Läskit ämmät kiusaa, miehet tykkää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kathry78*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sun asenne ap aika selkeesti käy ilmi noista sun viesteistäsi. Sun mielestäsi lihavat (tai läskit, kuten heitä niin kivasti nimität) ja isoperseiset ovat sulle kateellisia painostasi. Entäs sitten lihavia haukkuvat laihat, ovatko hekin kateellisia?

Ja ei, mä en ole koskaan haukkunut ketään ulkonäön takia edes selän takana. Omassa ystävä- ja lähipiirissäni ei todellakaan harrasteta sellaista.
Jep. Laihuus ei ole länsimainen kauneusihanne. Tästä syystä laihat ovat kateellisia lihaville eikä toisinpäin. Vallitseva kulttuuri ihannoi lihavuutta. Suurin osa mm. malleista, poptähdistä ja muista julkkiksista on runsaan ylipainoisia.

Tai jotain muuta yhtä vammaista "onko laihat sitten kateellisia lihaville kun sanovat läskeiksi" -länkytystä.

Jep. Laihuus ei ole länsimainen kauneusihanne. Tästä syystä laihat ovat kateellisia lihaville eikä toisinpäin. Vallitseva kulttuuri ihannoi lihavuutta. Suurin osa mm. malleista, poptähdistä ja muista julkkiksista on runsaan ylipainoisia.

Tai jotain muuta yhtä vammaista "onko laihat sitten kateellisia lihaville kun sanovat läskeiksi" -länkytystä.

No mutta MIKSI ihmeessä sitten laihoilla on tarve haukkua lihavia, kun kerran itse ovat kaikin puolin niin täydellisiä ja ihanteisiin istuvia? Kerro sitten, kun selkeästi itse kerran osaat mielestäsi tuottaa sitä vähemmän vammaista länkytystä.

Luulisi aikuisilla ihmisillä olevan muitakin huolia kuin toisten painoindeksi. Peesaan päätöntä, kyllä täällä on meno kuin ala-asteella. Tai paremminkin ala-asteen harjaantumisluokassa.

No mutta MIKSI ihmeessä sitten laihoilla on tarve haukkua lihavia, kun kerran itse ovat kaikin puolin niin täydellisiä ja ihanteisiin istuvia? Kerro sitten, kun selkeästi itse kerran osaat mielestäsi tuottaa sitä vähemmän vammaista länkytystä.
Mistä minä tiedän? Minkä takia ihmiset nyt ylipäätään haukkuvat toisiaan? Saadakseen huomiota, korostaakseen omia luonteenpiirteitään, sosiaalisen epävarmuuden takia? Onhan noita kiusaamisen syitä tutkittu. Kateellisuuskin on siellä joukossa, mutta siten, että kadehditaan asiaa joka toisella on paremmin, ei asiaa joka on huonommin. Pidän kiinni siitä, että normaalipainoisilla ei ole mitään syytä olla kateellisia ylipainosta kulttuurissa, jossa yleisesti ei pidetä lihavuutta tavoiteltana asiana.

Emmä ny perkule ketään hauku läskiksi päin naamaa tai jauha asiasta tuolla livenä. Mutta en myöskään halua olla vapaata riistaa arvosteltavaksi. Mulla on hyvä olla kropassani, en sitä mitenkään esittele, päinvastoin, pidän esim farkkuja ja neuleita/huppareita, läskit hilluu legginsseissä, saappaissa ja tissivaot esillä, silti ne nappaa ukoistaan kovasti kii ku tuun lähelle. Ja auta armias jos joku erehtyy heittämään jotain positiivista mun olemuksesta. Se pitää samantien mitätöidä. Ko eihän se mittää syökkää.

Alkuperäinen kirjoittaja läskibingo;22582799:
Emmä ny perkule ketään hauku läskiksi päin naamaa tai jauha asiasta tuolla livenä. Mutta en myöskään halua olla vapaata riistaa arvosteltavaksi. Mulla on hyvä olla kropassani, en sitä mitenkään esittele, päinvastoin, pidän esim farkkuja ja neuleita/huppareita, läskit hilluu legginsseissä, saappaissa ja tissivaot esillä, silti ne nappaa ukoistaan kovasti kii ku tuun lähelle. Ja auta armias jos joku erehtyy heittämään jotain positiivista mun olemuksesta. Se pitää samantien mitätöidä. Ko eihän se mittää syökkää.

