Laskettelemaan vai lautailemaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nuuh"

Vieras
Kumpi kannattaa opettaa ensin lapselle suksilla laskettelu vai lumilautailu.
Kumpaakaan ei olla koitettu ja kuusi vuotias haluaisi opetella lautailemaan.

Itse en ole koskaan lautaillut joten olisi ihan mukava mennä yhdessä vaikka lumilautakouluun.

Murtomaahiihto sujuu jo ihan hyvin mäenlaskua myöten.

Itse olen laskenut laudalla vuodesta 1990 joten vastaus on lautailemaan :)
Meillä poika oppi 8-vuotiaana päivässä laskemaan laudalla tosi hyvin, sitä ennen oli käynyt suksilla muutamaan otteeseen.
Etuna tietenkin se, että oma äiti opetti laskemaan kädestä pitäen ;)

Sukset on ehkä vähän helpompi... Ainaki tasaisella maalla pääsee paremmin eteenpäin sukset jalassa. :D
Mut mäessä lauta kivempi, no ainaki mun mielestä, ja mäessähän sillä on tarkotus mennäki. :D

Kumpi vaan enempi kiinnostaa. :)
Jos laudalla meinaa, ni lämmintä vaatetta takapuolelle. Ja kosteussuojattua tietty.

Kiitos mielipiteistä.
Poika haluaa nimenomaan lautailua kokeilla. Olen vain itse ollut luulossa että aluksi pitäisi opetella suksilla ja sitten vasta laudalle. Mutta ilmeisesti sillä ei ole mitään väliä.

Mein tyttöä kiinnosti sukset joten niillä aloitettiin ja niihin ollaan nyt jäätykin. Tytöllä vauhti veressä niin nyt kun osaa lasketella suksilla hyvin niin haluaa jatkaa sitä eikä jaksa opetella lautaa. Sopii mulle.

Meillä nuo vanhimmat aloittivat laudoilla. Toinen oli 6-v ja toinen 4-v. Molemmat oppi pian jujun meidän vanhempien opissa. Olemme lautailleet itse jo iät ajat ja osasimme opettaa itse.

Pienin aloitti suksilla ja laskee suksilla edelleen. Lautailu ei häntä kiinnosta, vaikka on kokeillutkin.

Yhteistyössä