja päässään pitämään, joten sama minkä laiset ne on. Toinen taas onnistuu aina naarmuttamaan ne alta aikayksikön.

Mä en kyllä jaksa uskoa, että ne markettilasit voi niin huonoja olla kuin jotkut väittää...

Optikon laseissa on kunnolliset UVA ja UVB -suojat. Marketin halppislasit ovat pelkästään tummennetut. Kun lapsella on marketin tummennetut lasit päässään, hän pitää silmiä avoinna, ei siristele ja katsoo reilusti aurinkoon päin. Mutta lasit eivät suojaa haitallisilta säteiltä. Mikäli lapsella ei olisi laseja ollenkaan, sekin olisi huomattavasti turvallisempaa, koska kirkkauden takia lapsi säännöstelisi auringon valoa siristelemällä ja olematta katsomatta aurinkoon päin. Silmälääkärit suosittavat, että joko kunnon laseilla tai sitten ei ollenkaan. Suojattomilla laseilla saat pilattaua lapsesi silmät. Laatu valitettavasti maksaa. Lipallinen hattu on turvallisempi kuin huonot lasit.

Marketeissakin myytävät lasit ovat pääasiassa UVA ja UVB -suojattuja. Mä olen ostanut marketista noita missä suojaukset ja hyvin ovat ajaneet asiansa. Pieniksi jääneet myin vielä kirpalla. Meni heti kaupan kun laitoin aurinkolasit esille. :)

Se on ihan arpapeliä, mitä ne halpalasit sattuvat olemaan. Jotkut ovat yhtä hyviä kuin optikon lasit, jotkut ovat sitten sellaisia, että parempi olla ilman laseja, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja päältäpäin ei voi nähdä, millaiset sattuvat olemaan.

Mulla on huonoja kokemuksia marketin laseista. Ostin halvat aurinkolasit ja niiden linssit vääristivät ihmeellisesti ja tuli vain silmät ja pää kipeäksi. Enää en osta halpiksia, itselle enkä lapselle, juuri ostin optikolta hyvät ja laadukkaat lasit à 30 euroa.

[QUOTE="vierailija";23584598]Optikon laseissa on kunnolliset UVA ja UVB -suojat. Marketin halppislasit ovat pelkästään tummennetut. Kun lapsella on marketin tummennetut lasit päässään, hän pitää silmiä avoinna, ei siristele ja katsoo reilusti aurinkoon päin. Mutta lasit eivät suojaa haitallisilta säteiltä. Mikäli lapsella ei olisi laseja ollenkaan, sekin olisi huomattavasti turvallisempaa, koska kirkkauden takia lapsi säännöstelisi auringon valoa siristelemällä ja olematta katsomatta aurinkoon päin. Silmälääkärit suosittavat, että joko kunnon laseilla tai sitten ei ollenkaan. Suojattomilla laseilla saat pilattaua lapsesi silmät. Laatu valitettavasti maksaa. Lipallinen hattu on turvallisempi kuin huonot lasit.[/QUOTE]

Höpö höpö! Tarkista tietosi!

Mä just ostin pojalle optikolta aurinkolasit, makso 25€. Ei mun mielestä ollu kalliit ja kaupan päälle sai kunnollisen kotelon. Sangat myös väänneltiin niin että lasit pysyy kunnolla päässä.

Yhteistyössä