Lapsuuden joulu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akka

Vieras
Olen höntti. Yritän joka vuosi epäitoivoisesti löytää sen lapsuuden joulutunnelman, enkä usko sitä tosiasiaa, etten voi sitä ikinä löytää. Aina jouluna on vähän paha mieli, kun ei ole "tunnelma katossa".
Sanokaa mulle, ettei joulupukkia oikeasti ole olemassa. :xmas:
Millanen se AIKUISTEN JOULU sitten on????
Mistä tietää, että joulu on onnistunut??
*epätoivoinen joulun suhteen*

Pääsisipä lapsuuden jouluun.. joskus sitä haluaisi olla taas lapsi. Ei ole kivaa aina olla aikuinen, monet murheet päällä ja silti pitäisi osata tehdä omille lapsille hyvä joulu.

mitkä sun odotukset sitä täydellsitä joulua kohtaan sitten ovat? ovatko ne kohtuulliset ja ottaako se huomioon koko perheen? ovatko ne jostain disneyn elokuvasta ja pystyykö niihin? minusta täydellinen joulu on se, kun kukaan ei ole sairaalassa, ruokaa on, sähköt pelaa ja kukaan ei huuda.

Lapsena riitti yksi kynttilä, yksi joulukuusen pallo...ihan pienikin joulujuttu sai taivaallisen olon, joulussa oli taikaa! olo oli huikean jännittävä.
Nyt se kynttilä näyttää vain kynttilältä ja kuusenpallo vain pallolta, vaikka kuinka koittaisin nähdä siinä suurempaa...:ashamed: Kaikki on vähän "vain", vaikka perusasiat ovatkin kunnossa, Odotan joululta liikaa, koska en tiedä, millasta se aikuisena on...

Mulle parasta ja tunnelmallisinta joulua on koko tämä joulukuu, kodin koristelu jne. Aattona ja joulupyhinä sitten kiireettömyys ja jouluherkut. Siinä se. Eihän se samanlaista ole kuin lapsena, muttei hassumpaa kuitenkaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsena riitti yksi kynttilä, yksi joulukuusen pallo...ihan pienikin joulujuttu sai taivaallisen olon, joulussa oli taikaa! olo oli huikean jännittävä.
Nyt se kynttilä näyttää vain kynttilältä ja kuusenpallo vain pallolta, vaikka kuinka koittaisin nähdä siinä suurempaa...:ashamed: Kaikki on vähän "vain", vaikka perusasiat ovatkin kunnossa, Odotan joululta liikaa, koska en tiedä, millasta se aikuisena on...

Miten niin "millasta se aikuisena on"? Taidat analysoida ja tarkkailla joulun pilalle =) Anna sen olla ja tulla. Ja kyllä mä ainakin saan joulutunnelman edelleen kuusen pallosta, kynttilästä ja joulumausteiden tuoksusta =) Kompastut siihen että odotat sen olevan "jotain suurempaa". Rentoudu, kuuntele, haistele ja nauti =)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
niin, jos odotukset ovat kovin korkealla niin on riski pettyä kovasti.

No mitä aikuisen kuuluu odottaa joululta tai mitä tavoitella?

lepoa, rauhaa, ruokaa, yhdessäoloa. näitä minä aina odotan. ja sitä, ettei mee sähköt. joskus on neki menny jouluna ja se ei ollu kivaa. ja oltas terveinä. minä en tiedä, mitä muut toivovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Miten niin "millasta se aikuisena on"? Taidat analysoida ja tarkkailla joulun pilalle =) Anna sen olla ja tulla. Ja kyllä mä ainakin saan joulutunnelman edelleen kuusen pallosta, kynttilästä ja joulumausteiden tuoksusta =) Kompastut siihen että odotat sen olevan "jotain suurempaa". Rentoudu, kuuntele, haistele ja nauti =)

Totta puhut...mietin liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Totta puhut...mietin liikaa...

=) No niin, nyt vaan glögiä kattilaan ja vähän punkkua perään..kynttilät palamaan, joulumusaa hieman...hyasintti ehkä tai muu joulukukka ja sitten se tärkein; villasukat jalkaan ja sohvalle viltin alle =)

Yhteistyössä