Laskekaapa, paljonko menee rahaa herkkuhin vs. ruokaan kuukaudessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saatatte yllättyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saatatte yllättyä

Vieras
Olen pitänyt kirjanpitoa menoistani, joissa erittelen ruoan ja herkut. Herkkuihin lasketaan kaikki ylimääräinen mässyttely, kuten karkit, limut, sipsit, leivonta-aineet, juustot jne.

Kauhistuin, kun katselin viime vuoden yhteenvetoja. Herkkuihin oli mennyt pienimmillään kuukaudessa 30 euroa ja enimmillään 70 euroa. Syön karkkia lähes päivittäin. Ne ovat heikkouteni.

Ruokaan oli kulunut 80 e - 150 e. Meillä 4 henkinen perhe ja mies ostaa myös ruokaa.

Ehkä se mies sitten ostaa enimmäkseen ruokaa.. Meillä on kaksi aikuista ihmistä, syödään arkisin vain aamulla ja illalla kotona, eli kaksi kertaa ja ruokaan menee varmaankin 200e/kk. Plus sit tietty ne kerrat kun syödään ulkona jne.. Varmaan seki vähän sitten vaikuttaa että MITÄ syö..

Ruokaa ostan aina tarjouksista ja maidot halvalla Lidlistä. Meillä onkin pakastimet täynnä jauhelihaa, broilerin fileesuikaleita ja muita perusraaka-aineita sekä eineksiä, joita aina hamstraan tarjouksista.

Totta kyllä on, että miehellä menee enemmän rahaa ruokaan, mutta myös siitä syystä, että hän syökin paljon enemmän kuin minä ja ostelee monesti myös pizzoja tai vastaavaa itselleen. Herkut kumpikin ostaa ja maksaa itse. Lapset ovat alle kouluikäisiä, joten he eivät vielä hurjasti syö tai herkuttele ja hoidossa ovat päivisin.

niin kauan kun ei ole pakko, en pidä laskua siitä, paljonko ruoka maksaa. olen ollut elämässäni niin köyhä, että nyt kun en ole, niin en tiedä mitä maito maksaa. ja varmasti meillä menee herkkuihin rahaa.

Yhteistyössä