Lapsivettä?!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nikol

Jäsen
16.11.2007
32
0
6
Nyt tarvittais mielipidettä/kokemuksia sellaisilta, joilla lapsivettä tihkunut. Laitan kysymyksen varmuuden vuoksi tällekin puolelle.

Mulla nimittäin viime yönä on puolenyön ja aamu yhdeksän välisenä aikana joko tihkunut tai lorahtanut jotain housuun. Siis ihan niin paljon, että housut oli tosi märät läpi asti. Sängylle ei ollut tullu mitään kun tarkistin. Hajua en osaa arvella onko makeaa vai mitä ja väriä en näe, koska pikkarit oli mustat. Aamun jälkeen ei ole tihkunut oikeastaan ollenkaan, jotain pientä kellertävää valkovuodon kaltaista, muttei todellakaan läpi asti, ihan vaan muutama pieni pisara, sen verran että näkyy valkoisissa pikkareissa.

Voiko lapsivettä siis lorahtaa näin? Mielestäni en kyllä ole pissannut housuun, kyllähän siihen nyt aikuinen ihminen olis heränny tms.

Neuvolaankaan en pääse omin neuvoin, sillä mies on reissussa tämän päivän ja oli unohtanut jättää toisen auton avaimet kotiin. Olen siis kotona yksin 1 v 1kk esikoisen kanssa, joten en pääse tarkistamaan tilannetta. Onko vaarallista odottaa huomiseen?

Rv nyt 33+2. Auttakaa

mielestäni voit hyvin odotella.jos oli lapsivettä sitä todennäköisesti lorahtelee lisääkin .esikoista odottaessa mulla lorahti parikertaa kanssa melko paljon mut neuvolan mukaan se oli vetistä valkovuotoa.

Tuskinpa on mitään muuta ku valkovuotoa. Mulla tuli pari viikkoa sitten ihan järkyttäviä määriä housuun aina, kun esim. nousin sängystä. Kävin jopa prom -testissä (premature rapture of membranes). Eipä ollut muuta ku valkkaria.

itselläni tuli vain kerran lorahdus, ja sen jälkeen ei mitään, mutta oli lapsivettä ja jouduin jäämään sairaalaan tarkkailuun! neljä päivää tuosta sain tytön!! =)
mutta tosiaan suosittelen että menet tarkistamaan tilanteen, sillä onhan olemassa aina tulehdus riski jos kavoissa on reikä!! :attn: :attn:
Toivottavasti ei ole l.vettä vielä,vaan olisi vain jotain muuta vuotoa!!

Luulisin kans et olis vaan vetistä valkovuotoa.
Mulla on tässä raskaudessa ollut ihan samanlaista että yhtäkkiä lorahtaa housuun niin että joskus kastuu jopa sohvakin, mutta tosiaan vaan valkovuotoa on ollut.Enpä kyllä oo missään käynyt asiaa tarkistamassa mutta jotenkin olen ottanut sen asenteen kun ei sitä koko ajan kuitenkaan tule (muutaman kerran päivässä) eikä ole supistuksia tms. niin taitaa olla vaan valkkaria...
Esikoisesta synnytys käynnisty lapsiveden lorahtelulla ja sitä kyllä lorahteli hiukan enemmän ja muutaman tunnin kuluttua alkoikin jo supparit...mutta jos huolestuttaa niin kannattaahan sitä mennä tarkistuttamaan, vaikka sitten huomenissa kun pääset helpommin!

voi olla että lapsivettä mut voi olla valkkariakin, onhan se hyvä tarkistaa. onneksi hyvin sulla viikkoja kasassa eikä se sitä sanele että syntyis vaikka lapsivettä tulisikin, että voi mennä täysille viikoille..vaikea sanoa, käy tarkistamassa vaan. :) itellä kalvoon reikä rv16 ja lapsivesi meni lähes kokonaan. päivä sairaalassa ja sitten kotiin. ajateltiin että kesken menee. viikon päästä ultra ja reikä mennyt umpeen kun lapsiveden määrä normalisoitunut, harmi että kehittynyt kohdun mittainen hematooma jo 8cm paksu. nyt käynnyt kontrollissa säännöllisesti ja viimeksi hematooma pienentynyt nyt 2x15cm. eteenpäin porskutetaan ja toivon mukaan hyville viikoille päästään.. =)

triple ja rakas rv21+2

Yhteistyössä