Lapsukaisen vatsa löysällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lörö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lörö

Vieras
Hieman yli vuoden ikäinen lapsi, vatsa ollut nyt kohta viikon päivät löysällä. Välillä kakkaa kiinteää mutta sitten saattaa olla ihan vanukkaalla. Joskus on potassa aluksi pökäle ja sitten vanukasta. Mistähän mahtaa johtua? Tulee myös märkiä pieruja aika usein. Yleiskunto hyvä eikä näy mikään vaivaavan toista. Kokemuksia? Ja kakan väri hieman tummempaa kuin maitokakka, ja haisee aika pahalle.

Meillä ihan sama juttu n. 1,5 v:lla. Viikon kestänyt, kaksi ensimmäistä päivää ihan selvää ripulia. Kakkasi monta kertaa päivässä iahn vettä. Ruoka ja juoma maistuivat kuitenkin tuolloinkin. Sitten vaikutti siltä, että vatsa toimi taas normaalisti, kunnes päivän-parin päästä tuollaista löysempää tavaraa taas vaipassa ja potassa.. En tiedä mikä pöpö tms. on, mutta kuulin myös, että ystäväni kaksi-vuotiaalla samanlaisia vaivoja, eli ilmeisesti jotain tällaista liikkeellä. En ole itse pahemmin huolestunut, kun kuitenkin on pirteä ja syö ja juo normisti. Ajattelitko itse käydä näytillä jossain? Oletteko saaneet Rota-virus rokotteen? Meidän lapsi sain sen, joten sitä ei ainakaan pitäisi oleman...

No ajattelin vielä katsella ainakin perjantaihin asti, sitten on meillä avoneuvola. Rotarokotetta ei olla otettu. Jos se eitten on jotain liikkeellä olevaa vatsatautia....kun en mäkään oikein osaa hirveästi huolestua kun sälli kuitenkin menee kuin ennenkin ja syö ja juo....no, täytyy kattella! Kiitos!

voi olla myös että lämmin/Painostava ilma tekee sen että vatsa on löysällä. mein tytölle ja pojalle tekee ainakin asiaa jos on monta päivää todella lämmintä.

Meillä sama juttu, pari pvää nyt ollut löysällä, viimeyönä meni valvomiseksi, ja ensimmäisen kerran koskaan poitsu itse kömpi mun viereen sänkyyn, ja kuras sit meidän vanhempien sängyn siinä sivussa kun vesip*skat oli tullu läpi vaipasta. Uskosin johtuvan siitä että on nyt pääsääntösesti alkanut syödä samaa ruokaa kuin me aikuiset.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä