laskeeko joku oikeasti milloin menkkojen pitäisi alkaa? miksi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksi laskette? Mitä hyödytte siitä?

Itse en laske, enkä ymmärrä miksi pitäisikään! Ne tulee silloin kun on tullakseen ja olen oppinut kyllä, että muutama viikko nii sitten osaa ns. odottaa joskaan en kovin tuskallisesti ala odottamaan.

noku
mulla on runsaat ja kivuliaat menkat. haluan tietää suurinpiirtein koska ne tulee etten sovi mitään erikoista just sillon.. niin ja jos on seksielämä niin aina on se riski että voi raskautua vaikka oliskin ehkäisy...

"merkkari"
lasken että tiedän milä viikolla pitäsi taas alkaa. on oikeen kalenterissa viivaa lyijykynällä ja sitten kun alkaa laitan punakynällä pallot päiviin. helppo laskea kierto yms.

Näin meilläpäin
En minäkään niitä laskeskellut. Sitten tulin raskaaksi, ja neuvolassa, lääkärillä, ym. oltiin tosi tyrmistyneitä, kun en osannut sanoa viimeisten kuukautisten alkamispäivää. Niinpä sitten "päätin" päivän, ja hyvinhän tuo oli päätetty - ekassa ultrassa lapsi oli päivälleen "ikäisensä" kokoinen.

sen takia pidän kirjaa menkoista, kun mä vuodan ku härän kurkusta.
Kahtena ekana päivänä ei voi tehdä mitään "normaalia" kun tarvii olla vessa koko ajan lähellä.
Esim. pitkiä automatkoja, kylpytynnyriä, uimista, normaalia lenkkiä tms. on vältettävä. Mielellään myös yökyläilyjä.

En laskemalla laske, mutta esim. ennen reissuun lähtöä lasken sen verran että osuuko menkat siihen ajankohtaan.

Ja ihan raskauden mahdollisuuden takiakin pitää hieman joskus kalenteriin kurkkia, että milloinkohan ne menkat viimeeksi olikaan. Viikot tuntuu menevän hujauksessa, enkä oikeasti osaa ilman kalenteria tai jotain muuta 'maamerkkiä' (tyyliin 'mulla oli menkat viimeeksi kun oltiin Betty-tädin 80 v päivillä') sanoa että onko siitä 3, 5 vai kenties jo 8 viikkoa...

[QUOTE="vieras";24786982]Onko sulla niin runsas valkovuotokin? Vai miten et muka voi tietää?
Ja käytätkö vai valkoisia housuja, että tulee oikein japanin lippu![/QUOTE]

miten se valkovuoto tähän liittyy, : DDDDD
Lasken kierron pituuden- tiedän milloin suunnilleen alkaa vuoto- osaan varautua, ettei vaikka käy niin että on jalassa valkoiset housut ja menkat alkaa yllättäen. Simple.

Jaksaa jopa hitusen naurattaa miten joku pystyy tästäkin ottamaan riidanaiheen :D Eli ei saa pitää kierrostaan kirjaa koska se häiritsee jotain joka ei niin tee? Jos enemmistö pitää kirjaa niin alkaako ap:kin painostuksen alla koska on suhteessa epänormaali? :D

Sori.. En vain aina ihan ymmärrä tätä palstaa. Luulisi, tosin voin tietty olla väärässäkin, että aikuinen ihminen hieman mietittyään keksii itsekin pari syytä miksi pitää kirjaa moisesta asiasta vaikkei itse siihen tarvetta tuntisikaan ;)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Kepsis
Jaksaa jopa hitusen naurattaa miten joku pystyy tästäkin ottamaan riidanaiheen :D Eli ei saa pitää kierrostaan kirjaa koska se häiritsee jotain joka ei niin tee? Jos enemmistö pitää kirjaa niin alkaako ap:kin painostuksen alla koska on suhteessa epänormaali? :D

Sori.. En vain aina ihan ymmärrä tätä palstaa. Luulisi, tosin voin tietty olla väärässäkin, että aikuinen ihminen hieman mietittyään keksii itsekin pari syytä miksi pitää kirjaa moisesta asiasta vaikkei itse siihen tarvetta tuntisikaan ;)
aatteles kun jotkut pitää kirjaa toisten kuukautiskierrosta :D siinäpä vasta outo ajatus.

