Laskeumaleikkauksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Viimeisimmästä synnytyksestä pari kuukautta. Edellisen synnytyksen jälkeen todettiin etuseinämän laskeuma ja tämän synnytyksen jälkeen se paheni sekä todettiin lievää takaseinämän laskeumaa. Alaselkä särkee ajoittain pahasti, kuin kuumeessa, eikä siihen auta lääkkeet. Lantio tuntuu raskaalta ja edelleen äkkinäiset liikkeet ja juoksu saa nivusiin liitoskipujen kaltaista kipua. Paineentunnetta ja epämääräistä jomottelua.
Paino tippunut jo alle raskautta edeltävään painoon ja hoikka olen. Vatsa toimii kun otan päivittäin lääkettä.
Nyt viikon ajan ollut tunne kuin emättimestä valuisi jotain ulos. Kuin tamponi valuisi. Synnytyksessä ei repeämiä eikä tikkejä. Jälkitarkastuksessa sanottiin, että korjataan aikaisintaan kun tulee 6kk synnytyksestä. Täytyykö nyt oikeasti sinne asti vaan odottaa? Laskeumat vaikeuttavat molempien hätien suorittamista. Lantionpohjanlihaksia olen treenannut säännöllisesti.
Kokemuksia laskeumaleikkauksista? Kunnallinen vai yksityinen? Kireneekö emätin jos laskeumat leikataan? Suuaukko on ikäänkuin auki koko ajan ja itse koen olevani löysä.