Laskeutuneet kivekset nyt yhtäkkiä ylhäällä? :O

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pojan äiti"

Vieras
Käytiin tänään lääkärissä muissa asioissa 1,5 vuotiaan kanssa. Lääkäri kurkkasi aika nopeasti rimpuilevan lapsen vaippaan, ja sanoi että kivekset tuntuis olevan ylhäällä? Ei sanonut siitä muuta, kysyi vaan mitä meille on asiasta sanottu. Sanoin että aiemmin ne on aina todettu laskeutuneen, siis jo synnärilläkin. Ei siitä sit puhuttu sen enempää.

En edes aatellut asiaa sen kummemmin, nyt vasta illalla googlailin että jos vuoden ikään mennessä ei ole laskeutuneet, pitää leikata?! :O Öh, voiko laskeutuneet kivekset hypätä uudestaan "ylös"? Vai voiko lääkäri katsoa vaan väärin... Neuvolalääkäri on ensi kuussa kyllä, mutta huolestuin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nohätä;29514702:
Niin no ainakin itelläni ne nousevat vieläkin josks suojaan vaikka olen jo viisikymppinen...

Okei... en tiedä ihan kaikkea noista kapistuksista kun itsellä ei ole semmosia :D Toivottavasti siis ei ole aihetta huoleen...
 
Kyllähän ne välillä karkailee. Aikuisillakin.

Jos ne vaan saa nätisti muljautettua takaisin paikalleen, niin nou hätä. Meillä 1 vuotiaalle kivekset myös välillä kadoksissa, mutta löytyy kyllä paikoilleen kun varovasti etsii.
 
Jos poikaa on jännittänyt ja vähän vilu ni kyllä ne kivekset ylhäälle saattaa mennä. Ainakin omalla 2v pojalla kokeilin kivekset lähpimässä kylvyssä, siellä ne paikoillaan pussissa oli :)
 
Kiitos vastauksista :) en tosiaan ole koskaan edes moisia koitellut... täytyy illalla tarkistaa kun poika menee kylpyyn. Varmasti oli tilanteessa jännittynyt, ainakin itki suoraa kurkkua kun tutkittiin. :p
 

Yhteistyössä