Lapsuuden ruokatraumat, onko teillä sellaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tiskirätti

Aktiivinen jäsen
23.01.2009
3 112
0
36
Eli onko pakotettu syömään jotain lapsena niin, että sitä ei vielä aikuisiälläkään voi syödä? Mua pakotettiin joskus syömään grillattua makkaraa päiväkodissa niin, että oksennus lensi. Vasta pari vuotta oon voinut joskus grillattua makkaraa maistaa... :x

Samoin kävi lihakeiton kanssa, en halunnut syödä sitä, koska siinä oli joku kauhea RUSTO, mutta mut pakotettiin syömään se helvetin rusto!!! |O Siihen asti lihakeitto oli ollut mun lempiruokaa, nykyään en syö sitä ikinä.

eipä oikeestaan. yhen kerran iskä iski teurastamansa lehmän kielen keitettynä pöytään ja kysy meiltä että kuinkas monta viipaletta myö halutaan leivän päälle... nooooh, onneks ei tarvinnut syödä vaikka yleensä iskä meitä istuttikin pöydässä, et lautaset piti syödä loppuun.

Ei mua pakotettu. Mä olin (olen?) aika tarkka mm. siitä, ettei kastike saa koskettaa muita ruoka-aineksia. Olen yrittänyt päästä nirsoudestani eroon, mutta toisaalta, sehän johtuu mun neurologisesta poikkeavuudesta.

Muoks. Enpäs olekaan kovin nirso teihin muihin verrattuna. Kaurapuuroa syön liki päivittäin. Piimä ja veri sekä sisäelimet ovat mun ällökkilistalla.

kaalilaatikko.äitini täti pakotti syömään,ja mä raukka yritin sitä maidon kans nieleskellä :p se hullu akka huomas sen,eikä antanut mulle enää juotavaa!!!!!siinä sitten itkun kans söin..
tänä päivänä en edes suostu maistaan mitään kaaliruokaa.en takaa mitä tekisin ,jos joku pakottais. :$

Suolakurkku! Kärsin paljon matkapahoinvoinnista ja äitini pakotti miut aina syömään suolakurkkua vaikken siitä tykännyt. Edelleenkään en kykene suolakurkkua syömään. Hampurilaiset tilaan yleensä ilman (jos muistan ) tai sitten kaivelen ne kurkut sieltä pois. Muutaman kerran tilannut ilman ja sitten onkin ollut ja voi sitä yökkimisen määrää kun olen haukannut suolakurkkua :x

Pinaattikeitto. Päiväkodissa pakotettiin syömään lautanen tyhjäksi ja minä monesti istuin viimeisenä pöydässä ja yökin kun en kertakaikkiaan saanut sitä alas. Tänäkään päivänä pinaattikeitto ei uppoa, hajukin ällöttää.

Mä en pysty syömään hernekeittoa.
Mulla tuli joskus pienenenä ykätauti siitä, tai sen syönnin jälkeen ykäsin siis, enkä pysty edes valmistamaan sitä sen hajun vuoksi :x

Mulla tule ikävä mielleyhtymä kypsästä paprikasta esim. keitossa, koska mua ällötti pienenä se haju tarhan eteiseesä kun oli yhtä tiettyä soppaa.

kalaruuat..nyt 26vuotiaana olen niitä pikkuhiljaa alkanut maistella taas..mutta lapsena sai valita syökö kalaa vai itkeekö ja syö :/ siksi jäi traumat,en tykännyt yhtään esim kalakeitosta.

Yhteistyössä