Laskeskelin tossa ens vuoden veronpalautusta

• Viestiketjun aloittaja kannattaa kokeilla
  • Ensimmäinen viesti
kannattaa kokeilla
Tiesittekö, että vero.fi -sivuilla voi laskea itse vuoden 2008 veronpalautuksen tai mätkyjen määrän? Siis ainakin suuntaa antavasti. Mä olin viime vuonna ensin hoitovapaalla ja sit menin loppuvuodesta töihin ja mitään erikoisia vähennyksiä ei ole. Vain asuntolainan korot ja liiton jäsenmaksu. Edes matkakuluja ei tullut, kun ehdin olla niin vähän aikaa töissä. Syötin sinne laskuriin tiedot ja sen mukaan tulen saamaan huimat 6 eur veronpalautusta ens joulukuussa :D

Jos joku muukin haluaa kokeilla, niin www.vero.fi ja sieltä oikeasta laidasta etsi veroprosenttilaskuri ja avaa se ja sen jälkeen valitset vuoden 2008 laskurin. Sinne syötät kaikki tulo- ja vähennystiedot oikeisiin kohtiin ja painat laske. Sieltä näkyy lopputulos. Tietty tässä vaiheessa ei voi tietää mitkä vähennykset verottaja tulee hyväksymään, mut mulla esim ei ollut viime vuonna kuin lainan korot ja liiton maksu ja ne nyt ainakin saa varmasti. Niihin tulotietoihin laitetaan koko vuoden tulo ja kertynyt tulo, jotka on siis sama luku ja maksettu vero. Kätevää. Ei ainakaan tule ikäviä yllätyksiä sit keväällä kun veroehdotelma tulee.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
mistä sieltä??*tyhmä kysyy ku ei tajuu*
www.vero.fi ja sit siellä oikeassa laidassa on veroprosenttilaskuri -niminen kohta. Paina sitä. Sit siellä on vaihtoehtona vuodet 2008 ja 2009 ja valitset 2008 ja syötät tiedot. Eri asia kuin verokortti verkossa, jolla saa tehtyä kortin tälle vuodelle.

miekku
Heh...kiva uus peli. Onko kukaan niin vanha, että on joutunut ihan itse tekemään veroilmoituksen kynällä ja paperilla. Silloinkin sen lopputuloksen pystyi ihan itse laskemaan :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Missä kohtaa se lukee paljonko tulee?? *tyhmänä myös kyselee*

Siis kun ei mulla tuu tohon kohtaa että palautus xxx? tai mätkyt xxx?
Sit kun sulla on kaikki tarvittavat tiedot syötettynä, niin kelaa sivu alas ja paina sieltä Laske. Avaa laskelman, jonka lopussa lukee tarvittava veron määrät tms ja jos sen edessä on miinusmerkki, niin se tarkoittaa palautusta ja jos taas plussa, niin mätkyjä on tulossa sen verran

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sit kun sulla on kaikki tarvittavat tiedot syötettynä, niin kelaa sivu alas ja paina sieltä Laske. Avaa laskelman, jonka lopussa lukee tarvittava veron määrät tms ja jos sen edessä on miinusmerkki, niin se tarkoittaa palautusta ja jos taas plussa, niin mätkyjä on tulossa sen verran
OK... sitä epäilinkii mut en uskaltanu luottaa siihen kun ei suoraan lukenu et palautus. Reilu 2 tonttua tulis ens jouluna :xmas:

ap

OK... sitä epäilinkii mut en uskaltanu luottaa siihen kun ei suoraan lukenu et palautus. Reilu 2 tonttua tulis ens jouluna :xmas:
Ja ihan varmana laitoit kaikki oikein? Kade oon, 6 eur mulla tulossa :D Mutta tiesinkin, et lopputulos on varmaan aika plusmiinusnolla, kun tarkoituksella pienensin prosenttia hoitovapaan takia. Oli niin pienet tulot, et halusin mahdollisimman paljon käteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Mä olen kanssa tuolla edellisinä vuosina laskeskellut. Nyt en viitsi pilata iltaani!
Miksi se pilalle menisi? Onko sulla ollut väärä prosentti koko vuoden vai mikä mättää?
Ei sentään, mut tajusin liian myöhään et kokovuoden matkakulut oli otettu huomioon verokortissa, vaikka en käynyt yhtään töissä. Maksoin siis 1kk s.lomarahoista ja 3kk äitiyslomanpalkasta ihan liian vähän veroja!! Normaalisti mulle tulee maksimi vähennykset noista matkakuluista, eli se 7000?.

vieras
Mä olen kanssa tuolla edellisinä vuosina laskeskellut. Nyt en viitsi pilata iltaani!
Miksi se pilalle menisi? Onko sulla ollut väärä prosentti koko vuoden vai mikä mättää?
Ei sentään, mut tajusin liian myöhään et kokovuoden matkakulut oli otettu huomioon verokortissa, vaikka en käynyt yhtään töissä. Maksoin siis 1kk s.lomarahoista ja 3kk äitiyslomanpalkasta ihan liian vähän veroja!! Normaalisti mulle tulee maksimi vähennykset noista matkakuluista, eli se 7000?.
voi harmi. No, toivottavasti ei kovin paljon tuu mätkyjä kuitenkaan. :( Ilmeisesti nää prosenttijutut on monille vaikeita juttuja, kun tosi moni tuttu on sanonut, ettei tajua niistä mitään. Eikä ne edes tajua etukäteen pelätä mitään mätkyjä, vaan kauhistelevat vasta sitten kun maksulaput tulee

voi harmi. No, toivottavasti ei kovin paljon tuu mätkyjä kuitenkaan. :( Ilmeisesti nää prosenttijutut on monille vaikeita juttuja, kun tosi moni tuttu on sanonut, ettei tajua niistä mitään. Eikä ne edes tajua etukäteen pelätä mitään mätkyjä, vaan kauhistelevat vasta sitten kun maksulaput tulee
Veikkaan et tulee mätkyjä useampi satanen. Mut maksellaan sit loppuvuodesta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja ihan varmana laitoit kaikki oikein? Kade oon, 6 eur mulla tulossa :D Mutta tiesinkin, et lopputulos on varmaan aika plusmiinusnolla, kun tarkoituksella pienensin prosenttia hoitovapaan takia. Oli niin pienet tulot, et halusin mahdollisimman paljon käteen.

No mulle tuli tälle vuodelle verokortti 16,5% ja tuloraja 23 000?
Kattelin tossa viimevuoden vikaa palkkalaskelmaa niin mulla oli tuloja vaan 17 000? ja veroja olen maksanu 25%.
Lisäksi saadaan tän talon lainasta vissiin jotain vähennyksiä ja sit mein vuokrakämpän jutuista.
Mut ei siinä varmasti ihan kaikkea ollu että voi olla enempi tai vähempi sitä palautusta.

Lisään vielä että olen tarkoituksella maksanut jo monena vuonna isommalla prosentilla juuri siksi että en halua mätkyjä joulun alla.

Yhteistyössä