Lapsivesipunktio on jokaisen odottavan äidin/pariskunnan itse päätettävissä. Jos on menossa tutkimukseen, sen voi keskeyttää vielä silläkin hetkellä kun on jo tutkimuspöydällä. Minulle sanottiin, että sen voi keskeyttää koska tahansa. Eli kuuntele sydäntäsi, äläkä muita. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta sinä/te itse päätätte mitä haluatte. :hug: Minulla on nyt raskausviikkoja 11+6. Keskiviikkona olin terveyskeskuksessa tiputuksessa kovan päänsäryn ja huononolon takia. Minulla on ollut kokoajan päänsärkyä ja pahoinvoinnin tunnetta. Päänsärky on nyt poissa. Sain tiputuksena paracetamolia, Perfalgan. Ei auttanut panadol särkyyn muuten. Loppuviikon olin sairaslomalla. Lääkäri kysyi, koska aion jäädä äitiyslomalle ja sanoinkin hänelle, että vielä on aikaa, ennenkuin se on ajankohtaista. Siihen hän totesi, että sairankuljetus tehtävät on minun osaltani ohitse. Kävin tänään työmaalla ja kerroin pomolle lääkärin mielipiteen, johon hän totesi, että on järjestämässä minulle väliaikaisen paikan laskutuksesta. Sitten sanoi vielä, että hakisin maanantaina lisää sairaslomaa siihen saakka, kunnes laskutuksen paikka on selvä. Ei oteta mitään riskejä tässävaiheessa. Oli tosi ymmärtäväinen. Maanantaina soittelen töihin, koska aloitan laskutuksessa.
Minulla on ensi keskiviikkona 16 päivä niskapoimu-ultra. Voiko tulokseen luottaa??? Sopii jokaisen miettiä. Työkaverini vaimo kävi kyseisessä tutkimuksessa ja kaikki oli kunnossa. Synnytti hiljattain Down-lapsen.
Lapsivesipunktio minulla on 6.2. Tällähetkellä olen ainakin menossa sinne, mutta kuten jo aiemmin sanoin, sen voi keskeyttää missä vaiheessa tahansa tutkimuksen kulkua. :heart:
Nämä tutkimusasiat on vaikeita, haluaako todella tietää mitä on tulossa ja muuttaako se asiaa suuntaan tai toiseen, kun tietää mitä sieltä tulee. Jokaisen täytyy punnita se jaksaako, jos lapsi ei olekaan terve. Omalla kohdallani en tiedä mitä tekisin. Yritän vain nyt tällähetkellä nauttia ja iloita tulevasta vauvasta. Tehkäämme kaikki niin. Ei murehdita vielä etukäteen kun ei tiedetä! Murehditaan vasta sitten, jos on jotain murehdittavaa. :heart: Jokainen tekee aikanaan omat päätöksensä, niin lapsivesipunktiosta, kuin myös vaikeammista asioista, kuten keskeytys, jos lapsi ei olekaan terve. Jokaisen päätöstä tulee kunnioittaa. Kaikella on tarkoituksensa! :flower: Jaksamista kaikille1