Lassien talvihaalari, kannattaako ostaa?

Haluiasin kuulla teidän mielipiteitä kyseisistä haalareista. Näyttää ainakin hyvältä, kannattaako ostaa ensi talveksi? Pysyykö kuivana loskakeleilla vai tarviiko päälle kurahousut? Onko hinta-laatu suhde hyvä? Onko ylipäänsä laadukas ja hyvä käyttöhaalari? Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.

 
Ostin Citystä Lassie-haalarit 35? pari kuukautta sitten. Tyytyväinen olen ollut, on paksu ja lämmin.Myös loskalla ja tuulella hyvät toki silloin kurahaalarit päällä. Hihat vielä pitkät joten olen kääntänyt. Tyttö on hoikka mutta silti vyötäro aika napakka, varsinkin kun laittaa villapuseroa alle. Saisi olla säädettävä vyötärö. Ehkä ostan saman merkkisen ensi talveksi alennusmyynnistä.
 
Esikoisella oli viime talvena jotkut kirpparilta ostetut lassien haalarit. Oli tosi hyvät, ei mennyt millään loskakelillä vesi edes polvista läpi vaikka hangessa polvillaan istuikin pitkät ajat. Pesty oli haalaria selvästi edeltäjänkin toimesta ja itsekin haalarin olen pessyt jo ainakin kahdesti.

Kuopukselle ostin käytetyn haalarin täksi talveksi ja edellinen sanoi pesseensä sen kerran, itse olen pessyt kahdesti ja nyt menee siitä kyllä aika äkkiä vesi läpi pyllystä ja polvista (tää meidän taapero kun ei vielä kävele pihalla). Haalari on kyllä lämmin, mutta tosiaan nollakeleillä laitan mieluusti kurikset päälle, niin ei kastu läpi.

Mutta siis kaiken kaikkiaan, suosittelen ostamaan, jos halvalla jostain saa. En siis niitä suprafill-vai-mikä-lie, joissa on kumia se alaosa, vaan niitä ihan kunnon kankaasta tehtyjä haalareita. Ovat lämpimät ja hyvät haalarit!
 
vieras tääki
Meillä on kans ollut kuukauden verran Lassie. Muhkea ja lämmin on! Mielestäni oikein hyvä hinta-laatu suhde. Loskakelillä ei ole vielä kokeiltu, mutta varmaan nuoskaa kestää jonkin verran. Aika reilu mitotus mun mielestä, tai muuten sopiva, mutta vetoketjua ei saa vedettyä ylös asti, muuten jäis naama piiloon kokonaan.
 
Lassieitakin on erilaisia ja erihintaisia. Meillä oli viime talvena 1,5-vuotiaalla lassiet ja niin hyvät kokemukset saatiin, että on tänäkin talvena (lapsi nyt siis 2,5-v.). Ostin puvun lokakuussa jostain Plussa-kortti-alennúksesta 35 eurolla ja hyvin on pärjätty! Jalka- ja peppu-osa on vahvempaa ja kuivempana pitävämpää materiaalia ainakin tässä versiossa.
 
lapsellani on 3 Lassien talvihaalaria. Kaikki "Suprafil" muistaakseni...Olen ollut hirveän tyytyväinen! Kestäviä, lämpimiä ja edullisia. Olen säästänyt läjän rahaa kun en ole taaperolleni hankkinut Reimateia tms kalliita. Nämä ajavat saman asian. Puuhakas touhuilijani on ollut kuiva ja lämmin.
 
Meillä on tytöllä joku lassien haalari. Maksoi viime talvena jotain 35 euroa (aattelin nuukuuksissani kokeilla) ja oon sitä mieltä, että halvalla ei saa hyvää. Lämmin on kyllä, mutta polvet on kuluneet jo melkein puhki (on ollu vain tän talven käytössä). En myöskään pidä siitä, että pitää laittaa vielä kurikset päälle loskakelillä, vaan ostan jatkossa mieluummin sellasen puvun joka pitää kosteutta...
 
Miskan äiskä
Lassien puvusta puuttuu mun mielestä ainakin yksi tärkeä juttu, ahkeissa ei ole vetoketjua. Se helpottaa huomattavasti kenkien pukemista, kun saa lahkeet auki eikä hermot mene niin helposti pukiessa. Meillä on nyt tänä ekana peuhutalvena halpishaalari ja hyvin on pitäny loskakelit ja lahkeissa on vetoketjut.
 
harmaalehmu
Meillä on 1 v 8 kk pojalla Lassien Suprafill ja tykätty on ihan hirveästi. siis se versio, jossa kurahousumaista kangasta alaosa ja vuori nappikiinnityksellä eli sen saa pestyä erillään.

