Lasta on joku lyönyt toistuvasti päiväkodissa, hoitajat eivät ole maininneet asiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";27783961]Joo kyllä meilläkin lapsi selittää että hän kiipesi puuhun ja sinne lensi haikala joka puri häntä polveen, sitten hämähäkkimies tuli pelastamaan ja he lensivät yhdessä vuorille tms. :-D

Tuo vaan on jotenkin ihan erilaista kun lapsi hokee että "paha poika päiväkodissa hakkasi minua". No, huomenna asia toivottavasti selviää, ja täytyy vaan toivoa että on lapsen omia sepityksiä, tai sitten että aikuiset ovat puuttuneet asianmukaisesti tilanteeseen, vaikkeivät meille kertoneetkaan.[/QUOTE]

Kannattaa selvittää asia. Voihan totuus olla ihan toinen, ehkä poikasi itse lyönnyt toista?Tai vaikka nähnyt joiden toisten tappelun. Mutta tosiaan, suodattimen kanssa kannattaa välillä tuon ikäisten juttuja kuunnella ja ehkä aina selvittää asian paikkaansa pitävyys muilta aikuisilta :)

[QUOTE="vieras";27783988]Kannattaa selvittää asia. Voihan totuus olla ihan toinen, ehkä poikasi itse lyönnyt toista?Tai vaikka nähnyt joiden toisten tappelun. Mutta tosiaan, suodattimen kanssa kannattaa välillä tuon ikäisten juttuja kuunnella ja ehkä aina selvittää asian paikkaansa pitävyys muilta aikuisilta :)[/QUOTE]

Juu, tutkitaan ennen kuin hutkitaan. :-D

[QUOTE="vieras";27783968]Ja osaavat kaiken lisäksi vielä kääntää syyt muihin. Esim. Meillä tyttö piirsi seinään. Kun kysytty että kuka sen teki. Vastasi mummo. Ja kun kysytty uudestaan niin vastasi sisko, mikä ei myöskään ole totta kun vauvat ei piirtele.[/QUOTE]
Meillä 4v on myös syytön ihan kaikkeen.
Kerran sillä oli pissaliru housussa ja väitti kirkkain silmin että isosisko pissasi sinne.
Jos vaikka läikyttää juomaa lasistaan pöydälle niin aina se on sen vika joka juomaa kaatoi siihen lasiin, "mitäs laitoit liian täyteen" vaikka olisi miten vähän tahansa.
Jos törmää juostessaan seinään niin syy on rakentajan, "miks toi seinä on tehty tohon!".
jne jne...

• Tykkää
Reactions: ToDieFor
Kannattaa vaan kysyä onko lyömistä tapahtunut. En usko että hoitajat valehtelevat jos jotain tönimistä on sattunut. Ja liioittelua ja satuilua just tuon ikäiset harrastaa.. Oma 4v kertoi illalla ennen nukkumaan menoa että kurkku on kipeä.. Kun kysyin mistä se kipeeksi meni ni vastasi että hoitaja tehnyt ruuaksi rottia ja niiden hännät kaihertaa kurkussa.. Että sellasta täälläpäin hoidossa..:whistle:

[QUOTE="vieras";27783977]Kyllä ne teen mussukat osaa olla tosi kamalia toisilleen päiväkodissa, lällättävät yms.
Älkää olko niin sinisilmäsiä. Ei meeen Nicomiina vaan koskaan tee sellasta.
Herätkää pahvit.[/QUOTE]

Miksi ne sitten saa aina kehuja koulusta ja hoidosta, kun ovat ystävällisiä, leikkivät kaikkein kanssa jne. Kotikasvatuksella voi oikeasti kasvattaa sellaisia lapsia jotka osaavat hoitaa asiansa muutenkin kun lyömällä. Kumpa vaan useampi vanhempi jaksaisi sen tehdä.

Kyllähän päiväkodeissa kaikenlaista sattuu. Itse haen lapseni aikaisemmin kuin muut, ja olen todistanut hakkaamista ja esim. saksien kanssa on sohittu toisen silmien vieressä tarkoituksena leikata hiuksia. Epäilen, etteivät tädit kaikkea kerro vanhemmille., mutta näissä tapauksissa ovat kyllä puuttuneet tapahtumiin. Ehkä lapsesi puhuu totta, mutta voi tietysti olla, etteivät tädit ole nähneet, vaikka ovat olleet lähietäisyydellä.