Lapsivettä vai ei!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

axlrose

Jäsen
23.06.2009
656
0
16
Elikkäs kävin äsken pytyllä, ja tuntui että "pissasin" luonnottoman kauan... sitten loppu. ei ollu hätä mutta hetken päästä tuntu että tarvis pissata taas..? ei ollut pissan väristä, mutta se ei suoranaisesti valunut, en tuntenut tuliko vettä vai pissaa.. sitten menin suihkuun ja hetken päästä tuntu taas että olis "Pissahätä". mutta sitäkään ei tullu valumalla, vaan vähän kun ns.pinnistin niin valui.. kirkasta oli eikä haissut pissalle ? voiko olla lapsivettä. miten teillä muilla lapsivedet menneet? en viittis nyt heti alkaa hätäilee ja soitella synnärille ku en tosiaan oo yhtään varma =) kaks päivää sitte supisteli suht kivuliaasti kaks ja puol tuntia mutta ne loppu siihe eikä muita merkkejä alkavasta synnytyksestä tullut. viikkoja nyt 38+4

en tiä voiko pissahädän tunnetta tulla lapsiveden tihkumiseta. Mutta jos sun rakkos on vaan niin ahtaalla, et se tunne tulis siitä? Lapsivesiliuskoja ( ? ) saa synnäriltä ainakin, jos sitä epäilee.

Alkuperäinen kirjoittaja gfh:
Ei pissahädän tunne liity lapsiveteen, lapsiveden tuleminen ei tunnu muulta kuin siltä että jotain valuu. Ettei olisi virtsatietulehdus?

no kun munkin mielestä tuntuu oudolta että lapsiveden meno tuntuis pissahädältä :D en kyllä osaa sanoa, ei ole tulehdusta ollut enen ni en tiedä mitä se sit tekee xD

Mulla ei ollut tuollanen tunne et voisin taas pissata,siis sillon ku lapsiveet meni.Muuten sitä oloa oli kyllä paljon,eikä juuri mitään edes tullut kun pöntöllä kävi.
Mutta siihen lapsiveteen.Mulla ku ne vedet meni niin en kyllä yhtään tiennyt menikö ne vai ei.Järki sanoi että sitä se oli,mutta yritin uskotella ettei:D
Soitin synnärille,ja kysäsin,niin käskivät aamuun odotella ennenku tuun sinne.Supistuksista ei siis tuossa vaiheessa ollut tietoakaan.Niitä jäin sitten odottelemaan,tunti vesien menosta ne sitten alkoivat.Synnytys kesti säännöllisistä supistuksista 2h.

Kyllä mä oon siis sitä mieltä että sen pissan kyllä tuntee,jos se pissaa on.Jossain tuolla aivojen sopukoissa se tieto kuitenkin hakkas et lapsivettä oli se neste.

No jos nyt oletetaan että olis lapsivettä ni tietty soitto synnärille ja sieltä kyselemään, mutta kun on nyt aika hämärä olo et hiukan epäilyttää... uskallan siis vielä tarkkailla? eihän sitä muutenkaan tarvi heti osastolle juosta ku vedet menee, varsinkaan kun ei supistele?

Alkuperäinen kirjoittaja oli niin epätodellista:
Mulla ei ollut tuollanen tunne et voisin taas pissata,siis sillon ku lapsiveet meni.Muuten sitä oloa oli kyllä paljon,eikä juuri mitään edes tullut kun pöntöllä kävi.
Mutta siihen lapsiveteen.Mulla ku ne vedet meni niin en kyllä yhtään tiennyt menikö ne vai ei.Järki sanoi että sitä se oli,mutta yritin uskotella ettei:D
Soitin synnärille,ja kysäsin,niin käskivät aamuun odotella ennenku tuun sinne.Supistuksista ei siis tuossa vaiheessa ollut tietoakaan.Niitä jäin sitten odottelemaan,tunti vesien menosta ne sitten alkoivat.Synnytys kesti säännöllisistä supistuksista 2h.

Kyllä mä oon siis sitä mieltä että sen pissan kyllä tuntee,jos se pissaa on.Jossain tuolla aivojen sopukoissa se tieto kuitenkin hakkas et lapsivettä oli se neste.

