lapsivesien meno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koo-koo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koo-koo

Vieras
mietin lapsiveden menoa,että tuntuuko se joltain.siis muuten ku,että hulahtaa hirmumäärä(?)nestettä?mulla ekassa synnytyksessä puhkastiin kalvot enkä muista että se ois tuntunu miltään...hölmönä vaan mietin,et jos on vaik suihkussa tms. just sillon,niin huomaako sen sit kumminki..?okei,kuulostaa jo itestäniki melkosen pöljältä kysymykseltä,mutta jos joku viitsii vastata niin ois kiva. =)

kyllä mulla ainakin tuli sitä lapsivettä kokoajan sitten kun alko tulemaan..Sitä hulahteli aika tiuhaan pöksyihin...Kyllä sen sitten huomaat ainakin kun pois tuut suihkusta kun ei ne kerralla tuu.Mulla tuli ainakin niin kauan kun jotain muistan ennen synnytystä...Loppuja en muista ku meni hätäsektioon.... :wave:
Mut siis ei ne kerralla tuu vaan hulahtelee vähän väliä :o

kyllä se vaan huomaa ja siihen jopa herää! Mulla kastui lakanat kesken hyvien yöunien ja sitä tuli koko ajan vähän tiputtelemalla. Piti haistella lakanoita ja pikkareita että oliko pissaa vai mitä. Soitin sit synnärille ja ne käski tulla heti. Laitoin matkan ajaksi siteen pikkuhousuihin ja koko matkan ajan sitä tuli. Näytin sitten kätilölle sen siteen ja lapsivettähän se oli. Mulla se oli ihan kirkasta, niinku vettä, minkä seassa oli aika runsaasti jotain vaaleaa tahnaa... tais olla valkovuotoa tms. ;)

mä kuulin sellasen napsahduksen ja hetken kuluttua lorahti... ukko naureskeli vieressä että päässäs naksuu kun sanoin sen ääneenkin mutta kätilö vaan totesi että juu sulta taisi vedet mennä!

Mulle tuli hetki (n.30sek) ennen lapsiveden tulemista...tai pussin puhkeamista tosi painava olo alavatsaan. Ensin sitä tuli vähän, sitten sitä alkoi lorisemaan oikeen kunnolla...ja sitä tuli...tuli ja tuli... PALJON!!!! (oli todella runsaasti lapsivettä)
Ja tosiaan, synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla...eikä pääkään ollut kiinnittynyt... :whistle:

Mä kanssa heräsin yöllä siihen kun vedet meni.. Eka ajattelin, että mitä tää on? Pissaako vai mitä? Mutta sitten sitä vaan tuli ja tuli ja tuli... Ei meinattu edes pystyä lähteen sairaalaan ajaan kun koko ajan vaan lorisi.. Sitten istuin lopulta autossa pyyhekasan päällä ettei penkit kastuis ihan litimäriks ;) Ihan tulee hymy kun muistelee, vaikka ei siitä ole aikaa ku reilut 3 kuukautta =) :heart:

Molemmilla kerroilla multa meni vesi kotona.Ekalla kerralla vihlas kun istahdin ja sit rupes tippuileen vettä.Tokalla kerralla sitä vaan lirahti housuun ja lirahteli aina välillä lisää.
Kyllä sen huomaa ja ei voi erehtyä, koska se ei lopu vaan sitä sitten tulee vähä väliä.

Yhteistyössä