Läskit äidit teille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just joo.... niinhän se menee, että lihava äiti tuomitsee lapsensa kuolemantuomioon. Entäs te kuivan kesän oravat, jotka täällä paasaatte lihavista äideistä, teidänkö mukulanne eivät saa mitään sairauksia? Voisin kuvitella, että rajoittamalla lapsenne elämästä kaikki herkut, ne alkavat opiskeluaikana, kun vihdoinkin pääsevät kontrolloivan Domina-äidin vallasta irti, syömään kaiken mitä eteen saavat. Kannattais miettiä tätäkin puolta.

JA vielä, kyttäämällä lapsen syömisiä sen syntymähetkestä saakka, saatte todennäköisesti aikaan mielenterveyshäiriöitä, syömishäiriöitä yms. Jos nyt mennään samalla ajatusmaailmalla eteenpäin, kun mitä oli tämä aloitus lihavista äideistä.

Kaikkea maan ja taivaan väliltä? En mä vaan niin syönyt raskausaikana. Mulla paino tippui aluksi 2kg ja vasta puolessa välissä se alkoi nousta. Lähtöpainoon tuli 15kg lisää joista parin päivän päästä synnytyksestä oli tippunut 12kg. Oli niin paljon turvotusta. Että ei sitä painoa kyllä mun mässäilyn takia tullut. Sori nyt vain.

Mä tiedän hoikkia äitejä jotka ovat raskausaikana lihoneet 30kg ja syöneet kuin hevoset. Heidänkö ei sitten pitäisi ajatella sitä sikiötä, kun tuolla tavoin mässäilevät. Se, että on raskaana ei tarkoita sitä, että pitää syödä kahden edestä.

Ymmärrän, että kysyjä pohtii lasten hankintaa tai on jo raskaana. On erittäin huolestuttavaa, että tällaisessa mielentilassa (etsitään virheitä muista, syytetään toisia) oleva ihminen yleensä laitautuu raskaaksi. Voi vain olla huolissaan niiden lasten tulevaisuudesta, jotka syntyvät tällaiseen perheeseen. Suosittelen kysyjälle keskittymistä omiin - suuriin - ongelmiinsa tällaisten kysymyspalstojen sijaan.

Joku sanoi lihoneensa ´kun on lapset tehty. Hohoh! Aika naurettavaa väittää, että on raskauskiloja jos muksut on jo parivuotiaita saati vanhempia. Tällaista liikunnallisesti aktiivista äitiä pistää hymyilyttämään. Ja kyllä voi treenata lastenkin kanssa ja kyllä voi syödä terveellisesti vaikka olisikin kiire tai rahat tiukalla jne. meillä ainakin jos rahat on tiukalla, niin minä olen se, joka vaikka jättää syömättä, jotta lapset saavat monipuolista ruokaa....

Voin sanoa kiloni tulleen lasten jälkeen. Ei se tarkoita, että puhun raskauskiloista. Olen vain lihonut lasten saamisen jälkeen. Voihan lauseen tietysti muotoilla esim. olen lihonut vuoden 2004 jälkeen.

Mihis mä kuuluun? En polta, en juo, mutta syön ja paljon! Niin terveellistä kuin epäterveellistä ruokaa. Vähintään kerran viikossa hesellä, vähintään kerran viikossa pizzalla.
sipsiä kuluu viikonloppuisin 2-4 pussia, limua päivittäin, karkkia, varsinkin suklaata lähes päivittäin ym ym herkkuja lidlin jäätelöitä, kermaisia makupaloja nam

mutta en ole lihava, eikä lapsetkaan ole.

itsee olen 173 cm pitkä ja painoa 62 kg, liikun paljon, pyöräilen töihin (10 km/sivu)+ aamu/ilta koiralenkit, talviaikaan vielä 2*vkossa jumppa

