Mä merkkailen netissä olevaan kuukautiskalenteriin, joka automaattisesti ennustaa seuraavien kuukautisten alkamispäivän. Siitä sen näkee siis laskematta. Aiemmin laskin summittaisesti että tietäisin vähän milloin ei vaikka kannata mitään saunailtoja suunnitella (en voi käyttää tamponia enkä kuukautiskuppia). Aloin tuota kuukautiskalenteria käyttää kun mulla oli vuotohäiriöitä ja piti niistä pitää kirjaa lääkäriä varten, koin tuon kätevimmäksi tavaksi ja nyt se on jäänyt tavaksi kun siitä niin kätevästi tosiaan näkee milloin seuraavat menkat alkaa. Merkkailen sinne myös milloin olen harrastanut kenenkin kanssa seksiä, että jos ehkäisy pettää niin pystyn vähän edes päättelemään kuka on isä.
Mulla pahat kuukautiskivut joten todellakin haluan tietää milloin ne pahimmat kipupäivät on, koska silloin olen ihan toimintakyvytön ja kuukauden suunnitellut menot menevät hyvin paljon sen mukaan, että ei mitään tärkeää noiksi päiviksi tai ylipäänsä yhtään mitään muutakaan, jos vaan voin vaikuttaa asiaan, niin töistäkin pidän arkivapaat mieluiten juuri silloin. Mun täytyy myös pari päivää ennen kuukautisia välttää esim. rankkaa liikuntaa koska se pahentaa kipuja ja muutamia muitakin juttuja on joilla kipuja voi yrittää ennaltaehkäistä, mutta se vaatii että tietää milloin menkkojen pitäisi alkaa. En myöskään tykkää roudailla siteitä laukussa turhanpäiten vaan vain silloin, kun niitä tiedän tarvitsevani enkä viitsi turhaan pilata pikkareita kun voin jo aamulla laittaa pikkuhousunsuojan varalle kun tiedän päivän milloin menkat pitäisi alkaa. Siinä vaiheessa kun tuntee että vuoto on housuissa, ei sille enää mitään mahda.
Sitäpaitsi, mulle on ainakin ihan ekasta gynekäynnistä lähtien painotettu että menkat pitää aina merkitä ylös ja aiemmin kun en niin tehnyt, kehotettu jatkossa merkitsemään!