lasipurkin tuunaus/koristelu vinkkejä?! :)

Mun tarvis alkaa tuunaileen tai koristeleen lasipurkkeja, ajattelin antaa joululahjaksi sukulaisille kuivattuja suppiksia näteissä purkeissa. Mut en löydä hyviä ideoita.

Ostin purkkeja missä on kullanvärinen kansi. Ihan tavallisia, en löytänyt enää mitää nättejä koristepurkkeja.





ensimmäisessä kuvassa on hauska idea toi nauha reunalle, mut toisaalta tossa toisessa kuvassa toi pitsi on ehkä nätimpi ja siihen joku nätti nauha.

Mitäs sivulle? En halua maalata missään tapauksessa, vaan että kauniit suppikset näkyvät. Oisko jostain kakkupaperista mihin kirjottaa mitä siel on vai... :confused:

 
errääs
Hienoja ideoitahan sinulla jo onkin. Minä tykkään tuosta pitsistä kannen reunassa eniten, mut oon vähän tällainen romantikko. Tuo kakkupaperi etikettinä kuulostaa hyvältä. Tai sitten teet ite kauniista kartongista lapun ja laitat sen nauhaan roikkumaan. Entäs juuttinaru nauhaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: vieras ap
Tsori, mut mun miälestä noihin purkkeihin ei pitsit oikein ole paras vaihtoehto.
Ne on hienoja purkkeja jo sinällään. Katselin ihan oikeasti askarteluvinkkejä netistä, enkä saanut yhtään hyvää ideaa silmiini. Aihe on inspiroiva, mutta ei tule sitä lampunsyttymistä, ei niin millään.

Eli en osaa ajatella noita ollenkaan pitsin kanssa, siksi stoppi aivoissa.

Näen luonnomatskuista tehtyjä koristeita, tyyliin tammenterhoa, käpyä, tms. hienostuneilla väreillä. Kankaanpalojakin voisi jotenkin käyttää, jos löytyy hyviä.

Kannet on hienot, luonnonvärinen koriste menis siihenkin ehkä.
Purkin muoto kannattais säilyttää "näkyvillä".

Jos laitat pitsiä, niin voisitko värjätä niitä vähän, tyyliin helppoja luonnonvärejä mitä niitä löytyy. Kannen väri ja purkin muoto kannattaisi hyödyntää.

Nikistä: :) minusta nikkisi on ovela, ja humoristinen - ainakin itseäni se huvitti kun näin ekan kerran.
 
  • Tykkää
Reactions: vieras ap
"vieras"
Mä tulostaisin netistä kivan etiketin tarrapaperille. Etiketti purkin kylkeen sekä pyöreä etiketti kanteen, tai vaihtoehtoisesti kanteen esimerkiksi ruskeaa tai valkoista paperia (miksei värikästäkin) tai jotain yksinkertaista kangasta, kuten pellavaa, juuttia tmv.. "Sinetiksi" etiketin takaa kannen yli menemään esimerkiksi washi-teippiä, jos kanteen ei tule kangas/paperi"huppua". Ns. kaulaan joku yksinkertainen nauha tai naru, esimerkiksi juuttinaru tai paperinaru pitämään kangas tai paperi kiinni. En itse tykkää "hörhelöistä", joten haluaisin jotain yksinkertaisen tyylikästä :) Värit tai kuviot on ok, mutta en itse laittaisi mitään pitsiä tai satiinirusetteja ym. Etiketti vo myös olla kartongille printattu ja roikkua narusta. En pikaisella googlauksella löytänyt ihan sitä tyyliä mitä hain, mutta tässä jotain sen tapaisia inspiraatiokuvia :) :







ps. oon koittanut joskus vastata aloittamaani ketjuun nickillä vieras ap, ja manannut, että kuka kiusankappale sen on viitsinyt rekisteröidä :D
 
  • Tykkää
Reactions: vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29105760:
Tsori, mut mun miälestä noihin purkkeihin ei pitsit oikein ole paras vaihtoehto.
Ne on hienoja purkkeja jo sinällään. Katselin ihan oikeasti askarteluvinkkejä netistä, enkä saanut yhtään hyvää ideaa silmiini. Aihe on inspiroiva, mutta ei tule sitä lampunsyttymistä, ei niin millään.

Eli en osaa ajatella noita ollenkaan pitsin kanssa, siksi stoppi aivoissa.

Näen luonnomatskuista tehtyjä koristeita, tyyliin tammenterhoa, käpyä, tms. hienostuneilla väreillä. Kankaanpalojakin voisi jotenkin käyttää, jos löytyy hyviä.

Kannet on hienot, luonnonvärinen koriste menis siihenkin ehkä.
Purkin muoto kannattais säilyttää "näkyvillä".

Jos laitat pitsiä, niin voisitko värjätä niitä vähän, tyyliin helppoja luonnonvärejä mitä niitä löytyy. Kannen väri ja purkin muoto kannattaisi hyödyntää.

Nikistä: :) minusta nikkisi on ovela, ja humoristinen - ainakin itseäni se huvitti kun näin ekan kerran.
kiitos. just tollasta mielipidettä kaipaan. on tosi nättejä ja ihania juttuja mut sienille ei niin hyviä :D tuikuille olis vaikka mitä :D

(kaveri ehdotti että tee servettitekniikalla jotain, mut ite en voi sietää niitä servettiräpellyksiä :x )
 
Mä taas kirjoitin ekan vastaukseni perään, (jätin sen sitten pois vastauksesta siis) että menipä taas teoreettiseksi tämä meikäläisen yksinpuhelu, että ei paljon hyödytä. (Etsin kyllä kuvia, vaan en löytänyt.)'

Tohon valkoiseen kakkupaperiinkin tulisi ihan eri ilme, jos käytät sen jossain sipulinkeittovedessä (mitä näitä nyt olisi) tai vaikka miedossa vesiväriliuoksessa niin, että värjäytyis mieluummin epätasaisesti. Valkoinen etiketti voi olla turhan jyrkkä, sävytykseen voit valita melkein minkä vain miedon sävyn. Sitten vaikkapa vanhanaikaisella kaunolla tekstiä, jos lappuja haluaa käyttää.

Narua kaulaan :D tosiaan, ja siitä vähän tammenterhoa, tai (sienen muotoista?) pahvilappua roikkumaan.

Tekstit voisi olla noissa kaulastaroikkuvissakin, jos et kakkupaperia laita.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vieras ap
Entäs
Tuo lehti on kiva! Leikkaa pahvista lehden muotoinen pala, liimaa siihen kartonki (ei ihan reunoihin asti mutta lehden muotoon) ja kirjoita siihen tarvittavat tiedot :) rei'ittimellä reikä keskelle, johon esim. se juuttinaru solmitaan.
 
siistiimariin
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs;29110265:
Tuo lehti on kiva! Leikkaa pahvista lehden muotoinen pala, liimaa siihen kartonki (ei ihan reunoihin asti mutta lehden muotoon) ja kirjoita siihen tarvittavat tiedot :) rei'ittimellä reikä keskelle, johon esim. se juuttinaru solmitaan.
Jos leikkaa lehdestä sopivan värisestä kuvasta lehden muodon ja liimaa sen pahville, reiítää jne ??
 

Yhteistyössä