No niin, jos jatkaisi omalta osalta tätä keskustelua. Läski oon edelleen mutta niin vaan paino putosi alle 100 kg:n mutta yritystä on ollut. Mä en syö karkkeja, sipsejä, poppareita, suklaata. Ja nykyisinkin syön hyvin vähän kerrallaan ja monta kertaa päivässä. Keksejä otan kahvin kanssa mutta vain 2-3 kpl kerralla ,samoin pullasiivun tai kaksi. Jätskiäkin tykkään syödä näin kesällä useammin. Ja tässä tulee ylläri jätskistä jonka mun terkkari eilen kertoi. Nimittäin kasvirasvajäätelö on pahempaa kuin kermajäätelö vaikkei uskoisi, mun mieskin luuli että se on terveellistä syödä mutta siinä on kovaa rasvaa niin eipähän olekaan sitten terveellistä jotenka naiset jos syötte jätskiä niin kermajätskiä.
Mulla on nyt 13 kg paino pudonnut, aikaa on mennyt 4 kk pian ja urakka senkun jatkuu niin kauan että olen tavoitepainossani tai siis normaalipainonen. Mä en moralisoi ketään, en lihavia enkä tupakanpolttajia, oli ne sitten raskaana tai ei vaikken ite poltakaan. Sehän on jokaisen oma asia polttaako vai syöpötteleekö. Että ap kaikki ei ole samanlaisia kuin sä luulet.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs mä:
Mihis mä kuuluun? En polta, en juo, mutta syön ja paljon! Niin terveellistä kuin epäterveellistä ruokaa. Vähintään kerran viikossa hesellä, vähintään kerran viikossa pizzalla.
sipsiä kuluu viikonloppuisin 2-4 pussia, limua päivittäin, karkkia, varsinkin suklaata lähes päivittäin ym ym herkkuja lidlin jäätelöitä, kermaisia makupaloja nam

mutta en ole lihava, eikä lapsetkaan ole.

itsee olen 173 cm pitkä ja painoa 62 kg, liikun paljon, pyöräilen töihin (10 km/sivu)+ aamu/ilta koiralenkit, talviaikaan vielä 2*vkossa jumppa

Vielä tähän en liiku laihduttamisen takia vaan liikkumisen ilon takia!

Hyvä ap! Olen lihava. Raskausaikana kiloja tuli 6. Söin erittäin terveellisesti. Nyt lapsi jo koulussa ja on erittäin hyvä liikunnassa ja hoikka. Syömme terveellisesti. Ainoa, että kun muu perhe nukkuu, niin minä herkuttelen. Kuitenkin verenpaineet, kolesteroli ja muut ovat ihanteelliset. Mm. Rakel Lignellillä on laskettu elinikä. Hän sai 83 v. vaikka on lihava. Mutta hän ei juo eikä polta.

Ja lopuksi: Tupakointi aiheuttaa lapselle hapenpuutetta, astmaa, allergiaa, kouluongelmia,kätkytkuolemariski nousee huomattavasti(minusta pahin kaikista!!!)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä ap! Olen lihava. Raskausaikana kiloja tuli 6. Söin erittäin terveellisesti. Nyt lapsi jo koulussa ja on erittäin hyvä liikunnassa ja hoikka. Syömme terveellisesti. Ainoa, että kun muu perhe nukkuu, niin minä herkuttelen. Kuitenkin verenpaineet, kolesteroli ja muut ovat ihanteelliset. Mm. Rakel Lignellillä on laskettu elinikä. Hän sai 83 v. vaikka on lihava. Mutta hän ei juo eikä polta.

Ja lopuksi: Tupakointi aiheuttaa lapselle hapenpuutetta, astmaa, allergiaa, kouluongelmia,kätkytkuolemariski nousee huomattavasti(minusta pahin kaikista!!!)

sori vaan,mulle ei tullut yhtään kiloa lisää raskausaikana,ja monesti pyöreille ei tulekkaan:).Ei me valiteta jos kiloja on.Monille laihoille saattaa tulla 20kg:kin.
Ei kaikki halua olla laihoja.Mieskin sanoo,että mukava kun jostain mistä puristaa,eikä luut tunnu ihoa vasten...Aika lapsellista toi sun kirjotus.Ei taida olla äidiksi susta alkuunkaan,mutta meitä on moneksi.Et varmaan tienny,että on pyöreitäkin kauniita,siinä missä laihojakin,ja laihoilla rypyt tulee esille nuorempana...En halua enää näyttää anorektikolta,ja tolla kasvatustyylillä sun lapsista tulee syömisongelmaisia,ja tunnevammasia ihmisiä,ei millään pahalla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap taitaa olla sellainen kuin T- Karpela sanoi, että vetää röökiä pitääkseen nälän loitolla. Ettei vaan kilot kertyis pikkupepaan.

Ei ihan :) En polta, mutta syön välillä roskaruokaa, mutta ei ole lapsia, enkä ole raskaana.

no mitä *v...ua* sä sitten täällä teet vaahtoamassa ylipainosta yms. |O siis jos sulla ei ole lapsia etkä ole raskaana....halooooooooooooo

Yhteistyössä