laskettuaika ens viikolla..

• Viestiketjun aloittaja adalmina-
  • Ensimmäinen viesti
adalmina-
ja jännittää niin pirusti.. tutut ja tuntemattomatkin muistaa kertoa vain kauhujuttuja, ei ainakaan olo yhtään helpotu.. SIIS: olisko kellään mitään positiivista sanottavaa synnytyksestä?? mitä otan sairaalaan mukaan yms..
kiitoksia :D

Samassa veneessä ollaan ystävä hyvä =) Mulla laskettu aika 5.12 ja pistää jännittämään joo. Tyhmänä kävin lukemassa kamalinta synnytyksessä aiheita ja olo ei helpottunu :ashamed: Lohduttaudun sillä, että monet nauttivat toisten pelottelulla ja kaikki on henkilökohtaista. Ystäväni sanoi, että hammaslääkärissä käynti oli pahempaa kuin synnyttäminen. Monilla ystävistäni on vain positiivista sanomista. Tietty synnyttäminen on työtä ja kipua joutuu kokeman, mutta kipu on positiivista. Jokainen supistus lähempänä pienokaisen syntymää.Itse asun ulkomailla ja ajttelin ottaa sairaalaan ihan perusjuttuja mukaaa..toelettilaukku,vähän vaatteita itelle ja muksulle. Liivinsuojuksia, villaisia ja kertakäyttöisiä voi tarvita ja imetystyyny, jos sairaalasta ei sitä löydy. käteistä tai pankkikortti. Kaikki arvoesineet kotiin...koruja ei tartte ;) Kaikki tulee menemään hyvin, saatpa nähä...luota itseesi ja voimavaroihisi. saadaan muksut jo jouluksi kotiin...Onnea :xmas:

-mistine-harmaana
heissan!! mulla ollut 2 niin hyvää ja helppoa sýnnytystä takana =)
että positiivisella mielellä sinne menossa.. 3.12 olis l.a

ei repeämiä eikä mitään kamalaa oo jäänyt siitä muistiin ..paitsi päänsärky..mut hei eihän se oo mitään
=)

juu eikun synnyttämään..kenties jo huomenna.. :eek:

ainahan sitä uneksia saa ;)

mullakin on vain positiivisia kokemuksia synnytyksetä.eihän se mitään kamalan kivaa ole,mutta ei ainakaan mun kohdalla niin kamalaa,kuin ihmiset aina puhuvat.kummassakin synnytyksessä olen revennyt.ekan jälkeen istuin n.3 viikkoa uimarenkaan päällä,nyt tämän toisen kanssa olen istunut ihan normaaliti vaikka repesin.toisesta synnytyksestä aikaa siis viikko eli on tuoreessa muistissa =)

Mulla kans 2 helpohkoa synnytystä takana, ensimmäinen n.3v ja toinen viikko sitten. Molemmat tulleet käynnistettynä nopeasti. Esikoinen 4h silloin sain epiduraalin ja olin tietämätön kovista kivuista, ponnistusvaiheessakaan en tuntenut kuin paineen tuntua. sain tuolloin pieniä nirhamia 3 tikkiä, ja istuminen onnistui heti poika oli isohko 4100g. Ensimmäinen synnytys oli siis kuin pumpulissa ja sellaisia synnytysiä olisi voinut tehdä useamman peräkkäin.

Kuopus tuli 1h57min, sitä ennen ei tuntunut varsinaisia supistuksia ainoastaan ahdistavaa vihlontaa alavatsan ja selän tienoilla. Varsinaiset supistukset alkoi illalla 23:30 kun meni vedet ja tilanne tuolloin sellainen että kahdelle sormelle auki kohdunsuu. Tyttö oli maailmassa 00:27 eli supistustoiminta avasi kohdunsuun tunnissa ja 2min ponnistusvaihe. Tyttö tuli täysin luomuna jollei oteta huomioon jotain särkylääke tablettia jonka sain 22:30 kun kätilö ei uskonut mun vielä synnyttävän vaan kärsivän vatsa vaivoista. Oli kätilön ilme ollut näkemisen arvoinen kun mies meni hakemaan tavarat 02:30 osastolta toiselle ja kertoi kätilölle että olin synnyttänyt 2h takaperin :) . Kipuja pystyi mielestäni sietämään kun pystyi olemaan jalkeilla, synnytyksen nopeudesta ja kivuliaisuudesta huolimatta tämä oli hyvä kokemus, en revennyt ja nyt viikko synnytyksestä on enää satunnaista vuotelua ja jälkisupistukset on ohi. Eli helpolla tuli tytteli koko oli pienempi kuin esikoisella eli 3400g.

Älä suotta pelkää ja jännitä, oli synnytykset millaisia tahansa ne unohtaa ja vauva valtaa kun sen saa syliin. Mun mielestä vauva on paras kivunlievitys.

T:Heidi81

Yhteistyössä