lapsiystävällinen koira, muu kuin kultainen noutaja

  • Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti
memma
Noh on varmasti moniakin.Tuon mainitun asian lisäksi olisi hyvä tieää paljonko aikaa olette päivittäin valmiita koiraanne käyttämään.Onko kyseessä ensimmäinen koira,mitä haluaisitte sen kanssa harrastaa jne,Ihan huomioon otettavia seikkoja ettei tule valittua väärää rotua ja sen myötä tule ongelmia....
 
kouluttaja
Melkeimpä kaikki rodut tykkää lapsista jos on pienestä asti tottunut.Meillä on mäyris ihan mahtava leikkikaveri!On melkein nopeampi kuin itse ja rakastaa leikkimistä yli kaiken!
 
kannattaa harkita
tiibetinspanieli on aivan ihana lapsi ystävällinen rotu! meillä on nyt 3 vee tipsu ja kyllä on herttanen tapaus. lapset meidän koiralle kaikki kaikessa ja niitä suojelee viimeseen asti! kyseistä rotua meille suositeltiin kennelistä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
eiköhänse fakta oo nii jotta noutajat puree lapsija kaikista eniten...
ja turhaa alat muuta haasteleen!!
No juu, tästä voidaan olla montaa mieltä. Jenkkilässä oli mielestäni Kultainennoutaja aiheuttanut eniten puremia lapsille ainakin muutama vuosi sitten, mutta taustoista ei paljon puhuttu. Noutaja (mm. labbis, kultsi) ovat erittäin lapsiystävällisiä kuten ap:kin osasi tietää, joten niitä rotuja otetaan paljon koteihin ja perheisiin. Siitä johtuu myös lukuisat rekisteröidyt puremat. Onhan se päivänselvää, että rodusta jota on 100 000, rekisteröidään enemmän puremia kuin rodusta jota vain aniharva omistaa.

Tärkeää todella on, että etsitte perheellenne sopivan rodun. Sellaisen jolla on ominaisuuksia mitä kaipaatte ja mihin itse pystytte vastaamaan. Noutajat ovat yleisesti loistavia, mutta niin ovat monet muutkin rodut. Suosittelen tutkimaan eri vaihtoehtoja tarkemmin ja paneutumaan asiaan. Tsemppiä etsiskelyyn. :)
 
koiraharrastaja
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Onko muita koirarotuja kuin kultainen noutaja joka on lapsiystävällinen?
lapsiystävällisyys ei ole rotuominaisuus vaan kasvatuskysymys.mistä tahansa koirasta saa lapsiystävällisen kun sen pennusta asti sellaiseksi opettaa.tärkein pointti on se,että tottuu pienestä saakka lapsiin!!!Mua huvittaa aina nää stereotypiat että se ja se rotu on lapsiystävällinen ja joku toinen rotu taas on ihan sekopää jne.Nuo ominaisuudet ei oo kiinni koirasta vaan sieltä talutushihnan kaksjalkaisesta päästä.
 
vieras
Jos on pieniä lapsia talossa, niin kanattaa valita koira joka ei ole kovin kipuherkkä. Ei mitään pientä räksyttäjää. Esim Cavalier käy perheeseen jossa vähän isompia lapsia, taaperoperheseen ei missään nimessä.
 
No mä tiedän raivoisan ja erittäin epäluotettavan kultaisen noutajan, virittyneen ja arvaamattoman villakoiran yms. Maailman lempeimmän ja luotettavimman 'susikoiran' ja lupsakkaan ajokoiran sekä itse rauhallisuuden perikuvan- tanskandoggin.

Se on ihan kiinni koirasta ja kasvatuksesta. Aina se kasvatuskaan ei ole se avain, jotkut koirat nyt kertakaikkiaan eivät sovellu lapsiperheeseen.
Vähän kuin lasten kanssa, etukäteen suunnittelu ei paljoa auta tai takaa mitään.
 
No siis...
..Paimentavat koirat alkaa paimentamaan lapsia näykkimällä, kun niillä ei ole mitään muuta paimennettavaa. Jos vietti siis on vahva. Mutta sitähän ei voi etukäteen tietää, kuinka vahva se sitten on...
 
näin on
Kans samaa mieltä et kiinni kasvatuksesta myös suurelta osin. Mun kavereilla on lapsiperheessä spanieli, aivan ihana, ei välitä jos vähän pieni lapsi kiskasee turkista tms. Mut kannattaa tosiaan miettiä myös muita tekijöitä (haittaako jos haukkuu, kuinka paljon ehditte harrastaa, lenkkeillä jne).
 

Yhteistyössä