Lassien ja Reiman babymallien mitoitus vs normaalimallit? Entä Remun normaalimalli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee haalariviidakossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee haalariviidakossa

Vieras
Meillä on toistaiseksi vain babymallin haalareita ja Reimatec sekä Lassietec babyhaalarit koko 80 vaikuttaisi olevan identtisen kokoisia. Ehkä Lassien lahkeet sentin pidemmät.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että normaalimalleissa sitten Lassietec on pienempi kuin Reimatec? Ja Remu vielä pienempi kuin Lassietec?

Entä onko vk-haalareilla sama mitoitus kuin talvihaalareilla?

Puhutaan siis haalareista noin koossa 86-92.

Kyllä ne vyötärömalliset (siis isompien lasten malli) on ainakin tähän asti olleet niin että lassie on riemaa noin yhden koon pienempi. samoin remu on reimaa yhden koon pienempi. Itse oon ostanu kymmeniö haalareita vuosien varrella ja reima,ticketti ja jonathan on isoja, niistä pitää ottaa yhtä numeroa pienempi kuin esim lassiesta, remusta tai lennestä. Esim mun tytöllä on tänä talvena ticketin haalari kokoa 98 ja lassien haalari kokoa 104 ja ne on keskenään verrattuna samaa kokoa. 1vuotiaalla on 80cm lassie ja 80cm reimatec ja tuo reimatec on vielä aivan liian iso, ei voi käyttää, lassie taas on sopiva.

En tiedä. Asiaa vaikeuttaa se, että kaikki nuo meillä olevat haalarit on ainakin parin vuoden ikäisiä, kun ne on saatu kavereilta. Reimatec on selvästi babymalli, mutta lassietecissä kyllä on vyötäröllä kuminauha, vaikka vetoketju meneekin lahkeeseen saakka kuten tuossa reimassalin. Meillä on vielä joku lassietec koko 86, joka on identtisen mallinen tuon 80 kanssa JA se haalari ei ole kuin muutaman sentin isompi kuin se koko 80. Ja se on siis sen muutaman sentin isompi kuin tuo reimatec koko 80. Eli näissä haalareissa ei 80 reimatec ainakaan vastaa lassietec kokoa 86.

Huoh, kai se on pakko mittanauhan kanssa sitten yrittää ostaa seuraava haalari.

[QUOTE="Aapee";25414509]En tiedä. Asiaa vaikeuttaa se, että kaikki nuo meillä olevat haalarit on ainakin parin vuoden ikäisiä, kun ne on saatu kavereilta. Reimatec on selvästi babymalli, mutta lassietecissä kyllä on vyötäröllä kuminauha, vaikka vetoketju meneekin lahkeeseen saakka kuten tuossa reimassalin. Meillä on vielä joku lassietec koko 86, joka on identtisen mallinen tuon 80 kanssa JA se haalari ei ole kuin muutaman sentin isompi kuin se koko 80. Ja se on siis sen muutaman sentin isompi kuin tuo reimatec koko 80. Eli näissä haalareissa ei 80 reimatec ainakaan vastaa lassietec kokoa 86.

Huoh, kai se on pakko mittanauhan kanssa sitten yrittää ostaa seuraava haalari.[/QUOTE]

No oisko sulla mahdollista että otat lapsen mukaan ja sovitat?
Sen verran sanon kokemuksesta että se muutamankin sentin ero hihoissa ja lahkeissa on ISO. Itse oon jonkun kerran ottanu kahdesta koosta isomman siksi "kun ei niissä ollu kuin pari senttiä eroa". Sitten kun haalarin laitto lapsen päälle niin se hukkui siihen. Kävin vaihtamassa pienemmän koon ja se oli sitte hyvä. Minkä kokoinen lapsesi nyt on ja haetko haalaria täksi vai ens talveksi?