Läski lääkäri/hoitsu/neuvolantäti - meneekö uskottavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vaan yhdestä toisesta ketjusta mieleen. Meidän lasten lastenlääkäri on läski. Ja sitten hän puhuu tietysti meille terveysasioista jne. Joskus vähän mietityttää, että mites se itse on niin iso...

Meidän sekä äitiysneuvolan terkka että lastenneuvolan terkka ovat sairaaloisen lihavia, mutta ei se minulle kuulu. Toisaalta ei ole tarvinnut kuunnella siellä mitään paino-narinoita koskaan, ei itseen eikä lapsiin kohdistuvaa. Moni on kyllä ottanut nokkaansa, kun ylipainoinen on huomautellut painosta. Pitäisi kuitenkin nähdä metsä puilta ja tajuta ettei hänen oma lihavuutensa liity siihen, että hänen ammattinsa puolesta pitää pitää huolta muista.

Alkuperäinen kirjoittaja nuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jollain:
voi olla sairaus jonka vuoksi on lihava :( Monet lääkkeetkin lihottavat.

Tää on ihana lause, mutta menettää tehonsa kun se tungetaan joka ainoaan läski-ketjuun.

No enpä ikinä ennen ole ko. lausetta käyttänyt.Ajattelin vaan et se hyvin käy tähän.Mutta tosiasiahan on se että yleensä se läski on itseaiheutettua..kuten mulla :(

Ei ollut mun lääkärinäni mutta näin odotushuoneessa ylipainoisen ja epäsiistin mieslääkärin, pisti silmään ja mietitytti millä tolalla hänen terveytensä on, en kuitenkaan epäile etteikö tietäisi asioista ja olisi hyvä lääkäri.

Josko nyt kuitenkin annetaan sen hoitohenkilökunnan olla ihan tavallisia ihmisiä myös, vikoineen päivineen. Eipä lue työsopimuksessa painoindeksivaatimusta!

Harmi vaan kun moni "siviili" tuntuu ajattelevan, ettei hoitohenkilöstö saisi esim käydä baareissa, omata tatuointeja/lävistyksiä (näkymättömissäkään), polttaa ym ja nyt sitten sokerina pohjalla ei saisi olla ylipainoinenkaan. Missä muussa ammatissa on näin kyttäyksen alla?

Kiitos kuitenkin asiallisillekin vastauksille tässä ketjussa, mutta aloittaja voisi painua hiiteen miettimään sitä omaa napaansa, jos pidetään jatkossa kukin huoli ihan niistä omista asioista, kiitos.

Mulla on ollut neljän raskauden aikana yli kymmenen neuvolantätiä (ollaan muutettu neljä kertaa), ja vain yksi ei ole ollut ylipainoinen.. Ei mulla uskottavuus ole mennyt. Muutaman kerran vain ärsyttänyt kun painosta raskausaikana on paasattu (runsas nousu, ja normaalisti alipainonen). Mulle on oikeastaan sama minkä kokoisia tätöset on, en minäkään noudata niitten ohjeita :D

Alkuperäinen kirjoittaja 90:
Josko nyt kuitenkin annetaan sen hoitohenkilökunnan olla ihan tavallisia ihmisiä myös, vikoineen päivineen. Eipä lue työsopimuksessa painoindeksivaatimusta!

Harmi vaan kun moni "siviili" tuntuu ajattelevan, ettei hoitohenkilöstö saisi esim käydä baareissa, omata tatuointeja/lävistyksiä (näkymättömissäkään), polttaa ym ja nyt sitten sokerina pohjalla ei saisi olla ylipainoinenkaan. Missä muussa ammatissa on näin kyttäyksen alla?

Kiitos kuitenkin asiallisillekin vastauksille tässä ketjussa, mutta aloittaja voisi painua hiiteen miettimään sitä omaa napaansa, jos pidetään jatkossa kukin huoli ihan niistä omista asioista, kiitos.

Kolahtiko...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kolahtiko...

No itse asiassa ei kolahtanut, muuta kuin siinä mielessä että ärsyttää suunnattomasti moiset aloitukset. En ole ylipainoinen, enkä edes hoitoalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jollain:
voi olla sairaus jonka vuoksi on lihava :( Monet lääkkeetkin lihottavat.

Todella harvinaista et on jokun lääkityksen tai sairauden paitsi syöppöyden vuoksi läski :D mutta aina ihan aina näissä ketjuissa esillä :D

Missä muussa ammatissa on näin kyttäyksen alla?

Pappi raasut on myös aika kovan kyttäyksen alla, paitsi, että niiltä ei haluta tietää edes, että elääkö ne niin kuin opettaa. Pääasia, että näyttää hyvältä.

Pappi raasut on myös aika kovan kyttäyksen alla, paitsi, että niiltä ei haluta tietää edes, että elääkö ne niin kuin opettaa. Pääasia, että näyttää hyvältä.

:attn: opettajat ne vasta framilla onki :attn:

Ihan jokaisessa ammatissa olevia kytätään jostain syystä. Jos he ovat rakennusmiehiä, niin heidän talojaan, että miten on tehty, jos autoasentajia, niin autoa sitten, partureita niin heidän päitään jne. Kyllä mä ymmärrän jos uskottavuus menee terveydenhuollon ammattilaisilta lihavuuden, tatuointien yms takia.

itse kuljen terveydenhuollon ammattilainen-ryhmän joukoissa, ja en ole ylipainoinen. kouluaikana kun käytiin niin paljon ylipainosta ym. johtuvia sairauksia läpi ni ei sitä oikee päästä itteään siihen kuntoon. tietysti jos on esim. saanut monta lasta, niin onhan se ymmärrettävää että niiden myötä on kilojakin kertynyt. en ajattele että ylipainoinen hoitaja olisi huono, tai ammattitaidoton, aina ei mee elämä niinkuin suunniteltu. mutta jos ihan omasta itsestään on kiinni niin on se kumma jos painoa alkaa kertyä (siis bmi yli 25), etenkin kun tietää riskit ja haitat, ja keinot ehkäistä.

Yhteistyössä