lasketaankohan tämä itsetuhoisuudeksi?

Mulle tuli ihonalainen verihyytymä ja koska en halunnut kärvistellä sen kivun kanssa ainakin kolme tuntia päivystyksessä, niin poistin sen itse. Pikku viilto, vähän puristelua ja plop se oli ulkona ja kipu on nyt huomattavasti siedettävämpää. Aamulla katson vuotaako haava vielä. Laskeekohan terapeutti tän itsetuhoiseksi käyttäytymiseksi? Motiivi oli vaan saada se helvetinmoinen kipu äkkiä vähenemään, kun ei kipulääkkeet auttaneet paljoakaan.
 
Luucia
Onko sulla sattumoisin viiltelyhistoriaa noin muutenkin? Ja hyytymä sattui olemaan paikassa josta olet ennenkin viillellyt? Noin muutoin en näe miten tuo olis mitään muuta kun typerää.
 
"asdf"
Kyllä nykyään saa ja pitää tehdä tuolaiset pienet kirurgiset operaatiot itse. Päivystys on aina täynnä ja ohjeet löytyy netistä. Itse salvasin ukon toissapäivänä ja hyvin mäni.Pullo viinaa ja taju pois. Toisen pullon veti eilen ja katotaan ku heräilee että mitä tykkää.
 
Onko sulla sattumoisin viiltelyhistoriaa noin muutenkin? Ja hyytymä sattui olemaan paikassa josta olet ennenkin viillellyt? Noin muutoin en näe miten tuo olis mitään muuta kun typerää.
On ja kyllä. Oon myös tehnyt aika paljon vastaavia juttuja aikasemminkin.

Ja en mä oikein osaa sanoa, että luokittelisinko tuon itse itsetuhoiseksi käyttäytymiseksi. Onhan tossa omat riskinsä ja lääkäri olisi varmaan saanut asian hoidettua vähemmällä verenvuodolla, mutta oon saanu päivystyksessä niin paljon paskaa kohtelua, että oma veikkaus on, etteivät olisi tehneet vaivalle siellä yhtään mitään.

Terapeutti kommentoi asiaa tänään sanoen, että oon kyllä rohkee ja että ymmärtää kuinka itse asian hoitaminen tuntuu kätevämmältä kuin mennä lääkäriin.

Noh haava tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan ihan hyvässä kondiksessa ja kipu edelleen aika pientä verrattuna eilisiltaan.
 
"siiri"
Kätevimmät tee-se-itse naiset tekevät pienet elinsiirrot, kuten munuaisensiirrtotkin itse. Välineet saa apteekista, Alkosta, Eurokankaasta ja Biltemasta. Apteekista kirurginveitsi ym., Alkosta kossua puudutukseen, Eurokankaasta neula ja lankaa ja Biltemasta lukittavia puristimia suonia vasten.
 
kipuvex
Mitä kannattais puudukkeeks laittaa? On kohta taas edessä karvojen sokerointi ja hirvittää jo etukäteen, vaikkei karvat ihan kauheasti oo kasvanu. Mulla vaan on todella alhanen kipukynnys. Tatskankin haluisin, mutta neulakammo yhdistettynä tähän kipukynnykseen tekee siitä mahdottoman ajatuksenakin. Mulla on siis fibro ja aistiyliherkkyys... ja jotten liian helpolla pääsis, niin endometrioosi kruunaa koko komeuden :D
 
justsillee
Taitaa olla tämä tohtorin leikkiminen sulle siis vaan uusi tapa viillellä, huijaat itseäsi ja yrität huijata muita uskomaan että tähän on syy etkä oikeasti haluaisi viillellä mutta.. Kyllä minä luokittelisin tuon ihan samaan kategoriaan kun sun aiempi viiltely eli itsetuhoisuutta.
 
Mitä kannattais puudukkeeks laittaa? On kohta taas edessä karvojen sokerointi ja hirvittää jo etukäteen, vaikkei karvat ihan kauheasti oo kasvanu. Mulla vaan on todella alhanen kipukynnys. Tatskankin haluisin, mutta neulakammo yhdistettynä tähän kipukynnykseen tekee siitä mahdottoman ajatuksenakin. Mulla on siis fibro ja aistiyliherkkyys... ja jotten liian helpolla pääsis, niin endometrioosi kruunaa koko komeuden :D
Noh kai sen voi sanoakin eli neoproct on mm. aika jees.
 
Taitaa olla tämä tohtorin leikkiminen sulle siis vaan uusi tapa viillellä, huijaat itseäsi ja yrität huijata muita uskomaan että tähän on syy etkä oikeasti haluaisi viillellä mutta.. Kyllä minä luokittelisin tuon ihan samaan kategoriaan kun sun aiempi viiltely eli itsetuhoisuutta.
Hmm, noh vaikee sanoa, ehkä. Aikalailla yhtä koukuttavalta se ainakin tuntuu :p.
 
En oo tehny mitään ton jälkeen, mutta perhana kun taas pitäis leikkiä kirurgia, kun nyt sen viereinen kohta oireilee :/. Oon mä lääkäreillekin tosta sanonu monta kertaa, mutta ei ne tee mitään asialle. Ite pitäis kaikki hoitaa.
 

Yhteistyössä