Lasik-leikkauksessa käyneitä?

"Tiu"
Onkos tämä lasik-menetelmä se uusin ja paras, vai onko olemassa vielä joku uudempi menetelmä?
Minulla on jo rahat jemmassa leikkausta varten, nyt vaan pitäisi ottaa puhelin käteen ja soittaa itselleen tutkimusaika....
 
"hepe"
Pari vuotta sitten kävin ja ainoastaan harmittaa se, että en tajunnut mennä leikkaukseen aikaisemmin! Elämä on niin paljon helpompaa, kun ei tarvii piilareiden ja lasien kanssa sählätä. =)
 
"Tiu"
Tulehan Raivotar sitten kertomaan miten leikkaus meni.

MInä lähetin juuri yhteydenottolomakkeen Mehiläiseen. Jännittää ;)

Tietääkö kukaan millaisen jonot noin keskimäärin silmien laserointiin on? Itse toimenpidehän on nopea, joten olisikohan toivoa päästä leikkaukseen lyhyelläkin varoitusajalla?
 
Huom harmaana
[QUOTE="Tiu";23001369]Tulehan Raivotar sitten kertomaan miten leikkaus meni.

MInä lähetin juuri yhteydenottolomakkeen Mehiläiseen. Jännittää ;)

Tietääkö kukaan millaisen jonot noin keskimäärin silmien laserointiin on? Itse toimenpidehän on nopea, joten olisikohan toivoa päästä leikkaukseen lyhyelläkin varoitusajalla?[/QUOTE]

Minä kävin Hakaniemen Mehiläisessä, suosittelen lämpimästi.
Pääsin kyllä aika nopeasti, olisiko ollut viikon verran. Samana iltapäivänä tehtiin esitutkimus ja leikkaus.

Femtolasik on tällä hetkellä "se" menetelmä. Maksaa enemmän, mutta ei ole kivulias toipuminen (tavallisessa lasikissa tavallista), ei sairauslomaa, ei yölasien pitämistä jne.
 
"Tiu"
Minä kävin Hakaniemen Mehiläisessä, suosittelen lämpimästi.
Pääsin kyllä aika nopeasti, olisiko ollut viikon verran. Samana iltapäivänä tehtiin esitutkimus ja leikkaus.

Femtolasik on tällä hetkellä "se" menetelmä. Maksaa enemmän, mutta ei ole kivulias toipuminen (tavallisessa lasikissa tavallista), ei sairauslomaa, ei yölasien pitämistä jne.
Minä olen menossa Jyväskylän Mehiläiseen. Olisikin jo satumaisen hyvää tuuria, jos saisin ajan ensi viikolle. Me nimittäin emme asu Jyväskylässä, mutta olemme siellä ensi viikolla vanhempieni luona koko perhe. Jos saan ajan; mieheni hoitaa 6 kk vauvaamme leikkauspäivänä (vanhempani toki myös).

Olen ollut koko alkuviikon ilman piilareita ja taidan olla tänäänkin vaikka lähdenkin kyläilemään. JOS vaikka sattusinkin saamaan sen ajan ensi viikolle ;) (Ohjeissa oli että pehmeiden piilareiden käyttäjän pitää olla viikko ilman piilareta ennen tutkimusta+leikkausta).

Antaako ne mitään rauhoittavaa lääkettä leikkaukseen?
 
femto
Mä kävin Helsingissä Mehiläisessä femolasik-leikkauksessa vuosi sitten. En ole katunut. Ihan huippua nähdä ilman laseja! :)
Kuulemma saa rauhoittavaa jos pyytää ja jännittää kovasti.
Tsemppiä sulle! :)
 
Huom harmaana
[QUOTE="Tiu";23001436]Antaako ne mitään rauhoittavaa lääkettä leikkaukseen?[/QUOTE]

Se kannattaa ehdottomasti ottaa. Itse en sitä ensin ottanut, mutta iski sellainen paniikki kesken kaiken että pyysin rauhoittavan. En ole ollenkaan panikoivaa sorttia, mutta laitteessa alkoi ahdistaa. Rauhoittava vei siltä hyvin terän.

Toivottavasti pääset pian leikkaukseen.
 
"Tiu"
Raivotar, tulethan kertomaan tunnelmat leikkauksen jälkeen :)

Jee, minä sain ajan femtolasik-leikkaukseen lauantaille 12.2. Sattui hyvin tuo viikonpäivä, mies voi huoletta olla vauvan kanssa eikä tarvitse miettiä töistä vapaata. Nyt nyt nyt vihdoinkin toteutan pitkäaikaisen unelmani :) Taidan kyllä pyytää sen rauhoittavan kun en enää imetäkään.

Tietysti on olemassa pieni mahdollisuus että esitutkimuksessa selviää jotain, mikä estää leikkauksen :/ Siinä tapauksessa käytän sen n. 3300 € johonkin tosi kivaan...
 
