lapsivedet tuli ja osan sainkin talteen.

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä muistain aina, miltä tuntui, kun lapsivedet meni synnytyssalin lattialle. Istuin keinutuolissa ja tuli tunne, niin kuin olis vesi-ilmapallo mennyt mahassa rikki.
Niin, ja paine laskee mahassa. Maha pieneni silmissä. Ja lattia tulvi siitä keltaisesta litkusta.
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä muistain aina, miltä tuntui, kun lapsivedet meni synnytyssalin lattialle. Istuin keinutuolissa ja tuli tunne, niin kuin olis vesi-ilmapallo mennyt mahassa rikki.
Niin, ja paine laskee mahassa. Maha pieneni silmissä. Ja lattia tulvi siitä keltaisesta litkusta.
Näin kävi. Ja siitä sitten synnytyspöydälle ja vaavi oli ihan pian siinä.

 
Vierailija
Oliskohan munkin pitänyt kääntää toppahousuista vedet kun ne niihin meni. :D aika ällöä, jos joku oikeesti kerää talteen. :X ja mulla ei ollut vesien menon jälkeen mihinkään kiire, supistukset alkoi vasta käynnistämällä.
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oliskohan munkin pitänyt kääntää toppahousuista vedet kun ne niihin meni. :D aika ällöä, jos joku oikeesti kerää talteen. :X ja mulla ei ollut vesien menon jälkeen mihinkään kiire, supistukset alkoi vasta käynnistämällä.
Toppahousuihinko ne meni? :)
 
tunnen sen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja tunnen sen:
Tän ketjun ap ei ole lähelläkään synnytystä...
No ei, mutta provojahan täällä pyydeltiinkin nyt kun tuo big ho loppu.
Heti, jos vähän poikkeaa totutusta, huudetaan provoa. Ahdasmielisiä ootta. Mies lähti töistä, en lähe autolla ajaan nyt kyllä.
En ole ahdasmielinen,vaan tunnen/näen ettet sinä todellakaan ole menossa synnyttämään,saatika kalastellut itsestäsi lapsivesiä.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oliskohan munkin pitänyt kääntää toppahousuista vedet kun ne niihin meni. :D aika ällöä, jos joku oikeesti kerää talteen. :X ja mulla ei ollut vesien menon jälkeen mihinkään kiire, supistukset alkoi vasta käynnistämällä.
Toppahousuihinko ne meni? :)
Joo, lenkillä olin. Kiva oli taapertaa kotiin märissä housuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ennen vanhaan synnytettiin saunassa, ei synnärillä
"Ennen vanhaan" on suhteellinen käsite. Kun mummoni synnytti 40-luvun alussa Lahdessa, hän synnytti synnärillä - "laitoksella" hän itse sanoi. Ja meni sinne potkukelkalla, matkaa kilometrejä ehkä 6-7.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ennen vanhaan synnytettiin saunassa, ei synnärillä
"Ennen vanhaan" on suhteellinen käsite. Kun mummoni synnytti 40-luvun alussa Lahdessa, hän synnytti synnärillä - "laitoksella" hän itse sanoi. Ja meni sinne potkukelkalla, matkaa kilometrejä ehkä 6-7.
Lisään vielä, että ennen oli synnyttäjät rautaa... :kieh:
 
Mummo sai 9 lasta. Yksi niistä kuoli. Hänen siskonsa oli auttamassa synnytyksessä. Se sisko ei saanut yhtään lasta ja itki kuulemma, että miten tämän vauvan sais henkiin. Mummo hoiti koko karjatilan. Pappa oli vässykkä. Mummo pesi pyykit karjatuvassa, jossa sulatteli lumesta vettä.

Sitten hän veti ne maitokärryillä puolen kilsan päähän järvelle, johon teki avannon ja huuhteli ne siinä. Mummot oli ennen rautaa. Ikävä sitä mummoa on. Hän hoiti minutkin ihan vauvasta lähtien.
 
hiphei
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Minä muistain aina, miltä tuntui, kun lapsivedet meni synnytyssalin lattialle. Istuin keinutuolissa ja tuli tunne, niin kuin olis vesi-ilmapallo mennyt mahassa rikki.
Mä kanssa. Varsinkin kun koko juttu meni käynnistykseen eikä mulla ollut vielä edes supistellut kertaakaan. Oli vähän pöllö olo. [/quo


Mulla lapsivedet lensi kätilön päälle, just teki tutkimusta ja painoi kohtua kädellä...
 
talla tavalla
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ees supistele pahemmin, mut käskivät tulla parin tunnin sisällä. Ihan vaan vatiin suihkussa lorottelin, siitä sitten kaadoin vanhaan nättiin viinipulloon.
:LOL: Ihana. En laittais viinipulloa jääkaappiin sentään. Mitä pyhää siinä lapsivedessä on? Muista roikottaa istukka kotiin muovipussissa myös. Voit tehdä vaikka keiton ristiäisiin.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Umbilical_Nonseverance_One_Hour_Postpartum.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Oliskohan munkin pitänyt kääntää toppahousuista vedet kun ne niihin meni. :D aika ällöä, jos joku oikeesti kerää talteen. :X ja mulla ei ollut vesien menon jälkeen mihinkään kiire, supistukset alkoi vasta käynnistämällä.
Toppahousuihinko ne meni? :)
Joo, lenkillä olin. Kiva oli taapertaa kotiin märissä housuissa.
Tää tuntuu jotenkin niin ihanalta. Toivottavasti ei ollut pitkä matka taapertaa.

 

Yhteistyössä