Lasta pyörryttää ja oksettaa aina, kun kääntää päätään - mikä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Pitääkö mennä lääkäriin? 8-v lapsi siis heräsi klo 4 aikaan siihen, että on huono olo ja pyörryttää kun kääntää päätä. Käveli silleen huterasti hoiperrellen, kun huimasi ja huone ypöri. Lepää sängylläni ja aina kun kääntää päätään, ottaa käsillään sivuilta tukea koska huone pyörii. Sitten alkaa oksentaa. Parasta on olla vain yhdessä kohti istualtaan hieman etukumarassa. Lapsella ei ole kuumetta, mutta hän on ollut vähän flunssassa eilisestä alkaen. Ei ole mitään korvakipua tms.

Tällaisen löysin, tiedä sitten, onko siitä apua, mutta itse ottaisin kyllä heti lääkäriin yhteyttä.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,808,6916,14898

Mietityttää just tuo, kun on herännyt huimaukseen. Mulla oli itselläni tuollaista muutama vuosi sitten, tosin en oksentanut, Hyksin korvapolilla tutkittiin ja aivokäyrät otettin. Mulla oli kyllä mennyt korva lukkoon, kun uimahallissa meni vettä korvaan, ja vaiva meni sitten yhtäkkiä ohi. Todennäköisesti korvassa oli tulehdus, mut se vaiva oli tosi inhottava!

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;26981098:
Ei ole asentohuimausta, vaatii tutkimuksia (korvat!)

No en ole lääkäri, mutta työssäni kohtaamani "materiaalin" kokemuksella aamuyöstä alkanut huimaus ja pahoinvointi johon istumaannousu auttaa saisi minut vaatimaan kyllä aloittamaan tutkimisen silmistä. Korviin siirtyisin vasta sitten.

Yhteistyössä