Käytä jotakin muuta sanaa kuin läski. Tuo sana yhdistettynä sun teksteihin saa sut vaikuttamaan todella katkeralta ihmiseltä ja tunnut vihaavan ylipainoosia.

Eikä tarvitte yleistää tuota ylipainoosten vaatetusta.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;22582194:
en ole ikinä kuullu livenä että joku olis toisten ulkonäöstä sanonu yhtään mitään, liittyen mittoihin. tosin tämä koskee kouluiän ohittaneita ns, aikuisia ihmisiä.
täällä kyllä toiminta on muutenki välillä niinkun ala-asteella..

kaikki haukutaan rodusta, iästä ja sukupuolesta huolimatta, teki niin tai näin, aina väärinpäin

Ei se, että on perse ja tissit, tarkota sitä, että on välttämättä läski :) Voi tosiaan olla muodokas hoikkanakin, ja sitten taas on ne hoikat ja laihat, joilla ei oo muotoja ollenkaan. Ja ihan samalla lailla sellaset, jotka on niin lihavia, ettei voi enää sanoa muodokkaaks...
Mut empä mää kyllä menis loukkaantumaan jostain facebookin päivityksistä! :D :D Mitä sitten ap, jos nää sun kertomat läskit on kateellisia sulle? Senkun ovat sitte vaan!

Ei oo kukaan vieläkään tullu läskiks haukkumaan, vaikka onkin iso peppu ja suht isot tissit... Ja aina on muuten ollu iso takapuoli, vaikka oon aikuisena painanut kaikkea 40- 70kg väliltä, ja pituutta on 165cm... Muuten olin kyllä erittäin laiha 40 kiloisena, ja kuulin siitä kyllä ( en loukkaantunut, tiesin sen kyllä itsekin ) ja 70 kiloisena pikkasen turhan pullukka omasta mielestä, mutta eipä sillonkaan kukaan valittanut. Yläkropasta oon aina ollut pieni ja siro ( paitsi tissit :D ) ja sitten taas alakroppa on isompi. Kyllä mä vaan olen sitä mieltä, että ihmisten suhtautuminen sun läskeihin tai laihuuteen on ihan siitä kiinni, miten sä niihin itte suhtaudut. Jos oot sinut ittes ja kroppas kanssa, on muutkin, eikä edes huomaa pientä yli- tai alipainoa.
Eikä kaikesta saa loukkaantua! Mulla on kaveri, jolla on tosi hoikat jalat ja mä kuittailen niistä "kateellisena" ja hän taas mun hoikasta yläkropasta, ja molemmat myönnetään olevamme "kateellisia" toisillemme :D :D

Minä ehkä olin outo, mutta silloin hoikkana (vaatekoko 34) otin ns v*ttuilut ihan kehuina... "hei luuviulu miten menee?" ei haitannu mitään, tuli itse asiassa hyvä mieli :D
Nyt (koko 38) tuntuis tosi pahalta jos joku huutelis "hei ihraperse mitä kuuluu?". Itseasiassa en varmana näyttäytyisi samassa paikassa moneen kuukauteen...

En vain ota noita laihojen mollaamisia oikeana kiusaamisena. Kuitenkin itse olin hyvin itsevarma silloin hoikkana ja jos tuntui että joku (yleensä ehkä joku punkero?) koki pakollisena ilkeillä, niin pystyi nauramaan takaisin.
Yleensä kai ne haukkujat yrittävät nostaa omaa itsetuntoaan haukkumalla muita?

Ei mun kaveripiirissä ainakaan pilkata toisten ulkomuotoa. Tosin meillä onkin ehkä käytöstapoja eikä olla mitään sivistymättömiä juntteja ja moukkia. Koska moukkamaistahan se haukkuminen on.

voi luoja! ihanko oikeasti täällä kirjoittelee ihan aikuisia ihmisiä? Aika hämentävää.. tai ehkä munkin kaveripiiri on sitten niitä käytöstapoja omaavaa, ja hyvä niin:)

Yhteistyössä