Lapsivesi asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minulle sanottiin, että laittaa pikkuhousunsuoja ja jos se ihan selvästi kastuu päivän mittaan niin silloin luultavasti tippasee ja täytyy mennä käymään siinä ph-testissä.
jossakin ottavat kuulemma suoraankin sen testin jos epäilee että tippuu.

Onko sulla sit jotain "oireita" miksi epäilet?

mulle sanoivat että kun laittaa paperia pikkuhuosun suojan päälle ja jos se kastuu läpi, voi olla lapsivettä mutta jos jää vaan ensimmäiseen kerrokseen/pinnalle on valkovuotoa

En ole ihan varma oireista. Neuvolaan ajattelin soittaa ja kysyä asiasta,mutta siellä on soittoaika vasta klo.12...Ja mua kuitenkin huolestuttaa aika paljon ku eikö se ole iso tulehdusriski tai jotain??
Mulla on koko ajan sellanen olo että jotain valuis,siis pikkuisen vaan,sellanen hieman kostea olo. Olen pessyt itseni kunnolla ja tutkinut eikä mun mielestä ole kyse mistään valkovuodosta tai muista limoista joita sisältä tulee,eikä myöskään ole pissaa... Olo on aika levoton...

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
ja valkovuotohan voi olla todella vetistä raskausaikana!

Mulla oli kuin vettä vaan.
Ja sanottiin että jos pikkuhousunsuojaan tullut neste on vaaleanpunertavaa ja haisee makeelta niin se on todnäk lapsivettä.Muuten ei hätää.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ja sanottiin että jos pikkuhousunsuojaan tullut neste on vaaleanpunertavaa ja haisee makeelta niin se on todnäk lapsivettä.Muuten ei hätää.

joillakin se haisee ihan siemennesteelle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

joillakin se haisee ihan siemennesteelle :whistle:

Niin se haisikin;)
ja siis aika makosalle.

Kyllä se voi vaan tiputella/lorahdella pikku hiljaa, kokemusta on. Tulehdus ehti tulla ennenkuin vauva syntyi rv33 ja oltiin molemmat aika huonoina. Mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin=)

Mikä viikko sulla olikaan menossa?
Tuo valkovuoto voi oikeasti olla sitten ihan sellaista tosi nestemäistä,aivan kuin vettä.
Mutta jos sua asia hirveästi huolestuttaa,niin käy testauttaan onko se valuva neste lapsivettä:)

Alkuperäinen kirjoittaja päksy:
28+1 on nyt. missä ja miten se testataan? saako tuloksen heti?

Mä kävin ihan päivystyksessä.
Sellasilla liuskoilla,niinku raskaustestit.
Tuloksen saa heti,se tikku värjäytyy jos lapsivettä on tihkunut.Olikohan että näyttää jos 2päivän sisällä on lirahellu.

Alkuperäinen kirjoittaja päksy:
selvä. kiitos kovasti avusta. olo rauhoittui paljon. soitan sinne neuvolaan ja kysyn ohjeita.

Hyvää kesän odotusta!

Soitappa sinne: )
Toivotaan että kaikki on ok. Hyvää kesän odotusta ja loppuraskautta sinulle:)