Laskettelemaan

Mom
Hui, älä edes ajattele selkä- saati sitten rintareppua, jos itse lähdet laskettelemaan!!! Maastohiihdossa vielä ymmärrän selkäreppusysteemit.

Meillä lapset on ollut suksilla rinteessä n. 4v. Aluksi lasten rinteessä.
 
Ei todellakaan selkärepulla/rintarepulla vauvan kanssa rinteeseen!!

Meillä lapset ovat olleet vajaa 4v kun ollaan laskettelu aloitettu pikkurinteessä..Varusteet on ollut sopivankokoiset ja lapsella halu oppia, siitä se läksi =)

Maastohiihdossa rinkka on ihan ok, kun niitä kamalimpia mäkiä ei ole pakko mennä ollenkaan... Nehän havainnollistaa jo reittiä valitessa.. Perässä vedettävä "reki" mikä nyt onkaan nimeltään *black out* on kyllä osoittautunut käteväksi, jos on vaan voimaa vetää! :) Meni hiukkasen ohi aiheen,.. mutta noin niinku lisätietona :whistle:
 
mulla oli poitsu rinkassa selässä ollessaan noin vuoden ikäinen, kypärä päässä tietty!

ja voi että se nautti!!! älytön hihkuminen kävi kokoajan! hiljalleen laskettiin ja kivaa oli!!

täytyy kyllä mainita että jolleen alottelijalle en suosittele, itse olen lasketellut todella paljon ja kauan, noin 5-vuotiaasta asti eli pojan ollessa vuoden kokemusta oli kertynyt 21-v...


 
ihana kuulla välillä positiivista kommenttia! Nimittäin toisella palstalla sain kamalat haukut ja mut nimettiin ihan hulluksi kun edes ajattelen moista. Ollaan mun miehen kanssa laskettu molemmat n. 15 vuotta eikä meillä meno enää nykyään ole mitään syöksylaskua. Meidän perheellä (minä, mies ja tyttö 9vee) on jo kuuden vuoden perinteenä lähteä johonkin viikoksi laskemaan hiihtoloman tienoilla ja ensi vuonna ajateltiin mennä Åreen. Siellä on mukavat pitkät siirtymät ja paljon loiviakin mäkiä. Perheen uusin tulokas on niihin aikohin 7 kk ikäinen eikä viitsittäisi häntä jättää hoitoon, koska Åressa on niin paljon muutakin aktiviteettia ettei siellä mäessä tarvitse kahdeksaa tuntia päivässä viettää. On koiravaljakoita, kylpylä, MM-kisat juuri silloin... Ei muutakuin rinkka ostoksille joulun jälkeen! :hug:
 
sitä saa mitä tilaa..eli mielipiteitä! jos ittestä tuntuu että rinkka ja lapsi selkään ja mäkeen niin siitä vaan, jos ei hyväksy muuta kuin myönteisiä kommentteja niin mitäs sitä sitte kyselemäänkään
 
Kaikki kommentit ovat todellakin tervetulleita ja hyväksyttyjä. Mun mielestä oli vaan tosiaankin mukava kuulla juttuja myös samanhenkisiltä ihmisiltä. Jokaisella on omat mielepiteet ja mielestäni kuitenkin kysyin ekassa viestissäni nimenomaan kokemuksia pienen lapsen kanssa rinteessä, en niinkään mielepiteitä ko. aiheesta... Mukavaa ja lämmintä syksyn jatkoa kaikille! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 13:05 epeli kirjoitti:
ensi vuonna ajateltiin mennä Åreen. Siellä on mukavat pitkät siirtymät ja paljon loiviakin mäkiä.
Kertoisitko millaisen matkan teette. Millä menette paikanpäälle, mistä majoitus?
Itse olen ajatellut että laivalla vaasasta ruotsinpuolelle ja sitten junalla loppumatka. Kulkeekohan talvisin mikään laiva vaasasta ja kannattaako kuitenkin ottaa oma auto mukaan. Meitä olisi matkalla kolme aikuista ja yksi 2,5 vuotias.
 
Asumme täällä v-suomessa, eli tästä mennään laivalla yli Tukholmaan ja siitä omalla autolla Åreen. Matkaa on n. 650km (en muista tarkkaan) ja aikaa siihen menee n. kahdeksan tuntia. Eli rauhassa ajellaan ja pysähdytään tarpeen tullen. (Sundsvallissa on kiva mäkkäri...) Kävin RG-linen nettisivuilla katsomassa hintoja jos sieltä menisi yli, maksoi 450?, Turusta pääsee 149?, sis auto, 4h allergia hytti yläkansilla ja kaksi aikuisten ja yksi lasten buffalippua. On myös tosi kiva, että on oma auto siellä Åressa, pääsee kivasti keskustaan ja kylpylään, ei oo siellä sit kenenkään muun armoilla (lue kallis taksi...). Ollaan käyty Åressa monta kertaa, kysy jos vielä haluat tietää jotain!!! :)
 
Niin! Se majoitus! Me mennään Åren Björnen kylään. Se on lapsiperheelle paras paikka. Meillä viikko 5 maksaa n. 500?, 3h, k, s ja parveke mökissä. Asumisvaihtoehtoja ja hintoja voit katsella osoitteessa www.skistar.com ja sieltä Åren sivusto. Ja paikka on todellakin edullisempi kuin Suomen lappi ja vielä lähempänäkin!!!
 

Yhteistyössä