lapsivesi

Mulla ei omakohtaisia kokemuksia oo siitä,et synnytys ois alkanu lapsiveden menolla. Molemmissa synnytyksissä kalvot puhkastu salissa. Esikosta vettä lorahti hieman lattialle ja loput sit sänkyyn, missä oli se imulakana. Nuorimmaisen synnytyksessä kalvot puhkastiin hieman
ennen epiduraalin laittoa. Kun nousin istumaan, ni vettä oikein valu kunnolla. Siinä sai lääketieteenkandi (mies) kiikuttaa niitä imuliinoja lisää haarojen väliin. Näin jälkikäteen hiukan nolottaa :ashamed: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2005 klo 23:38 vaimo kirjoitti:
oon miettiny, että tuleekohan lapsivettä niin paljon, että pitää suojata esim. sänkyä loppuaikana? oon nyt rv36.. ja loppukiri alkamassa...
mä laitoin noin viikko ennen laskettua aikaa lakanan alle paksuhkon pyyheliinan ja se oli tarpeen. mulla tuli vedet kotona aamulla kuuden aikaan kylkeä kääntäessä. sitten ryntäsin vessaan ja vettä lorisi oikein kunnolla. sairaalaankin menin jumppapyyhe haarojen välissä sillä tavallinen side ei olisi riittänyt. ja auton penkki oli myös (onneksi) vuorattu varmuuden vuoksi tummalla kylpypyyhkeellä. mun vesi oli kaiken lisäksi veristä eli olisi sotkenut sängyn aika hyvin ellei olisi ollut extra-suojusta.

mutta me kaikki olemme yksilöitä ja alku on erilainen. ei kaikki ole tällaisia niagaroja kuin mä...

onnea loppuodotukseen! =)

Mulla alkoi veden menolla esikoisella, ja syntyi vielä keskosena ettei oltu ehditty vastaavia suojauksia miettimään. Kyllä sitä reilusti lorisi sänkyyn, varsinkin kun ei ollu lähtenyt luonnollisesti vielä vähenemään ennenaikaisuudesta johtuen.

Kiireessä sitä tietystikin lorisi auton penkillekin mutta väliäkö tuolla. Melko puhdastahan se on, eihän se vauva sitä muuten joisi :) Autolla ajettiin vielä lähes puolivuosikymmentä koskaan penkkiä pesemättä, eikä se siis koskaan alkanut haisemaan tai mitään...

Nuorimman kohdalla alkoi vesi tulla päiväuniaikana, jolloin kerkesin juosta vessaan isommat satsit loristamaan. Ja vähänhän sitä vain tuli kun la oli jo yli...

Se kantsii muistaa, ettei kauheasti lähde juoksemaan jos vedenmenolla alkaa, ettei napanuora kierry lapsen ympäri. Esikoisella oli kainalon ympäri - mutta hyvin se meni ku se oli niin mahdottoman pieni ja mahtui tulemaan kunnolla :)

Yhteistyössä