Laskin tulevan liiton päivärahani

toinen työtön
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ja voiko se olla mahdollista että se tulee lapsikorotuksineen todellakin olemaan tuon 900e mikä jää käteen...
eli eikö se lasketa niin että viimeisen 10kk ajalta kaikkien bruttotulojen mukaan...
Siis 900 brutto vai netto? Monta lasta sulla on? paljonko sun palkka oli?
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Mä laskin kanssa ihan kivasti tulossa, kun vertaa tähän kotihoidontukeen..
Kysyn tyhmänä, että montako päivää kuussa maksetaan ,20??
Ainakin ansiosidonnaisessa maksetaan todellisten arkipäivien mukaan, niitä voi oll 17 tai vaikka 22. Yleensä kuukausina, jolloin on paljon pyhiä (joulu, pääsiäinen) maksettavia päivä on vähemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Mä laskin kanssa ihan kivasti tulossa, kun vertaa tähän kotihoidontukeen..
Kysyn tyhmänä, että montako päivää kuussa maksetaan ,20??
Ainakin ansiosidonnaisessa maksetaan todellisten arkipäivien mukaan, niitä voi oll 17 tai vaikka 22. Yleensä kuukausina, jolloin on paljon pyhiä (joulu, pääsiäinen) maksettavia päivä on vähemmän.
Ok, kiitos!!

Kiva tuo päivärahan suurus silti tähän hetkiseen päivärahaan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ja voiko se olla mahdollista että se tulee lapsikorotuksineen todellakin olemaan tuon 900e mikä jää käteen...
eli eikö se lasketa niin että viimeisen 10kk ajalta kaikkien bruttotulojen mukaan...
Siis 900 brutto vai netto? Monta lasta sulla on? paljonko sun palkka oli?
netto oli tuo..
mulla tulee bruttona siis vähän yli 1600e/kk
plus 2 lapsen lapsikorotus..
jos siis muka laskin oikein...
niin ja laskin 21pv mukaan...eihän se aina pidä paikkaansa mut suurinpiirtein
 
MintunKukka
Mä aijon kans jäädä ansiosidonnaiselle ku äitiysloma loppuu. Sitä en vielä tiedä lähdenkö heti töihin.Tai täällä ei edes ole minun alan hommia kun 60km päässä et tuskin minulle ihan heti soittavat.
Mut viimeksi ko olin niin meillä oli neljä lasta niin sain vain kolmelta ton korotuksen. En jaksanu soitella et minne se yks lapsi hävis. Vai tuleeko sekin vain korkeintaan kolmelta?

Mä saan kans jotain tonninluokkaa käteen. Kiva on olla liitoss ;)
 
sosiaalitäti
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mä aijon kans jäädä ansiosidonnaiselle ku äitiysloma loppuu. Sitä en vielä tiedä lähdenkö heti töihin.Tai täällä ei edes ole minun alan hommia kun 60km päässä et tuskin minulle ihan heti soittavat.
Mut viimeksi ko olin niin meillä oli neljä lasta niin sain vain kolmelta ton korotuksen. En jaksanu soitella et minne se yks lapsi hävis. Vai tuleeko sekin vain korkeintaan kolmelta?

Mä saan kans jotain tonninluokkaa käteen. Kiva on olla liitoss ;)

Lapsikorotus maksetaan enintään 3 lapsesta.
 
No meillä miehellä oli kyllä ansiosidonnaisessakin merkittävä ero palkkaan. Taisi yleensä olla noin 7-800 euroa nettotuloissa. Mun lyhennetyn työviikon tekeminen loppui siihen paikkaan, onneksi oli tuo mahdollisuus, ei tulot pudonneet niin paljon.
 
työtön
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ja voiko se olla mahdollista että se tulee lapsikorotuksineen todellakin olemaan tuon 900e mikä jää käteen...
eli eikö se lasketa niin että viimeisen 10kk ajalta kaikkien bruttotulojen mukaan...
Siis 900 brutto vai netto? Monta lasta sulla on? paljonko sun palkka oli?
netto oli tuo..
mulla tulee bruttona siis vähän yli 1600e/kk
plus 2 lapsen lapsikorotus..
jos siis muka laskin oikein...
niin ja laskin 21pv mukaan...eihän se aina pidä paikkaansa mut suurinpiirtein
Ok, mulla suurinpiirtein samaa luokkaa bruttopalkka kuin sulla. Meillä 3 lasta.
Miten veroprosentin kanssa ? Sitähän voi muuttaa??? Mä odottelen ekaa päiväraha päätöstä siis....
 
tytötön
Alkuperäinen kirjoittaja nita:
kyllä oot varmasti laskenu oikein. mie saan reilun tonnin. siis haenko sitä lapsikorotusta samalla kun alkan hakemaan liiton rahaa? saako kaikki sitä joilla on lapsi?
kyllä, ekassa hakemuksessa pitää laittaa lapsimäärä
 
Alkuperäinen kirjoittaja nita:
kyllä oot varmasti laskenu oikein. mie saan reilun tonnin. siis haenko sitä lapsikorotusta samalla kun alkan hakemaan liiton rahaa? saako kaikki sitä joilla on lapsi?
mun tietääkseni saa...
jos on lapsipuoli niin sit piti joku ote laittaa lisäksi...
se pitää siinä samalla hakea se lapsikorotus ku laittaa hakemuksen sisään..
näin luki ainakin mun liiton sivuilla
 

Yhteistyössä