Lasisten vauvan ruokapurkkien pakastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talvikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talvikukka

Vieras
Muistan joskus jostain lukeneeni, että lasiset vauvan ruokapurkit voisi kerran pakastaa ja lämmittää. Tarkoitan siis, että laittaisi "käytettyyn" purkkiin itse tehtyä sosetta. Näin saisi purkeille jotain hyötykäyttöä.
Osaako joku sanoa pitääkö tämä paikkansa?

Alkuperäinen kirjoittaja talvikukka:
Muistan joskus jostain lukeneeni, että lasiset vauvan ruokapurkit voisi kerran pakastaa ja lämmittää. Tarkoitan siis, että laittaisi "käytettyyn" purkkiin itse tehtyä sosetta. Näin saisi purkeille jotain hyötykäyttöä.
Osaako joku sanoa pitääkö tämä paikkansa?

Tietynlainen lasi kyllä kestää pakastamisen ja lämmityksen hajoamatta. Ehkäpä ruokapurkitkin ovat kestäviä, aika paksua lasiahan ne ovat. Muista kuitenkin, ettet täytä purkkia aivan täyteen, sillä ruoka (varsinkin nestepitoinen sose) laajenee hieman pakastuessaan (kuten vesi yksistäänkin). Ettei itse ruoka sitten hajota lasia laajetessaan.

Tietäisiköhän joku muu tuosta ruokapurkin lasin kestävyydestä?

Tuli vielä mieleen yksi juttu: eli pakkasesta suoraan otettua purkkia ei kannata taas heti kuumentaa (jälleen hajoamisriski). Vois kaiketi tehdä niin, että ottaa purkin sulamaan jääkaappiin vaikka edellisenä päivänä ja sitten lämmittää, kun on tarve.

Soitin Piltin asiakaspalveluun ja eivät suositelleet pakastamista tuon nesteiden laajenemisen vuoksi. Kun kysyin entä jos ei laita täyteen, käski soittaa Martoille ja kysyä lasiin säilömisestä pakastuksessa. Pitääköhän kysyä muidenkin valmistajien kuluttajapalvelusta..

hei

minä olen myös pakastanut pilttipurkkeihin, otan aamulla sulamaan ja lämmitän vesihauteessa kun on sulanut en kylläkään lasipurkissa. meillä yksi ruoka oma tekemää ja toinen kaupasta. ei ole hajonnut, jäähdytän ennen pakastusta parvekkeella.

Minä myös olen pakastanut näissä lasipurkeissa =). Tein yleensä niin että kastelin ensin hanan alla (lämpimällä vedellä) ja sitten sulatin mikrossa. Lämmitin lautasella.

Uusimmat

Yhteistyössä