Huom harmaana
[QUOTE="Tiu";23008836]
Jee, minä sain ajan femtolasik-leikkaukseen lauantaille 12.2. Sattui hyvin tuo viikonpäivä, mies voi huoletta olla vauvan kanssa eikä tarvitse miettiä töistä vapaata. Nyt nyt nyt vihdoinkin toteutan pitkäaikaisen unelmani :) Taidan kyllä pyytää sen rauhoittavan kun en enää imetäkään.
...[/QUOTE]

Kiva että sait ajan nopeasti.
Varoitan että se on sitten aidosti kummallista kuinka nopeasti näet niillä silmillä. Itse kävin kotimatkalla kaupassakin ja katselin telkkaria illalla. Se vaan on jotain uskomattoman hienoa! Onnea matkaan.
 
näinkin
Miehellä on leikattu kaksi kertaa. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen jäi vielä "vikaa", toinen leikattiin uudelleen, mutta tällä hetkellä - 1.50 näkö ja tarvitsee silmälasit. Hämäränäkö heikkeni hänellä. Leikkauksen nimeä en tiedä, mutta uusinta tehtiin noin 6 vuotta sitten.
 
"Tiu"
Kiva että sait ajan nopeasti.
Varoitan että se on sitten aidosti kummallista kuinka nopeasti näet niillä silmillä. Itse kävin kotimatkalla kaupassakin ja katselin telkkaria illalla. Se vaan on jotain uskomattoman hienoa! Onnea matkaan.
On se varmaan todella outo tunne :) Huomasin äsken miettiväni, että minun pitää muistaa kysyä lääkäriltä kuinka pian leikkauksen jälkeen voin käyttää piilareita :D :D :D Eli en ihan ole sisäistänyt vielä että jos ja toivottavasti kun kaikki menee hyvin, en tartte piilareita enää koskaan.
 
"Tiu"
[QUOTE="werty";23011547]Minä kävin femtolasikissa vajaa vuosi sitten. Olen tyytyväinen, vaikka eka ja toka päivät olikin yhtä tuskaa[/QUOTE]

Niin pitkään? Useimmat sanoo että se epämiellyttävä roskan tunne ym. menee parissa tunnissa ohi. Mun pitäisi leikkausta seuraavana maanantaina pystyä olemaan koko päivä ja mahdollisesti jopa kaksi vuorokutta (ma-ti) vauvan kanssa kahdestaan...
 
"Tiu"
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin;23011511:
Miehellä on leikattu kaksi kertaa. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen jäi vielä "vikaa", toinen leikattiin uudelleen, mutta tällä hetkellä - 1.50 näkö ja tarvitsee silmälasit. Hämäränäkö heikkeni hänellä. Leikkauksen nimeä en tiedä, mutta uusinta tehtiin noin 6 vuotta sitten.
Ikävää miehesi kannalta. Tuo lasik-leikkauksen tekniikka on kuulemma parantunut huimasti viime vuosina ja esim. tuota hämäränäköongelmaa ei enää pitäisi tulla. Ilmeisesti nyt juuri tämä femtolasik on paras tekniikka mitä saatavilla on.
 
Huom harmaana
[QUOTE="Tiu";23011860]Niin pitkään? Useimmat sanoo että se epämiellyttävä roskan tunne ym. menee parissa tunnissa ohi. Mun pitäisi leikkausta seuraavana maanantaina pystyä olemaan koko päivä ja mahdollisesti jopa kaksi vuorokutta (ma-ti) vauvan kanssa kahdestaan...[/QUOTE]

Ei se sitä estä mitenkään. Tottakai se kuivuuden jne tunne kestää, onhan siellä viillot.
Mutta kun kosteuttaa ohjeiden mukaan ja lisäksi tarpeen mukaan niin selviää mainiosti. Seuraavana aamuna leikkauksesta vein pojan autolla muskariin ja jaksoin muutenkin touhuta ja olla ihan normaalisti.
 
Huom harmaana
[QUOTE="Tiu";23011881]Ikävää miehesi kannalta. Tuo lasik-leikkauksen tekniikka on kuulemma parantunut huimasti viime vuosina ja esim. tuota hämäränäköongelmaa ei enää pitäisi tulla. Ilmeisesti nyt juuri tämä femtolasik on paras tekniikka mitä saatavilla on.[/QUOTE]

Ei ole mitään ongelmia hämäränäön kanssa. Toisessa tekniikassa (tavallinen lasik) varoittivat että saattaa tulla haloja esimerkiksi katulamppujen ympärille ja että näön tarkkeneminen voi kestää puolikin vuotta. Femtolasikissa ei ole näitäkään.

Mikäli mahdollista, hämäränäkö ja pimeänäkö ovat paremmat kuin ennen leikkausta. Ja tarkkuus jälkitarkastuksessa täsmälleen se, mihin pyrittiin.

Veljeni kävi leikkauksessa kymmenen vuotta sitten. Toisen silmän leikkaus meni pieleen eikä toista leikattu sitten ollenkaan. Tekniikka vaan on kehittynyt valtavasti.
 

Yhteistyössä