[QUOTE="vieras";24787025]valkovuoto alushousuissa tuntuu lähes samalta kuin menkat alushousuissa :LOL:[/QUOTE]

niin, mutta miten se valkovuoto liittyy siihen että minä pidän kirjaa kiertopäivistäni ja siitä milloin menkat alkaa? :D
- ja miksi se häiritsee sinua niin kovin että kirjaan em asian ylös ? ;)

"piiku"
On niin paljon kaikkea että jos ei laita kalenteriin ylös milloin on alkanut niin unohtuu kyllä ja haluan suunnilleen tietää millon alkaa. Samalla seurailen myös seuraavaa raskautta varten että tiedän milloin vois raskaustestiä tehdä yms. Eipä siitä paljoa vaivaakaan ole jos muutaman merkinnän kalenteriin laittaa.
Niin ja lasken senkin takia että meillä ei ole muuta ehkäisyä tällä hetkellä kuin keskeytetty ja siihenhän ei ole täysin luottamista niin senkin takia haluan pysyä menkoissa ajan tasalla. (ja jos joku alkaa mukisemaan siitä niin tiedoksi että ei haittaa vaikka tulisin raskaaksi, mutta ei myöskään niin kiire vielä muutamaan kuukauteen ole että pitäis yrittää raskautta)

"gen"
Kyllä mä vaan lasken. Koska yritetään saada vauva... Ja toisekseen, mun kuukautiset ei anna ennakkovaroituksia, eikä todellakaan oo kivaa olla jossain liikentees ilman sidettä

"vieras"
Mä merkkailen netissä olevaan kuukautiskalenteriin, joka automaattisesti ennustaa seuraavien kuukautisten alkamispäivän. Siitä sen näkee siis laskematta. Aiemmin laskin summittaisesti että tietäisin vähän milloin ei vaikka kannata mitään saunailtoja suunnitella (en voi käyttää tamponia enkä kuukautiskuppia). Aloin tuota kuukautiskalenteria käyttää kun mulla oli vuotohäiriöitä ja piti niistä pitää kirjaa lääkäriä varten, koin tuon kätevimmäksi tavaksi ja nyt se on jäänyt tavaksi kun siitä niin kätevästi tosiaan näkee milloin seuraavat menkat alkaa. Merkkailen sinne myös milloin olen harrastanut kenenkin kanssa seksiä, että jos ehkäisy pettää niin pystyn vähän edes päättelemään kuka on isä.

Mulla pahat kuukautiskivut joten todellakin haluan tietää milloin ne pahimmat kipupäivät on, koska silloin olen ihan toimintakyvytön ja kuukauden suunnitellut menot menevät hyvin paljon sen mukaan, että ei mitään tärkeää noiksi päiviksi tai ylipäänsä yhtään mitään muutakaan, jos vaan voin vaikuttaa asiaan, niin töistäkin pidän arkivapaat mieluiten juuri silloin. Mun täytyy myös pari päivää ennen kuukautisia välttää esim. rankkaa liikuntaa koska se pahentaa kipuja ja muutamia muitakin juttuja on joilla kipuja voi yrittää ennaltaehkäistä, mutta se vaatii että tietää milloin menkkojen pitäisi alkaa. En myöskään tykkää roudailla siteitä laukussa turhanpäiten vaan vain silloin, kun niitä tiedän tarvitsevani enkä viitsi turhaan pilata pikkareita kun voin jo aamulla laittaa pikkuhousunsuojan varalle kun tiedän päivän milloin menkat pitäisi alkaa. Siinä vaiheessa kun tuntee että vuoto on housuissa, ei sille enää mitään mahda.

Sitäpaitsi, mulle on ainakin ihan ekasta gynekäynnistä lähtien painotettu että menkat pitää aina merkitä ylös ja aiemmin kun en niin tehnyt, kehotettu jatkossa merkitsemään!

Yhteistyössä