Laskin huvikseni Kelan laskurilla, että mun äitiyspäiväraha olisi nettona n.1350€ jos se laskettaisiin liiton päivärahan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuumeileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuumeileva

Vieras
perusteella. Ihan hyvin tuolla pärjäisi sen äitiysloman ajan. Lapsi on siis haaveissa ja yrittäminen alkaa elokuussa. Mä olen ollut työtön tammikuun alusta lähtien eikä töitä ole tiedossa kuin viideksi viikoksi kesällä. No tietysti parempi sekin kuin ei mitään. Hakemuksia olen kyllä laittanut moneen paikkaan ja muutamassa työhaastattelussakin olen ollut.

Esikoisen aikaan yli vuotta 10 sitten äitiyspäivärahani oli nettona n.400€, että kyllähän tässä selvä parannus on tapahtunut. :D

No kyllä voidaan laskea liiton päivärahasta! Siellä laskurissa on ihan kohta mihin laittaa työttömyysetuus. Mun eka äitiyspäiväraha laskettiin aikoinaan työmarkkinatuen perusteella.

https://easiointi.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi

[QUOTE="vierailee";30835894]No sulla on sitten ilmeisen hyvä työttömyyspäiväraha :O[/QUOTE]

Brutto n.79€/päivä. Äitiyspäivärahaahan maksetaan lauantailtakin kun taas liiton rahaa ei makseta eli laskin sen mukaan tuon käteen jäävän osuuden.

Miten voi olla mahdollista liiton rahoilla saada tuollaista summaa?

Mä saan tuon summan n. 30 000 vuoden tuloista. Eli yli 2000 e\kk tuloista.

No noin se vain oli. Äitiysrahan laskin 25 päivällä ja tuli tuo summa, sitä kun maksetaan myös lauantailta. Liiton rahaa ei makseta lauantailta ja jos laskee sen 21 päivällä niin tulee bruttona 1659€ ja siitä vielä verot pois. Jos laskisi äitiysrahan 21 päivällä niin summa olisi nettona 1134.

Mä laitoin laskuriin, että päiväraha on 79€/päivä ja sitten laskuri laski itse bruton ja neton veroprosentilla 20.

Ei se mun vika ole jos laskuri noin laskee.

Joillakin todellakin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus voi olla iso. Sain juuri päätöksen omasta äpäivärahasta ja käteen jää noin 2400 e/kk. pärjään tällä ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä ihmeellistä;30836113:
Joillakin todellakin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus voi olla iso. Sain juuri päätöksen omasta äpäivärahasta ja käteen jää noin 2400 e/kk. pärjään tällä ihan hyvin.

No varmasti pärjäät. Minusta vaan on omituista, että yhden sosiaalituen perusteella maksetaan toista tukea korotettuna. Eli periaatteessa voi nostaa sen 500 päivää ansiosidonnaista, ja sen jälkeen äitiyspäivärahan ansiosidonnaisen perusteella laskettuna - hienoa tietysti yksilön kannalta, ja ilmeisesti Suomella on sitten varaa tähän.

[QUOTE="Jenis";30836122]No varmasti pärjäät. Minusta vaan on omituista, että yhden sosiaalituen perusteella maksetaan toista tukea korotettuna. Eli periaatteessa voi nostaa sen 500 päivää ansiosidonnaista, ja sen jälkeen äitiyspäivärahan ansiosidonnaisen perusteella laskettuna - hienoa tietysti yksilön kannalta, ja ilmeisesti Suomella on sitten varaa tähän.[/QUOTE]

Huoh. Lukekaa nyt hyvät ihmiset mitä mä kirjoitan! Ei se äitiyspäiväraha ole korotettu vaan sitä maksetaan myös lauantailta! Siksi on summa tuo! Asia olisi eri jos sitä ei maksettaisi lauantailta. Äitiyspäiväraha per päivä on tietenkin pienempi kuin liiton raha. Enkä mä saa liitosta ansiosidonnaista 500 päivää vaan 400 päivää koska on alle 3 vuoden työkokemus.

Hitto vieköön.

Yhteistyössä