Nyt 4 vko + 3 pv:n ikäinen vauva syntyi rv 41+4.
Lapsivesi oli vihreää, mutta ei niin ole aina. Ja vaikka vesi oli vihreää puuroa, niin vauvalla ei ollut mitään hätää synnytyksessä eikä synnytyksen jälkeen. Varmuuden vuoksi antoivat minulle synnytyksen yhteydessä antibioottia suoraan suoneen, jotta ehtii alkaa vaikuttaa jo vauvaankin, mutta vauva ei tulehdusta saanut. Syntymähetkellä vain oli lastenlääkäri paikalla ja vauvan hengitystiet imettiin huolella. Kotiuduttiin nopeasti sairaalastakin.
Tuossa lasketun ajan yli menemisessä on vaikeinta se odottaminen. Itse pääsin melko vähällä, sillä oma vointi oli erinomaisen hyvä ja olin ihan raskauden alusta asti toitottanut itselleni, että voihan se mennä reippaasti ylikin. Koska neuvolassa kaikki oli mallillaan, en käynyt edes äitiyspolilla kertaakaan, viimeisellä viikolla kävin kahdesti neuvolassa.
En tiedä auttoiko käynnistykseen se, että edellisenä iltana kävin kävelemässä lenkin, niin reippaasti kun silloin kykenin

Lenkin lopussa supisti säännöllisesti neljän minuutin välein (ei kipeästi), mutta heti kun kävely loppui katosiavat myös supistukset. Yöllä ne kuitenkin alkoivat uudestaan eivätkä enää kadonneet.
Tiedän että tuntuu kornilta, mutta koeta nyt vain kerätä voimia synnytykseen ja yritä nauttia olostasi. Tee mitä huvittaa ja mistä jaksat innostua.