Lapsuudenystävän hautajaiset, auttakaa käytännön jutuissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En lukenut ketjua, kuin pari ekaa vastausta, joten toiv.en toista ketään; mutta mä veisin esim.yhden ruusun, jonka laskisin lapsuudenystävän haudalle/arkulle ja toivottaisin hyvää matkaa tai rauhaisaa unta tmv.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="Hep";28422097]Mun mielestä saattaisi olla todella omituista jos joku ei käy arkulla ja tuo edes yhtä kukkaa (jollei omaiset nimenomaan ole ohjeistaneet, että ei kukkia). Siellä ei tarvitse sanoa mitään, jos kompuroi niin sekään ei haittaa. Itse pelkäsin heittäytyväni veljeni arkun päälle ulvomaan, mutta päätin että jos niin käy niin sitten käy. Minä kunnioitan hänen muistoaan sen verran, että edes yritän. Jalat petti arkulla hetkeks, tipuin kyykkyyni ja silitin arkkua. Ja sitten jatkettiin. En usko, että kukaan ajatteli siitä mitään. Kaikilla on oma suru. Omaisille on tärkeää, että edes yrität.

Ja hiljaisuudessa laskettu yksi kukka ja nyökkäys omaisille on itseasiassa tyylikäs veto.

Tsemppiä! Selviät kyllä.[/QUOTE]

Minä olen ollut hautajaisissa, joissa osa vieraista ei vienyt mitään kukkia. Mielestäni ihan normaalia eikä ollenkaan paheksuttavaa.

Addressin voi oikein hyvin viedä vaikka meneekin itse paikalle. Se on just siloin paikallaan , jos ei aio laskea kukkalaitetta arkulle.

http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/987237D6F8BAB030C225706E00385B4C?openDocument&lang=FI

kaikki muut ovat viemässä kukkalaitteita ja ovat niitä kimpassa hankkineet jo aikaa sitten, mä en enää pääse niihin mukaan. Tai ainakin mulle on sanottu joka kerta et "voi harmi, meillä on jo niitten ja niitten kans yhteinen tilattu.."

mä en nyt tiedä mitä teen, mä en sinne pysty yksin menemään. tää on kamalaa.

Ota joku kaveri mukaan, mä olen ollut kaverini mukana, kun ei itse ollut varma pystyykö sitten ajamaan autoa yms kun kärsi paniikkihäiriöstäkin silloin. Kysyi vaan luvan mun tuloon omaisilta

Sinun ei muuta tarvitse tehdä kuin mennä arkun luokse hyvästelemään ystäväsi. Lasket kukkasi, vaikkapa vain yhden kallan, sanomatta mitään. On parempi olla vaiti kuin yrittää itku kurkussa jotain sopertaa.

Yhteistyössä