Laskeskelin tuossa juuri,että kahden pienituloisen ei kannata työskennellä kun samat rahat saisi toimeentulotukena.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28694382]Ja kukaan ei ikinä tällasissa "tuilla saan saman verran rahaa" -jutuissa ajattele, että työnteko kerrättää esim. eläkettä ja normaaleilla työpaikoilla on muitakin etuja, kuten työterveyshuolto jne.[/QUOTE]Heihei, nyt sä ajattelet ihan liian pitkälle.

Meillä itse olin vauvalomalla ja iskä töissä, oli osaomistusasunto (äidin, siis minun ostama)
SILTI joutu hakemaan toimeentulotukea. Ei sitä tosiaan AINA pärjää, vaikka asiat olisivat kunnossa.

Toimeentulotuesta ei kuitenkaan kerry eläkettä sulle ja lisäksi mielestäni tuo on vähän periaatekysymyskin. Itse ainakin teen mitä tahansa työtä mieluummin kuin nostan yhteiskunnan varoja. On se vaan paljon kivempaa maksaa ostokset itse tienatuilla rahoilla kuin yhteiskunnan sellaisilla.

Joo, eihän se rahallisesti aina kannata. Onhan se väärin että kotona makaamalla saa ihan saman vuosikausia, kuin toiset kokopäivätyötä tekemällä. Onko vika sit kanassa vai munassa, sitä voi kukin miettiä. Toki teen silti töitä, koska siitä on muita etuja.

Alkuperäinen kirjoittaja netto 1400€;28695458:
Joo, eihän se rahallisesti aina kannata. Onhan se väärin että kotona makaamalla saa ihan saman vuosikausia, kuin toiset kokopäivätyötä tekemällä. Onko vika sit kanassa vai munassa, sitä voi kukin miettiä. Toki teen silti töitä, koska siitä on muita etuja.

Mitä työtä teet?

(Vika on palkoissa. Pitäisi lailla kieltää tollaiset palkat. Tai sitten, vaihtoehtoisesti, alle 1500 euron palkoista ei tarvitsisi maksaa veroa.)

niinpä niin sinäkään et sitte ymmärrä työntekijän palkka/sivukuluista mitään,kuvitteletko että sen minkä saat käteen on se mitä työnantaja vain maksaa.

Laskin tuossa juuri, että yhden hyvätuloisen ei kannata työskennellä, koska suuri osa palkastani menee noiden kotona velttoilevien elättämiseen. Taidan muuttaa pois Suomesta jonnekin, missä verotus ja hyysäys on kohtuullisempaa.

Laskin tuossa juuri, että yhden hyvätuloisen ei kannata työskennellä, koska suuri osa palkastani menee noiden kotona velttoilevien elättämiseen. Taidan muuttaa pois Suomesta jonnekin, missä verotus ja laiskojen hyysäys on kohtuullisempaa.

[QUOTE="vieras";28694382]Ja kukaan ei ikinä tällasissa "tuilla saan saman verran rahaa" -jutuissa ajattele, että työnteko kerrättää esim. eläkettä ja normaaleilla työpaikoilla on muitakin etuja, kuten työterveyshuolto jne.[/QUOTE]

Mutta julkinen terveydenhuolto toimii hyvin, kun työterveyshuollon piirissä olvat eivät ole sitä kuormittamassa. Ja eläkeiässäkin saa toimeentulotukea ym., joten kaiketi on järkevää olla koko elämänsä työttömänä ja nostaa muiden kustantamia tukia ja avutuksia. Ja aina voi eläkeiässä muuttaa Espanjaan, jossa hintataso on halvempi. En ymmärrä miksi kukaan vaivautuu tekemään töitä.

[QUOTE="vieras";28695697]Mutta julkinen terveydenhuolto toimii hyvin, kun työterveyshuollon piirissä olvat eivät ole sitä kuormittamassa. Ja eläkeiässäkin saa toimeentulotukea ym., joten kaiketi on järkevää olla koko elämänsä työttömänä ja nostaa muiden kustantamia tukia ja avutuksia. Ja aina voi eläkeiässä muuttaa Espanjaan, jossa hintataso on halvempi. En ymmärrä miksi kukaan vaivautuu tekemään töitä.[/QUOTE]

Juuri sinun kaltaistesi takia toimeentulotuen pitäisi olla jotain muuta kuin rahaa. Ihmisiä ei ole syytä tappaa nälkään, mutta kyllä lusmuja pitäisi vähän nöyryyttää.

Yhteistyössä