Laskettuaika joulukuussa,vauva syntynyt tammikuussa?

  • Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluinen:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Kokemusta just toistepäin. Tuli loppuvuoden lapsi kun piti tulla alkuvuoden lapsi. Että parempi olis olla alkuvuoden lapsi, mun mielipide.
Miksi "parempi"? Mun mielestä sillä ei ole mitään väliä.
Mä arvasin että tästä paremmuudesta aletaan vääntämään. Enhän mä tarkoita että lapsi olisi sen parempi kuin muina aikoina syntyneet. Mutta omasta näkökulmasta mun mielipide on se, että on parempi syntyä alkuvuonna kuin loppuvuodesta. Esim. meidän esikoistyttö jonka piti syntyä alkuvuodesta mutta syntyikin ennen joulua, joutuu nyt syksyllä aloittamaan koulun toisin kuin serkkunsa joka aloittaa koulun vasta vuoden päästä vaikka ikäeroa on vain muutama kuukausi. Olishan se helpompi kun olisi vielä se vuosi kehitysaikaa. Ei sillä välttämättä ole merkitystä mutta voi olla. Koska tuossa iässä vuosi on iso aika kehityksessä.
 
noup
Alkuperäinen kirjoittaja kiimaiset kevätkollit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulis:
Mulle ei oo käyny noin vaan ekasta la 24.12. ja syntyi 31.12 klo.23.15
Tokasta la 17.12 ja syntyi 24.12..
Teillä ei sitten seksiä harrasteta kuin yhteen aikaan vuodesta?
mulla neljä lasta ja kaikki syntynyt joulukuun lopulla, siinä on juhlaa kerrakseen kun synttäreitä ja joulua vietetään!
 
Mun itseni laskettu aika oli tammikuussa mutta minä hätähousu synnyinkin joulukuussa :D

Menin kouluun ikäluokkani kanssa, opin 5 vuotiaana lukemaan ja neuvolassa olivat sitä mieltä että turhaan siis odottelisin kotona vielä vuoden.
 
meillä toisinpäin
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Olishan se helpompi kun olisi vielä se vuosi kehitysaikaa. Ei sillä välttämättä ole merkitystä mutta voi olla. Koska tuossa iässä vuosi on iso aika kehityksessä.
No voihan sitä koulun aloittamista siirtää, jos näyttää ettei lapsi ole koulukypsä. Ja joskus sitä täytyy siirtää muista syistä, kuin että lapsi syntynyt loppuvuodesta.
Ei se syntymäaika ihmisen koko loppuelämää määrittele. Eikä se, että on syntynyt vuoden viimeisten joukossa ole mikään kirous. Että nyt kun olet syntynyt joulukuun lopulla, tulee sinun aloittaman koulu vuotta myöhemmin kuin muut, sillä tulet olemaan huonompi kuin samana vuonna alkuvuodesta syntyneet. Yksi vuosi ihmisen elämässä, mitä se on? Ei yhtään mitään! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä toisinpäin:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Olishan se helpompi kun olisi vielä se vuosi kehitysaikaa. Ei sillä välttämättä ole merkitystä mutta voi olla. Koska tuossa iässä vuosi on iso aika kehityksessä.
No voihan sitä koulun aloittamista siirtää, jos näyttää ettei lapsi ole koulukypsä. Ja joskus sitä täytyy siirtää muista syistä, kuin että lapsi syntynyt loppuvuodesta.
Ei se syntymäaika ihmisen koko loppuelämää määrittele. Eikä se, että on syntynyt vuoden viimeisten joukossa ole mikään kirous. Että nyt kun olet syntynyt joulukuun lopulla, tulee sinun aloittaman koulu vuotta myöhemmin kuin muut, sillä tulet olemaan huonompi kuin samana vuonna alkuvuodesta syntyneet. Yksi vuosi ihmisen elämässä, mitä se on? Ei yhtään mitään! :D
Niin, voihan sitä siirtää. Siinä kyllä joutuu miettimään että siirtääkö vai ei. Kumpi on parempi päätös. Et sillai koen että kun olis syntynyt alkuvuodesta niin ei tarttis sitäkään pähkäillä vaikkei se tietenkään mikään kirous ole :)
 
Apppa
Alkuperäinen kirjoittaja kiimaiset kevätkollit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulis:
Mulle ei oo käyny noin vaan ekasta la 24.12. ja syntyi 31.12 klo.23.15
Tokasta la 17.12 ja syntyi 24.12..
Teillä ei sitten seksiä harrasteta kuin yhteen aikaan vuodesta?
Meillä sitä harrastetaan todistettavasti syyskuun tietämillä kun mun molemmat on syntyny kesäkuun alussa :DDD
 
Alkuperäinen kirjoittaja Apppa:
Alkuperäinen kirjoittaja kiimaiset kevätkollit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulis:
Mulle ei oo käyny noin vaan ekasta la 24.12. ja syntyi 31.12 klo.23.15
Tokasta la 17.12 ja syntyi 24.12..
Teillä ei sitten seksiä harrasteta kuin yhteen aikaan vuodesta?
Meillä sitä harrastetaan todistettavasti syyskuun tietämillä kun mun molemmat on syntyny kesäkuun alussa :DDD
Ja meillä tehdään tyttöjä keväällä. Esikoisen ja kuopuksen (molemmat tyttöjä) lasketut ajat oli 6. ja 7.1. :D Poika syntyi sit syksyllä tuohon väliin.
 

Yhteistyössä