lasku menossa ulosottoon, apua, mitä nyt tapahtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaaa

Vieras
siis postissa tuli laskusta haaste käräjille ja piti postittaa sinne joku lappu. ottaako seuraavaksi ulosotto yhteyttä? miten? koska se ulosotto tapahtuu? meneekö multa koti? saan palkkaa kyllä...muttei siitä paljoa voi ottaa. voi helvatti että olen tuhottu.

ei, vaan typerä vippi :( ja niitä tulee menmään sinne vielä monta. ei siitä enää sen enempää. ei ollut enää muuta keinoa kun antaa mennä ulosottoon. sittenpä menee palkasta se mikä menee ja velat on joskus maksettu. omistusasunto. että voiko ulosotto pakottaa myymään kodin? pankille on velkaa noin 85 000 e ja voittoa pitäisi rutkasti tulla jotta ulosotto hyötyisi mitään myynnistä.... ? :/ järkkyä miten asiat meni tähän :(((

ei, vaan typerä vippi :( ja niitä tulee menmään sinne vielä monta. ei siitä enää sen enempää. ei ollut enää muuta keinoa kun antaa mennä ulosottoon. sittenpä menee palkasta se mikä menee ja velat on joskus maksettu. omistusasunto. että voiko ulosotto pakottaa myymään kodin? pankille on velkaa noin 85 000 e ja voittoa pitäisi rutkasti tulla jotta ulosotto hyötyisi mitään myynnistä.... ? :/ järkkyä miten asiat meni tähän :(((

Oliskohan ollut viisainta myydä se kämppä aiemmin ja maksaa velat pois. Nyt kämppä menee ulosoton kautta pakkomyyntiin ja pilkkahinnalla

Haaste käräjille tarkoittaa sitä että kun sieltä tulee "tuomio" niin sulta lähtee luottotiedot. Sen jälkeen lasku menee perintätoimistosta ulosottoon ja alkavat periä n. 1/3 osan palkasta kuukausittain (riippuu vähän toki siitä paljonko saat palkkaa ja onko sulla huollettavia), sieltä tulee laskelmat sitten kuinka paljon alkavat periä.

Itse et voi sitä sanoa paljonko saavat ottaa palkasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Samassa tilanteessa olen itse, vielä olen pärjännyt perinnän kanssa. Tosin kerran yksi lasku ehti oikeuteen, mutta kun maksoin (erissä) vetivät haastehakemuksen pois. Koita vielä neuvotella velkojan kanssa, tehdä maksusopimus, jos poistaisivat haasteen? Jos menee ulosottoon, voithan pyytää että perivät palkasta.