lasivedenmeno ja supistusten voimakkuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kahden pojan synnytyksessä kalvoyt puhkaistiin että päästiinponnistamaan ja kyllä supistukset tuolloin voimistu välittömästi.
Tytöltä synnytys lähti käyntiin vesien menolla ja vasta sit alko kunnolla supistella, tosin sitten etenikin toosi vauhdilla

lasiveden :D :laugh: :ashamed:

sitten asiaan... mulla on kolmessa synnytyksessä puhkaistu kalvot sairaalassa ja sen jälkeen supistukset tulleet kovempina.
Neljäs synnytys alkoi niin, että tuli lapsivettä vähäsen. Synnytys oli tosi nopea ja ihan alusta asti supistukset kamalia.

Mulla alko eka synnytys vesien menolla ja poika oli maailmassa vasta 32 tunnin jälkeen imukupin ja oksitosiinin avittamana... eli ei ne supistukset aina kovene vesien menon jälkeen.

no niin munkin käsityksen mukaan. Se vaan todistaa taas että niinkuin epäilin niin kätilö sai tästäkin yhden keinon kiusata (en tarkoita kalvojen puhkaisua... vaan sit sen jälkeen....)

Vieläkun joku läsyttää että kaikki synnytykset menee hyvin ja äidit vaan odottaa jotain liian ihanaa ja kevyttä tapahtumaa, huitasen samantien ottalohkoon.

Nyt on kerrottu asiasta ja kätilön sanomisista ja teoista/tekemättä jättämisistä niin monelle taholle... psykolgit, synnytyslääkärit, toinen kätilö, neuvola, neuvolaläkäri viimeksi tänään ja jokainen on niin pöyristynyt kätilön puheista.

Että ei tarvi jauhaa kuinka äidit vaan luulee että ollaan ilkeitä kun on herkässä tilassa. Muut ammatti ihmiset ei ole ollut herkässä tilassa kun niille oon kertonut tapahtuneista.

No tulipa sitten avauduttua, hitto ku ärsyttää tollaset epäpätevät kusipäiset kätilöt joilla ei ole mitään hajua miten työhoidetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tietoa?:
no niin munkin käsityksen mukaan. Se vaan todistaa taas että niinkuin epäilin niin kätilö sai tästäkin yhden keinon kiusata (en tarkoita kalvojen puhkaisua... vaan sit sen jälkeen....)

Vieläkun joku läsyttää että kaikki synnytykset menee hyvin ja äidit vaan odottaa jotain liian ihanaa ja kevyttä tapahtumaa, huitasen samantien ottalohkoon.

Nyt on kerrottu asiasta ja kätilön sanomisista ja teoista/tekemättä jättämisistä niin monelle taholle... psykolgit, synnytyslääkärit, toinen kätilö, neuvola, neuvolaläkäri viimeksi tänään ja jokainen on niin pöyristynyt kätilön puheista.

Että ei tarvi jauhaa kuinka äidit vaan luulee että ollaan ilkeitä kun on herkässä tilassa. Muut ammatti ihmiset ei ole ollut herkässä tilassa kun niille oon kertonut tapahtuneista.

No tulipa sitten avauduttua, hitto ku ärsyttää tollaset epäpätevät kusipäiset kätilöt joilla ei ole mitään hajua miten työhoidetaan.

Siis mitä sulle on sitten sattunu?

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa?:

Siis mitä sulle on sitten sattunu?

kusipäinen kätilö.. lyhykäisyydessään. Nyt en enään kaikkea muista mitä sanoi ja teki.
Mutta oli kylmä, ei neuvonut, puhunut, katosi yht äkkiä kesken ponnistuksen. lääkäreiden aikana oli todella miellyttävä.
Ei pessyt lasta kunnolla, osastolla oli vihaisia kun tyttö oli ihan likainen ja hiukset paakkuja täynnä. Ei antanut mun imettää vaan kiukutteli.. siis kätilö.
vähätteli 3vrk valvomista, kun lääkäri taas pelotteli jo psykoosilla... mikä on totta.
tossa nuo tuollaset "lievät" jutut. Siten oli vielä niitä kurjempia juttuja mitä sanoi tai teki...

kun kattoo noita ohjelmia missä on kätilön työstä on kyllä aika vaikee uskoa että ne ois oikeesti niin mukavia. Tosin kyllä tuo lääkärikin vannotti että ei koskaan niin törkeää käytöstä ole kuullut ja varmasti on muut mukavia ja asiallisia.

Siis en kaipaa silkkihansikkain kohtelua kunhan kohdellaan kuin ihmistä.

mutta katsotaan jos joskus saan raapustettua koko tapauksen, ajan ja paikan. Vois miehen kanssa sen kirjoittaa kun itse niitä osin on unohtanut, mutta ennen toista synnytystä taas tulee mieleen.
Ei mulla oo mitään velvotteita sitä salata tai aatella sen kätilön tunteita. Tuskin se tällä palstalla edes on..

eipä edes tullut tehtyä valitusta... mutta kyllä siellä osastolla siitä tiedetään että ehkä hän on saanut palautetta

Yhteistyössä