Laskua ei ole kuulunut pyynnöstä huolimatta, miten toimisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kisu

Vieras
Meillä kävi muurahaisia myrkyttämässä myrkytysfirman mies noin kuukausi sitten. Hintaa operaatiolle tuli noin 180 euroa. Mies oli todella mukava, jutteli niitä ja näitä. Lupasi laittaa laskun postissa.

Laskua ei ruvennut kuulumaan, joten laitoin pari viikkoa sitten tekstiviestin ja varmistin osoitetietomme ja pyysin laittamaan laskun.

Laskua ei ole vieläkään tullut! Eikö laskun lähettämisessä ole mitään määräaikaa?

Jos yritys ei lähetä minulle laskua sovitussa ajassa, milloin asia vanhenee?

Jos yritys ei ole kolmen vuoden kuluessa muistuttanut tai vaatinut saataviaan kuluttajalta, ei niitä tämän jälkeen tarvitse maksaa. Siksi ainakin suurimmista ostoksista kannattaa säilyttää kuitit ja tiliotteet tämän ajan. Näin on helpompi todistaa maksaneensa ostoksensa, jos yritys jostain syystä laskuttaa jo maksetusta hankinnasta uudelleen. Myös kaikkia kuitteja luottokorttiostoista on syytä säilyttää siihen saakka, kunnes luottoyhtiö on laskuttanut ostoksen - ja edelleen vielä kolmen vuoden ajan.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=b304a645-a129-46a7-a0df-10e2db7ff692

Juu ja kukahan säilyttää kaikki kuittinsa joka ikisestä ostoksesta kolme vuotta!? En minä ainakaan. Säästän kuitit vain jos kyseessä on takuutuote, muuten luotan siihen että pankilta saa tiliotteet tarvittaessa vaikka useammankin vuoden takaa. Tosin toki siitä palvelusta tarvitsee sitten maksaa, mutta maksaahan se säilytystilakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ja kukahan säilyttää kaikki kuittinsa joka ikisestä ostoksesta kolme vuotta!? En minä ainakaan. Säästän kuitit vain jos kyseessä on takuutuote, muuten luotan siihen että pankilta saa tiliotteet tarvittaessa vaikka useammankin vuoden takaa. Tosin toki siitä palvelusta tarvitsee sitten maksaa, mutta maksaahan se säilytystilakin.

Täällä oli pari päivää sitten ketju siitä ja aika moni säilyttää sen ketjun perusteella monia vuosia tositteita ja laskuja ihan pahvilaatikossa. Mie en säilytä luotan siihen sähköiseen jälkeen :ashamed: