Lapsivesipunkteerauksen jälkeen

Mitä kokemuksia löytyy lapsivesipunkteerauksen jälkeen?
Lääkäri sanoi että parin vuorokauden jälkeen keskenmenoriski olisi ohitettu, onko näin?
Onko teille tullut jotain oireita? Kuinka kauan "reijän" paraneminen kohdussa kestää?

Kiitos vastanneille, etukäteen!
 
Olen yrittänyt hakea tietoa Googlettamallakin ja tietenkin lääkäri kyllä antoi neuvoja, mutta ajattelin jos täältä löytyis joitain kokemuksia lapsivesipunkteerauksesta niin olisi kiva kuulla.

Pelottaa nyt vain tämä ns.riskiaika ihan hirveesti.
 
Yeb
Voihan se olla että se pari vuorokautta punktion jälkeen on ne riskialtteimmat keskenmenoa ajatellen, mutta eikös punktiosta aiheutuneiden keskenmenojen tilastoon kuitenkin lasketa kaikki 2 viikkoa punktion jälkeen tapahtuneet keskenmenot?

Itsellä meni fyysisesti hyvin lapsivesipunktion jälkeen eikä mitään oireita ollut. Oon kotiäitinä ja esikoinen oli sitten pari yötä mummulassa ettei mun tarvinnut yhtään nostaa tai muuta, en halunnut ottaa enempää riskejä ja makoilin ja lepäsin vaan ne pari päivää. Mua neuvottiin käymään pissalla usein, kuulemma virtsarakko täyttyessään aiheuttaa supistuksia ja ne ei ole toivottavia.

Jaksuja tulosten odotteluun jos jotain on selvitettävää, mä koin sen ajan tosi raskaana :hug:
 
Olin itse istukkabiobsiassa. Siitä sanoivat, että jos on keksenmeno tullakseen ja johtuisi toimenpiteestä, niin tulee viikon kuluessa.
Eivätkä meinanneet antaa mulle saikkua yhtään, tosin toimenpiteen jälkeen heltyivät antamaan sen toimenpidepäivän, mutta eihän se mihinkään riittänyt. To ottivat näytteen ja vielä la olin sängynpohjalla, kun vatsaa särki, eli särkylääkkeitä kannattaa varata ja ottaa muutama päivä rauhallisesti.

Itse toimenpide ei ollut niin karmee kun odotin, mutta selvittiin siitäkin. Yllättävän vähän sattui se neulan "tyrkkääminen" vatsanpeitteiden ja kohdun läpi.
 
dad
Minulle tehty kyseinen toimenpide kaksi kertaa.
Eka kerralla toimenpide kesti tosi kauan, koska istukka oli edessä ja haittasi näyttenottoa. Vasta toisella pistolla saatiin näyte otettua. Ensimmäinen pistoskohta tuli tosi kipeäksi ja olin ensimmäisen päivän hissukseen vaakatasossa sohvalla. Sairaslomaa tuli vain yksi päivä, mutta hain yksityiseltä lääkäriasemalta lisää n. viikon.
Toisella kertaa istukka oli takana ja näytteenotto sujui tosi helposti. Tästäkin kerrasta sain polilta yhden saikkupäivän, mutta hain lisää saikkua yksityiseltä lääkäriasemalta.
Lääkäri sanoi, että yhden sairaslomapäivän jälkeen voisi elellä normaalisti, mutta en halunnut ottaa mitään riskiä. Työpaikalla en kuitenkaan olisi voinut olla tarpeeksi varovainen.
 
Piti vielä lisätä tähän että sairaslomaa en saanut yhtään. Sanottiin että voi mennä takaisin töihin, en kyllä enää mennyt koska päivä oli jo lopuillaan. Ja tämä lapsivesitutkimus tehtiin yksityisellä asemalla.

Ei minulla ollut mitään kipuja edes pistoskohdassa jälkeen päin, eikä ole ainakaan vielä tullut mitään kohta mennyt 3 vrktta toimeenpiteestä.
Aika jännä juttu että jotkut ovat joutuneet jäämään sairaslomalle punkteerauksesta.
 
2 kokemusta, toinen lv-punktiosta ja toinen istukkabiopsiasta. Lv-punktiosta antoivat toimenpidepäivän vapaaksi, muuten sai jatkaa elämää normaalisti. (olin kyllä saikulla jo muuten) Viikko oli km-riski, mutta käytännössä 3vrk näyttäisi miten käy. Maha oli tosi kipeä ja toimenpidekin sattui.

Istukkabiopsia viikko sitten, ei juurikaan sattunut, ei saikkua mutta jouduin ottamaan töistä vapaata matkojen vuoksi. Viikko km-riski, ei tarvitse varoa mitenkään. Eikä kipeytynyt pistokohtakaan. :) pikatuloskin tuli jo 5 päivässä
 
Eilen lapsivesipunktio.

Rauhallisesti kehoittivat toimenpidepäivän ottamaan ja sitten normaalia eläää. Supisteli jonkin verran illalla ja enemän yöllä, pientä kipuilua mahassa, mutta aamulla tilanne rauhoittuut. Yöllä valvoessa tuntemusten kanssa, oli synkkiä hetkiä.

Felicitaksesta perinatologi sanoi että neulan piston aiheuttama reikä on jo muutaman tunnin kuluttua ummessa.
 
Aika jännä juttu, kun tuntuu ettei lääkäritkään osaa arvioida km-riski aikaa ja se että antavat toisille sairaslomaa ja toisille sanovat että jatka normaalia elämää saman tien..........

Kenelle on tullut supistelua niin kerrotko minkälaista se olil? Sattuikko johonkin vai kiristikö vatsaa? Vai tuliko jotain vuotoja?

Itselläni eilen kiristeli vatsa ärsyttävästi mutta ei muuta punkteerauksesta oli jo eilen 3 vrktta mennyt.
 

Yhteistyössä