No mulla on varmaan just samoin ku sulla. tosiaan päässä takoo et kyl mä ny herranjumala tiedän koska mä pissaan jne :D Mä odotan ihan rauhassa tässä vielä ja "pissailen" jos on tarvis, soittelen jokatapaukses muutaman tunnin päästä sairaalaan, niin saa varmuuden :)

Alkuperäinen kirjoittaja jupeli:
vauva on jo laskeutunut sen verran alas,että se jatkuva vessahädän tunne tulenee jo yksin sitä.Veikkaisin kuitenkin,että lapsivettä tihkuu.

Uskon että on totakin, mutta olen täs jo reilu puoltoist viikkoa alkanut ramppaa vessassa, ja sitä tietää koska on pissahätä ja koska vaan lurahtaa kun vauva painaa rakkoon, eikä ookkaan kunnon hätä. et sinänsä pulmallinen tilanne, kun ei vaan tuntunu normaalilta :D

Ei se kyllä pissi hädältä tunnu se vesien meno,se vesi vaan lorahtelee tai valuu,ei tunnu siis juuri miltään.

Veikkaisin että sun vauva on nyt TOSI alhaalla ja painaa rakkoa.Synnytyksesi on varmasti lähellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja axxl:
Alkuperäinen kirjoittaja gfh:
no kun munkin mielestä tuntuu oudolta että lapsiveden meno tuntuis pissahädältä :D en kyllä osaa sanoa, ei ole tulehdusta ollut enen ni en tiedä mitä se sit tekee xD

Mulla se pissahädän tunne oli supistuksia ja aina kun supisti tihkui lapsivettä. En tosin sitä tajunnut ennen kuin vasta matkalla sairaalaan kun lorahti enemmän ja supistuksetkin olivat jo kunnolla kipeitä. Vedet menikin sinne tutkimushuoneen lattialle samantien kun sairaalaan päästiin. Näin kävi kun kakkosen synnytys käynnistyi, joten aika vaikea on näemmä tietää mistä milloinkin on kyse ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Ei se kyllä pissi hädältä tunnu se vesien meno,se vesi vaan lorahtelee tai valuu,ei tunnu siis juuri miltään.

Veikkaisin että sun vauva on nyt TOSI alhaalla ja painaa rakkoa.Synnytyksesi on varmasti lähellä. :)

ääh.. :D vitsi on tää kyllä niin arvuuttelua, kiitos teiän kaikkie vastauksista, uskon että kohta alkaa "tapahtumaan" jotain jos on tapahtuakseen.
Kyllähän se laskettu aika häämöttää et voi tässä pian tulla lähtö mutta ei välttämättä tänään..

Mulla kun alkoi tihkuttaan niin se ei todellakaan tuntunu pissahädälle.. sitä tuli ja sitä ei voi pidätellä.. sitä paitsi eri reiästä tulee.
Mulla vasta 12h päästä kun alkoi tihkuttaan lapsivettä niin alkoi supparit.
Päivällä alkoi valumaan, soitin synnärille ja sanoivat et illalla yöksi tulla tai kun kipeät supparit alkaa.

Isoja rättejä sai 3-4 kertaa vaihtaa päivän aikana.. kun sitä lapsivettä kehittyy kokoajan lisää

Älä nyt sitten kuitenkaan kovin kauaa odottele sen soittosi kans,jos se olikin lapsivettä ja supparit ei ala niin onko se sitten 24h kun lapsen pitää olla ulkona,jos siis kaikki vedet meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Liina:
Mulla kun alkoi tihkuttaan niin se ei todellakaan tuntunu pissahädälle.. sitä tuli ja sitä ei voi pidätellä.. sitä paitsi eri reiästä tulee.
Mulla vasta 12h päästä kun alkoi tihkuttaan lapsivettä niin alkoi supparit.
Päivällä alkoi valumaan, soitin synnärille ja sanoivat et illalla yöksi tulla tai kun kipeät supparit alkaa.

Isoja rättejä sai 3-4 kertaa vaihtaa päivän aikana.. kun sitä lapsivettä kehittyy kokoajan lisää

jo tiedetään että tulee eri reiästä :D se tässä mua naurattaakin että en osannut sanoa kummasta tulee :D

Yhteistyössä