lapsivettä vaiko valkovuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Tässä puolen toista viikon aikana on tullut limatulppaa n. 3rkl. Nyt ei pariin päivään ole tullut. Kuitenkin eilen illalla lorahti ehkä n. T-lusikallinen kirkasta nestettä housuihin niin että meni kolmista housuista läpi. Sen jälkeen valkovuoto on ollut vetistä ja runsaammin tullut (aiemmin normaalia ja tullut niukasti). Nyt tässä vasta kävi mielessä, että voisiko olla lapsivettä mukana. Kroonisena pissatulehduksista kärsivänä sain sitten idean kun mulla on noita pissatulehdustestejä kotona joissa on ph paperia myös yksi tyyny että testaan sillä. No ph tulos epäselvä, mutta veri näytti +++. Lähinnä mietin että seurailenko vaan vai pitäisikö soitella jonnekin. Ei supistele onneksi ihmeemmin. Normaalia harkkasupistelua vaan. Alamahaa on aristellut jo pidempään. Mulla on olemassa gbs johon olen useita ab-kuureja nyt syönyt.

Kokemuksia kaipailen siis. Asiallisia vastauksia kiitos!

Jos limatulppaa tulee rv 33,niin äkkiä yhteyttä äitipolille/neuvolaan! Sehän voi tarkoittaa että synnytys on käynnistymässä, oletko kertonut asiasta neuvolassa? epäilen että se vuoto on ollut valkovuotoa..koska aika useasti se lapsivesi lorahtaa kunnolla,tihkuminen on sitten taas eri asia! Sekin kannattaa tarkistuttaa kummasta on kyse!!!!hui,en kyllä uskaltaisi olla ellei neuvolassa olisi sanottu ettei syytä huoleen ole. Vauva on reippaan kilon kokoinen noilla viikoilla,saisi hyvinkin pysyä mahassa vielä sen kuukauden.

Joo, kerroin neuvolassa. Eivät siihen erityisemmin reagoineet. Ohitti vain koko jutun ja jutteli muuta. Paikat on kyllä jo pehmeät kun viimeksi tarkistettiin, mutta kohdunkaulaa oli hyvin jäljellä. Olen ymmärtänyt, että kaveri tuolla mahassa olisi jo 2kg (mutta silti kyllä liian pikkuinen vielä syntymään). Kiva vaan, että kun tätä vetistä alkoi tulla niin alkoivat samalla myöskin neuvoloiden joulusulut. :S Tyypillistä.

Soita synnärin vastaanottoon. Ei ole todellakaan hyvä juttu, jos tulee lapsivettä, eikä tilannetta tarkkailla.

Lapsivesi tarkoittaa reikää kalvoissa, joka taas tarkoittaa bakteeriporttia sikiöön päin. Lapsi voi siis saada infektion ja se ei vastasyntyneelle ole mikään pikkujuttu.

Soittaisin jo tänään ja kuvailisin tilanteen.

Itse mietin samaa kun olin raskausviikolla 31. En ollu varma oliko valkovuoto muuttunut vaan niin vetiseksi vai onko lapsivettä. Menin päivystykseen ja siitä otettiin näyte joka osottautui lapsivedeksi. Jouduin sitte jäämään sairaalaan vuodelepoon. Siitä meni viikko niin lapsi syntyi, vaikka sain jotain lääkkeitäkin minkä pitäs hidastaa/estää synnytyksen käynnistyminen. Kerkesin saada kortisoonipistokset vauvan keuhkoja kypsyttämään. Vauva syntyi kuitenki täysin terveenä. Mutta tietty joutui olemaan vielä n. kuukauden sairaalassa ennenkö pääsi kotiin. Suositteleen että menet päivystykseen, siellä se selviää nopeasti mistä on kyse.

niin ja itselläni ei ainkaan edes hirveästi lorahtanut kerralla sitä lapsivettä, vähän pikkarit kastu. Ihan hyvin se ois voinut olla vaan vetisempää valkovuotoa. Mutta onneksi lähdin tarkistuttamaan asian....

Pikkuhousun suoja pöksyihin ja sit ku se kastuu nii lähet synnärillä käymään mutkan. Tarkistavat sitte siellä et onko lapsivettä. Kannattaa ehdottomasti käydä, koska et voi muuten tietää. Siellä sut otetaa vakavasti :) ja hei, hyvää joulua ja ihanaa odotusaikaa. Toivottavasti kaikki on hyvin ja muksu pysyy vielä masussa :)

-Eea

Yhteistyössä