Laskettuaika jouluaattona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikasia mietteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aikasia mietteitä

Vieras
Mulla olis laskettuaika jouluaattona.. ei siinä mitään mut ajattelin kysyä milloin sinä viettäisit lapsen syntymäpäiviä kun virallinen päivä on jouluaattona?

Pari vuotta eteenpäin ajatellen mietin jo että tottakai jouluaattona juhlistetaan myös syntymäpäivää mutta kannattaisko juhlat kavereille tai mummuille pitää ennen aattoa kun kaikilla on kiire joulun järjestämisessä vai heti joulun jälkeen pyhinä..?

Ja voisko ajatella et syntymäpäivälahja heti aamulla kun herää ja joululahjat tuo joulupukki sitten iltapäivällä..?

Mä tekisin niin etten vielä kolmeen vuoteen edes miettisi koko asiaa :D

Meillä oli kolmannen laskettuaika 15.12. ja ohikiitävän hetken mietin tuota samaa. Poika päätti kuitenkin syntyä vasta 29.12. ja nyt on ekat synttärit vasta vietetty, pohditaan noita sitten uudestaan tarkemmin kun poikakin on siinä iässä että synttäreidensä ajankohdasta enemmän ymmärtää.

Ja jos nyt pakosti johonkin suuntaan jotain sanon niin varmasti tekisin joka vuosi vähän eri tavalla, miten kulloiseenkin jouluaikatauluun sopii.

Mulla ei vastausta kysymykseen, mutta kaverilla oli nyt menneenä jouluaattona la ja vauva syntyi tammikuun eka viikolla, joten hälläkin meni ihan hukkaan nämä samat synttäripohdiskelut. :)

Itse pitäisin varmaan synttärit ennen joulua, jos tällai pääsisi käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Kuinka monta prosenttia vauvoista syntyy laskettuna päivänä? No, pitäisin ne synttärit joka vuosi sen mukaan kun tilanne näyttää.

Peesi tähän. Meidän lapsella oli l.a. vasta tammikuussa, mutta putkahti maailmaan jo kuukauden etuajassa. Ehditään hyvin ennen joulua viettämään synttäreitä. Lähipiirissä voi tietenkin viettää lapsen synttäreitä vaikka ne olis joulaattona tai -päivänä. Kaukaisempia sukulaisia ehtii sit kutsua esim. siinä tienoilla, siihen aikaan monella on kuitenkin vapaata.

eli silmukka, teillä on pojalla just jouluaattona synttärit? =)
Kiitos vastauksista, ihan turhaan varmaan moisia pohdin ja tosiaan esikoinenkin meni 5päivää yliajalle joten eihän sitä tiedä miten tämä päättää syntyä.. tuli vaan mieleen kun sattu just aatolle toi LA =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko sua koskaan "häirinnyt" että omat synttärisi oli joulun aikaan? Tuliko kaverit hyvin synttäreille vai oliko kaikilla "liian kiire" joulun aikaan..?

Vastaan vaikka minulta et kysynytkään :D
Meille ainakin on riemumielin tuotu pieniä juhlijoita jouluaattoa edeltävällä viikolla että vanhemmat saavat rauhassa käydä jouluostoksilla jne.

Tutulla on synttärit jouluna, ja lapsena sai aattona erikseen joulu- ja synttärilahjat. Lastenkutsut järjestettiin ennen jouluna, vähän niinkuin pikkujoulukekkereinä =)

Täältä palstalta olen lukenut, että joku on järjestänyt puolivuotisjuhlat kesällä silloin kun itselle parhaimmin sopii. Eli 3,5v, 4,5v, 5,5v, jne -juhlat.

Itselläkin oli esikoista odottaessa la 26.12, mutta syntyi vasta 8.tammikuuta.

MÄ en vielä miettisi moista, kun eihän sitä tiedä, vaikka pikkuinen tulisi aiemmin tai pari viikkoa myöhemmin =)

Meidän kolmannen laskettu aika oli 28.12.2007, mutta tyttö päätti tulla vasta 10.1.2008 =)

Jos niin nyt tapahtuisi, että just silloin jouluaattona tulisi maailmaan, niin kai jouluaattona niitä juhlittaisiin tai joulun välipäivinä.

kai sitä silti saa kysyä kun tällainen pyöri mielessä? Toki mä tiedän itsekin ettei lapset synny aina laskettuunaikaan, pitihän esikonkin syntyä ystävänpäivänä =)

mulla oli esikoisest laskettu ensi jouluaatto ja sit tapanin pvä ja mä murehdin koko kesän ja syksyn et joulu pilalla,mut kuinkas ollakaan synty sit jo 8pvä et ei menny joulu pilalle ja synttäreit olis vietetty varmaa joulun ja uuden vuoden välis jos ois aattona syntyny koska mun periaatteel ei synttäreit vietetä etukätee!!

btw ootteko pohtinu ollenkaan lapsen mahdollista syntymäaikaa, kun aloitte yrittämään lasta? itselläkin on joku pakkomielle, että olisi mukava saada lapsi alkuvuodesta, niin kaikki kouluunmenot, 18-vee synttärit ym. olis mahdollisimman helppoja.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
btw ootteko pohtinu ollenkaan lapsen mahdollista syntymäaikaa, kun aloitte yrittämään lasta? itselläkin on joku pakkomielle, että olisi mukava saada lapsi alkuvuodesta, niin kaikki kouluunmenot, 18-vee synttärit ym. olis mahdollisimman helppoja.

Pohdimme, silloin vuosi takaperin kun aloimme yrittämään.. sen jälkeen viimeisten 6kk aikana en ole enää miettinyt, olen vain toivonut että tulis, ihan koska tahansa. Esikoinen tuli juuri silloin kun oli toivottukin, helmikuussa.

hei,milloin sulla on viimeiset kk alkaneet kun tiedät jo lasketun ajan,aattelin vaan jos siin maaliskuun puolivälissä on ollu vimpat niin testikönäyttää jo vastauksen

Meillä oli laskettu aika jouluaattona. Syntyi 27. päivä. Synttärit pidetään aina viikkoa ennen jouluaattoa-jouluaattoa edeltävänä viikonloppuna. Silloin pääsee kaveritkin paremmin juhliin. Monet vanhemmat on shoppailemassa joululahjoja. Joulun jälkeen on joka toinen vuosi ollut liikenteessä kuumetautia/vatsatautia ja joka toinen vuosi ihmiset matkoilla, niin siksi on tällaiseen ratkaisuun päädytty.

Yhteistyössä