Nollakelillä alle ei olla laitettu kuin ihan kevyet sisävaatteet. Poika sai rauhassa köryytellä mopollaan kuralätäkköön ja vesi pysyi ulkopuolella jos vain sattui olla saappaat jalassa. Taisi tuo kerran jo istua siellä.

Ja näin pakkasella toki kurakangas kovettuu, mutta onpa nuo leikit muutenkin vähän tönkömpiä pihalla pakkasella - eikä tuolla ollakaan kuin tunti kerrallaan kun pakkasta -15 C. Yleensä lapsellekin riittää vähempi.

pukemista kyllä helpottaisi vetoketju lahkeen suussa, mutta toisaalta olen riisunut puvun ja kengät samalla kertaa ja jättänyt popot lahkeisiin odottamaan seuraavaa ulkoilua. Tietty tarkista etteivät ole kostea, mutta ei ole kertaakaan ollut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 20:12 harmaalehmu kirjoitti:
Meillä on 1 v 8 kk pojalla Lassien Suprafill ja tykätty on ihan hirveästi. siis se versio, jossa kurahousumaista kangasta alaosa ja vuori nappikiinnityksellä eli sen saa pestyä erillään.

Nollakelillä alle ei olla laitettu kuin ihan kevyet sisävaatteet. Poika sai rauhassa köryytellä mopollaan kuralätäkköön ja vesi pysyi ulkopuolella jos vain sattui olla saappaat jalassa. Taisi tuo kerran jo istua siellä.

Ja näin pakkasella toki kurakangas kovettuu, mutta onpa nuo leikit muutenkin vähän tönkömpiä pihalla pakkasella - eikä tuolla ollakaan kuin tunti kerrallaan kun pakkasta -15 C. Yleensä lapsellekin riittää vähempi.

pukemista kyllä helpottaisi vetoketju lahkeen suussa, mutta toisaalta olen riisunut puvun ja kengät samalla kertaa ja jättänyt popot lahkeisiin odottamaan seuraavaa ulkoilua. Tietty tarkista etteivät ole kostea, mutta ei ole kertaakaan ollut.

kiva kuulla, ostin tänään ensi vuotta varten alennusmyynnistä 35eurolla.... =)
 
Hepsula harmaana
Mäkin ostin ensimmäisen kerran lapselle Lassien haalarin (ens talvea varten). Jännityksellä odotan, et minkälainen on käytössä. Myyjältä kyselin et onko tullut palautetta niistä, niin sanoi ettei ainakaan moitteita ole tullut. Hänen lapsillaan oli myös ollut sellaisia ja vaikka oli paljon pesty niin pysyi muhkeana ja lämpimänä.
Se Lassie Supratech (missä ei ole mitään kumipintaisia lahkeita),
oli Citymarketissa -30% eli hintaa jäi vajaat 28e!
Pitää varmaan ostaa loskakeleille vaikka käytettynä vedenpitävä haalari..
En tykkää laittaa kuriksia haalarin päälle :/
 
Meillä on kuopuksella Lassien haalari 80cm, ja on hyvä haalari, käytetty kyllä vasta tänä talvena. Mut kun on varahaalarina hieman suurempi kokoinen Lassi&Lotta huomaa eron, tänään oli lauhalla kelillä märkä puku... kun taas esikoisella on 98 cm 2-osainen Lassien haalari, joka pitää kosteuden todella hyvin. Lapsille en enää osta muutakuin lassien haalareita.tyytyväinen siis olen!
 
Meillä oli edellisenä talvena reimatecin haalari pojalla ja nyt tänä talvena on ollu tuo cittarista ostettu lassietecin puku ja oon kyllä tohon lassieen tyytyväisempi kuin reiman pukuun. Mielestäni mitoitus on aika samaa luokkaa kummassakin, oon kuullu et ne valmistettais samas tehtaas ja ainaki reiman tehtaanmyymäläkin myy joitakin lassien tuotteita.
 
Bee
Myös meillä pojalla 1v 10kk Lassien haalari ensimmäistä talvea ja olen ollut todella tyytyväinen. Hinta-laatu -suhde kohdallaan, lämmin, istuu hyvin ja pitää kosteuden kiitettävästi ulkopuolella. Todennäköisesti ostan Lassien myös ensi talveksi. :)
 

Yhteistyössä